Te Goedkoop..??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

messica

Re: Te Goedkoop..??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 14:53

Het ligt er natuurlijk ook wel een beetje aan in welke streek je zit in het westen is het sowiezo veel duurder!! Ik betaal nu 85 euro p. maand voor een kale stal!! Zelf dus stalbedekking en voer kopen. S'ochtends wordt er gevoerd! En weidegang, gebruik van de buitenbak met verlichting etc. is allemaal inbegrepen. Ook kan de trailer op het erf gestald worden en zitten we meteen aan een kanaal dus super buiten rijden!!

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 14:53

het is inderdaad best goedkoop...waar mijn paardje staat is ook 100 euro per maand..maar ik moet zelf uitmesten enzo(voeren niet) behalve als ik op vakantie ben Nagelbijten / Gniffelen maar er is ook wat van af gedaan omdat wij onze hindernissen aan hun uitlenen... Lachen

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 14:54

Aikie schreef:
irene85 schreef:
hier betaal je tussen de 200-250, inclusief voeren uitmesten, gebruik van de stapmolen, binnen/buiten zetten, springwei tevens all weather bak met goede verlichting + binnenbak.

Hmm dan valt dat ook nog wel mee ofniet?? wy hebben ut zelfde als jouwn stalling plek.. alleen geen stapmolen.. Dus opzich moeten we naar de prijs 180 oid??

Ik zou er niet meteen 80,- boven op gooien, misschien 25,- o.d.?
Bijna alle stallen hier in de buurt zijn met 10,- omhoog gegaan wegens de stro kosten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 14:55

Ik betaal 155 euro per box en dan heb ik een box van 3,50 x 3,50 met een luik zowel op het gangpad als naar buiten welke dagelijks gemest en opgestrooid wordt.
Paarden worden gevoerd maar je moet wel je eigen krachtvoer kopen en in een ton voor je box zetten, zelf vind ik dit een groot voordeel omdat je precies het voer kunt geven waar jouw paard het goed op doet, hooi of kuil zit wel bij de prijs in.
Paarden worden elke dag naar buiten gezet en weer binnengehaald, zomers op het weiland en s'winters in een paddock.
Goed gedraineerde 20x60 bak met springmateriaal die wekelijks gesleept wordt.
Ruime poetsplaats.
Ruime wasplaats met warm/koud water en solarium (solarium kost 75 cent).
Uitstapbosje Haha!
Parkeerplaats voor je trailer
Ruim plaats voor al je spullen (en dat zijn er in mijn geval nogal wat, incl. maratonwagen en koetsaanhanger).
Kantine met gratis koffie & thee.
Toilet.
Honden mogen mee maar moeten tijdens het rijden in je box of in de auto.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 14:55

Kijk eens rond in de buurt bij stallen die ongeveer hetzelde bieden als jij.
Want het is nogal regio gebonden

Hier in de buurt zit je dan tussen de 150 en 180 per maand

maar dit kun je niet ineens verhogen zoveel Lachen

Aikie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-07 14:55

messica schreef:
Het ligt er natuurlijk ook wel een beetje aan in welke streek je zit in het westen is het sowiezo veel duurder!! Ik betaal nu 85 euro p. maand voor een kale stal!! Zelf dus stalbedekking en voer kopen. S'ochtends wordt er gevoerd! En weidegang, gebruik van de buitenbak met verlichting etc. is allemaal inbegrepen. Ook kan de trailer op het erf gestald worden en zitten we meteen aan een kanaal dus super buiten rijden!!

Ow oke.. nou dan heb je het ook super goed;) als je zelf stalbedekking moet kopen. zitten we ong wel op de zelfde lijn kwa prijs:)

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 14:58

Wow Vork

Wat een geld zeg.

Ik wou dat een super en goedkoop plekje kon vinden voor mijn pony hier in de randstad Boos!

Annelies_vd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 15:00

Hier in de buurt heb je een eigen weiland van 500m2, een binnenbak, een ruime stal van 3,5x3,5m een eigen kast, een kantine, een toilet, incl onbeperkt hooi/kuil en stro, en zelf krachtvoer voor 105.- p.m

irene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 15:00

Ja idd, en als je dan kunt kiezen tussen een buitenbak of voor 50 euro meer een binnenbak en stapmolen...

Ik zou de prijzen vergelijken met de prijzen in de regio waar je zit!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 15:01

ligt er heel erg aan idd welke regio en hoeveel stallen er in de buurt zitten
Lachen

hier betaal je tussen de 180 en de 250 per maand voor een paard
maar er in de goedkope regio's zit je vanaf 125 zo een beetje tot

messica

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 15:01

Ik moet wel zeggen dat we dus behalve het voeren s'ochtends wel alles zelf moeten doen en ook het onderhouden van de stallen of het slepen van de bak houdt nog wel te wensen over dus dat is wel een nadeel op onze stal!! Dus aangezien jullie er wel heel hard voor werken en ook de paarden binnen en buiten doen, en voeren en mesten kun je inderdaad misschien wel iets verhogen!! Maar ja in 1 keer met 80 euro dat pikken de meeste mensen denk ik niet!! Knipoog

