Vergoeding bijrijdster....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Libella

Re: Vergoeding bijrijdster....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 10:40

KellyG schreef:
je helpt elkaar dat is zo, maar ik ben per maand ongeveer 400 a 450 euro kwijt aan mn paard, De verzorgster gebruikt ook de spullen zoals zadel en hoofdstel, waardoor het harder zal slijten, dan mag je toch wel een vergoeding vragen vind ik.

De spullen zullen toch niet harder slijten? Het paard wordt nu toch niet vaker gereden dan gebruikelijk? Alleen minder door jou... Als jij zelf bijv. normaal 7x per week rijdt en nu bijv. 4x en de verzorgster 3x, dan wordt het tuig net zo vaak gebruikt als normaal!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 10:42

Mijn bijrijster betaalt 50 euro per maand voor 2 dagen per week. Dus 75 euro per maand voor 3 dagen lijkt me zéér netjes Ja

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 10:42

ze helpt mee an het verslijten dan.
gaan we allemaal in de aanval?!
Als je niks wilt betalen dan moet je zoeken naar een paard waar je niks voor hoefd te betalen. Zo onderwerp afgesloten? Dwaalt een beetje af ook volgens mij

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 10:43

van de ene kant vind ik het een beetje omgekeerde wereld, ik was vroeger voor ik zelf paarden had ook een betalend bijrijdster, toen ik uiteindelijk zelf een bijrijdster nodig had heb ik er nooit geld voor gevraagd, maar zoals hierboven ook wel wordt aangegeven werd er met mijn spullen en paard omgegeaan alsof t niks kost en is.

nu heb ik 2 paarden zo staan dat ook al heb ik zelf even geen tijd of wat dan ook, dat ze toch rpima staan en er geen bijridster aan te pas hoeft te komen, super!!

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 10:45

runningkawa schreef:
Ik vind het enorm veel.

Jij bent zwanger, jij zoekt hulp
Iemand haalt je uit de brand en moet ook nog zoveel betalen ook Lachen

degene die wilt rijden hoeven toch niet gesponserd te worden. Paardrijden kost nu eenmaal geld. Als ze niet willen betalen hoeven ze ook niet te reageren is mijn idee. En degene die wel reageren willen nu eenmaal graag een leuk paard bijrijden tja in mijn ogen is het naar mijn idee heel normaal. Op een manege betaal je, als je ergens het bos in wilt betaal je ook dus waarom nu niet, omdat ze zwanger is, kom nou ze geeft iemand de gelegeheid om van een paard te leren.

Libella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 10:48

Er valt toch niemand iemand aan? Verward Er wordt alleen naar een mening gevraagd... iedereen doet het op een andere manier, de 1 vraagt wel een vergoeding, de ander niet... het is aan de verzorgster zelf om te beslissen of ze iets wil betalen of op zoek gaat naar een verzorgpaard waar je niets hoeft bij te leggen.
Ik heb ook reacties gehad van mensen toen ik op zoek was naar een bijrijdpaard waar ik moest betalen, maar ook van mensen die er niets voor vroegen. Mocht het nou helemaal niet geklikt hebben met het paard waar ik niets hoef bij te leggen was ik wel op zoek gegaan naar een ander paard, en als ik daar moet bijbetalen en het klikt leuk met het paard, dan heb ik die bijdrage er ook wel voor over!

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 10:51

ik val ook niemand persoonlijk aan hoor (ligt aan de interpetatie denk ik) maar dit is gewoon een pure reactie op die post

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 10:52

runningkawa schreef:
Ik vind het enorm veel.

Daar ben ik het mee eens.

NoaFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 10:53

splash1999 schreef:
... kom nou ze geeft iemand de gelegeheid om van een paard te leren.

En een bijrijdster geeft haar de kans om van haar zwangerschap in alle rust en tijd te genieten Knipoog
Zoals door zovele al is gezegd, je helpt elkaar.