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 15:03

ik betaal bij een boer 185p/m
zelf mesten ,zelf naar en van de wei brengen/halen
er word 2 x gevoerd en de rest mag je pakken wat je wilt Haha!
we hebben een redelijk goede bak,en losgooi bak.
verder geen luxe ,geen wc,geen warm water.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 15:04

ik zou het niet zo netjes vinden als je van 100 naar 180 euro zou gaan.....beetje voorbereiding voordat je een pensionstal begint zou wel handig zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 15:05

waar in overijsel woon je? ik betaal 65 euro meer per maand, zelf uitmesten, zelf paarden voeren, buitenbak met verlichting en aparte longeerbak ernaast (ook buiten) en een binnenbak in de buurt, en als je je paard in het najaar of winter buiten wilt hebben moet je dat zelf doen (niet in de wei maar op stenen uitloop) of ze ewr dag en nacht laten staan.. ook zelf de wei en uitloop mestvrij houden Lachen

ik zou een verhoging van 25 euro maximaal doen.. bij hier waar ik sta gaat de rpijs elk jaar ongeveer 5 euro omhoog, maar binnenkort komen ze aan huis dus dan ben ik eigen baas Knipoog

irene85

ik ben benieuwd wat jew gaat doen???!!!!

Achterom

tita schreef:
ik zou het niet zo netjes vinden als je van 100 naar 180 euro zou gaan.....beetje voorbereiding voordat je een pensionstal begint zou wel handig zijn

Heb je enig idee van pensionprijzen hier?

Met 180 euro rent iedereen gillend weg Clown

Ik ken iets soortgelijks tussen Hengelo en enschede, daar vragen ze 125 euro. Dat is weinig, maar 150 is denk ik de max.

Aikie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-07 15:06

tita schreef:

nja dit was meer bij wijze van bedoeld.. zo van eigenlijk hadden we op dat bedrag moeten zitten..
De mensen die hier stallen kennen we goed en mogen we graag, dus zown verhoging waren we ook echt niet van plan..

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 15:06

ik denk dat 150 redelijk zou zijn, maar zou dat wel wat meer in stapjes doen dan in 1 keer 50 erbij..
mensen zullen wel niet voor niks =hun paard bij jullie stallen..of zo laten en zelf laten uitmesten en binnen buiten doen o.i.d
voor 180 kan ik ook naar een stal met binnenbak en stapmolen en longeerpaddocks
ik betaal 210 all inclusive
moet nu wel zelf binnen en buiten doenmaar dat doen de pensionklanten wel beetje in overleg.

irene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 15:07

nee idd... Nouja je moet maar kijken, je zit na mijn idee wel laag, maar als je het erbij doet en er zelf ook plezier aanbeleeft...

Aikie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-07 15:07

nameless schreef:
ik denk dat 150 redelijk zou zijn, maar zou dat wel wat meer in stapjes doen dan in 1 keer 50 erbij..
mensen zullen wel niet voor niks =hun paard bij jullie stallen..of zo laten en zelf laten uitmesten en binnen buiten doen o.i.d
voor 180 kan ik ook naar een stal met binnenbak en stapmolen en longeerpaddocks
ik betaal 210 all inclusive
moet nu wel zelf binnen en buiten doenmaar dat doen de pensionklanten wel beetje in overleg.

Oke Bedanktt!!:D

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 15:12

pff wat een bedragen allemaal, 100 euro is mooi wel nogsteeds 220 gulden!
per maand!
ik vind het wel een redelijk bedrag voor een stal, ook als het zonder voer en uitmesten was denk ik.
dus iets hoger kan je vragen, maar toch, waarom moet het allemaal zo duur zijn, het is al lang mooi als er plekken zijn waar je voor een menselijk bedrag je paard goed kan stallen. (vind ik hoor!)

saaraah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 15:14

Waar is het precies? Haha!

Aikie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-07 15:14

Marigold schreef:
pff wat een bedragen allemaal, 100 euro is mooi wel nogsteeds 220 gulden!
per maand!
ik vind het wel een redelijk bedrag voor een stal, ook als het zonder voer en uitmesten was denk ik.
dus iets hoger kan je vragen, maar toch, waarom moet het allemaal zo duur zijn, het is al lang mooi als er plekken zijn waar je voor een menselijk bedrag je paard goed kan stallen. (vind ik hoor!)

kijk daar ben ik het ook mee eens!! Paarden moeten gewoon goed verzorgt worden.. ook de paarden van mensen die minder voor ze te bieden hebben..het wordt allemaal zo duur gemaakt..
maar omdat het lijkt alsof we in de pijs erg achterlopen,, checkte ik ut even na op bokt;)

Aikie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-07 15:19

En voor de gene die nu denkenn Heee leuk zown stalletjeee.. sorry paardemensjes maar we hebben alle stallen voll:P ik moet mn lieve Bonte D pony al verkopen omdat ik verder wil in de paarden en ik anders geen stall voor mn paardje heb,,, duss als er weer een plekje vrij is zall ik die zeker even plaatsen op bokt;)

LoSiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 15:20

105 euro is wat ik betaal voor stalling