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 10:56

hoi

Ik vraag aan mijn verzorgster ook niks, ben al blij dat mijn haffie meer gereden gaat worden vooral in de winter ik werk tot vijf uur, kan daarna echt de bossen niet meer in en heb geen verlichte bak, ze staat aan huis in een wei vandaar. Ze doet ook wel uitmesten etc. Maar vraag aan haar geen vergoeding. Tong uitsteken
Pling

_Susan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 10:57

runningkawa schreef:
Ik vind het enorm veel.

Ik sluit me hier helemaal bij aan.
Ik kan niet begrijpen, waarom mensen daar geld voor moeten hebben

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 11:05

Zo zeg, ik lees hier best hoge bijdragen

Ik heb ook een verzorger en zij betaald 20 euro per maand
Daarvoor rijd ze twee-drie keer per week
En wegens een ongeval van mij de afgelopen periode iets meer gereden
Die 20 euro is natuurlijk een druppel op de gloeiende plaat voor mij.
maar ik doe het meer vanuit het oogpunt: verantwoording en het serieus zijn ( door eerdere negatieve ervaringen in het verleden)

bedragen van 50,75,80 euro vind ik aardig wat Bloos!

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 11:10

gelukkig verschillen mensen.....

ik vind dat de prijs die betaald wordt afhangt van wat je mag, wat je moet, waar je staat enz....

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 11:10

ik heb nog nooit betaald voor een bijrijdpaard en ben eigenlijk ook niet van van plan dat ooit te gaan doen.

bij de merrie die ik nu rijd krijg ik juist bijna alles vergoed! mijn privelessen, startkaart, coupons, startgeld e.d. wordt allemaal betaald. ik ben de enige die deze merrie rijd, de eigenaar wil zelf dat ik haar uitbreng, tja, dan moet hij dat ook maar bekostigen...

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 11:14

Tja, als iemand niet voor mijn paard wil betalen, dan gaan ze maar naar de manege. Betalen ze uiteindelijk meer voor minder!

En daarbij maak IK geen gebruik van de spullen die bij mijn paard horen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 11:15

Hangt denk ik af van de regio en van de kwaliteit van de verzorger die je zoekt.

Hier in de regio zijn er ook wel mensen die betalen maar dat zijn dan echt manegeruiters in de typische zin van het woord. Degenen die een eigen paard of een vinniger manegepaard niet eens rondgestuurd krijgen bedoel ik ermee.
En dat vanuit het oogpunt dat ze dus idd wat van het paard kunnen leren en anders gewoon geen paard te rijden krijgen Clown

De ruiters hier die iets of wat kunnen rijden komen echt niet op advertenties af waarvoor ze moeten betalen. De ruiters vanaf M-niveau laten zich betalen of krijgen anderszins voordeeltjes.

In de Randstad schijnt het heel normaal te zijn om te betalen.

Is het trouwens de bedoeling dat ze na de zwangerschap weer stopt? Want dat vind ik ook nogal verschil maken.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 11:16

Ik denk dat het ook van belang is, dat dit paard alleen maar tijdelijk aangeboden wordt als bijrijdpaard.

SuperRupsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 11:16

Ik vind het eigenlijk niet meer dan logisch dat je betaalt voor je bijrijpaard. Voor m'n huidige bijrijpaardje betaal ik 100.- per maand voor 2x in de week, maar wel op een zeer luxe en dure pensionstal en ik hoef dus alleen maar te rijden en tutten. Voor m'n vorige bijrijpaardje betaalde ik 60.- voor 2x per week maar die stond op een stal die erg low-profile was, moest ook uitmesten enzo.

Ja, de eigenaar is blij dat ik 2x per week de zorg op me neem zodat zij 's wat anders kan doen. Maar ik ben blij dat ik een "vast" paardje heb met wie ik een band kan opbouwen. Dienst en wederdienst dus. Dan zou het toch heel raar zijn dat de eigenaar voor alle kosten opdraait? Ik krijg de indruk dat veel mensen die gratis willen bijrijden vergeten dat ze alle lusten en niet de lasten van een eigen paard hebben, en alleen maar zien dat ze een dienst aan de eigenaar bewijzen. Maar ze vergeten dan dat de eigenaar ook een stukje van zijn paard "afstaat", je moet als eigenaar maar hopen dat het allemaal goed gaat, voor dat risico mag je best wel een financiele vergoeding vragen.

Ik zou overigens m'n keuze ook laten afhangen van de leeftijd en de ervaring van de bijrijd(st)er, de kans is groter dat iemand van 14 die nooit een eigen paard heeft gehad minder verantwoordelijkheidsgevoel heeft dan iemand van 25 die wel de ervaring met een eigen paard heeft. En als je dus iemand vindt met wie het helemaal klikt maar niet de 75.- per maand kan ophoesten (maar wel 50 oid) dan zou ik het daarvoor doen.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 11:18

Quellian schreef:

En daarbij maak IK geen gebruik van de spullen die bij mijn paard horen.

vergeten te vermelden dat ik wel mijn eigen zadel, hoofdstel, dekjes, beenbescherming e.d. heb. dekens e.d. zorgt de eigenaar wel weer voor.

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 11:18

Over het 'afstaan van je paard'. Dit hoef je als eigenaar niet te doen. Het is omdat je een verzorgster wilt!

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 11:19

SuperRupsje schreef:
Ik vind het eigenlijk niet meer dan logisch dat je betaalt voor je bijrijpaard. Voor m'n huidige bijrijpaardje betaal ik 100.- per maand voor 2x in de week, maar wel op een zeer luxe en dure pensionstal en ik hoef dus alleen maar te rijden en tutten. Voor m'n vorige bijrijpaardje betaalde ik 60.- voor 2x per week maar die stond op een stal die erg low-profile was, moest ook uitmesten enzo.

Ja, de eigenaar is blij dat ik 2x per week de zorg op me neem zodat zij 's wat anders kan doen. Maar ik ben blij dat ik een "vast" paardje heb met wie ik een band kan opbouwen. Dienst en wederdienst dus. Dan zou het toch heel raar zijn dat de eigenaar voor alle kosten opdraait? Ik krijg de indruk dat veel mensen die gratis willen bijrijden vergeten dat ze alle lusten en niet de lasten van een eigen paard hebben, en alleen maar zien dat ze een dienst aan de eigenaar bewijzen. Maar ze vergeten dan dat de eigenaar ook een stukje van zijn paard "afstaat", je moet als eigenaar maar hopen dat het allemaal goed gaat, voor dat risico mag je best wel een financiele vergoeding vragen.

Ik zou overigens m'n keuze ook laten afhangen van de leeftijd en de ervaring van de bijrijd(st)er, de kans is groter dat iemand van 14 die nooit een eigen paard heeft gehad minder verantwoordelijkheidsgevoel heeft dan iemand van 25 die wel de ervaring met een eigen paard heeft. En als je dus iemand vindt met wie het helemaal klikt maar niet de 75.- per maand kan ophoesten (maar wel 50 oid) dan zou ik het daarvoor doen.

Afbeelding

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 11:21

SuperRupsje schreef:

Ten eerste gaat je paard er echt niet dood aan als de eigenaar eens een dag niet komt als het paard op zo'n dure stal staat. In dit geval doe jij de eigenaar helemaal geen dienst, maar huur je in feite gewoon haar paard.
Ten tweede zegt leeftijd helemaal niks, ik ken ook zat volwassenen aan wie ik mijn paard niet zou meegeven omdat ik sterke twijfels heb bij hun verantwoordelijkheidsgevoel.
Ten derde is het nemen van een bijrijder altijd een keuze.

SuperRupsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 11:23

Marieke_ schreef:
Over het 'afstaan van je paard'. Dit hoef je als eigenaar niet te doen. Het is omdat je een verzorgster wilt!

ja dat is zo, daarom zet ik er ook aanhalingsteken omheen. Maar toch, ik kan me goed voorstellen dat je als eigenaar een dilemma kunt hebben: je hebt een eigen paard waar je zo goed mogelijk voor wilt zorgen, echter ook nog een sociaal leven en werk en een gezin en weet ik wat nog meer ernaast, waardoor je eigenlijk niet alle tijd en aandacht die je paard verdient aan hem kunt besteden; waardoor je dus je genoodzaakt ziet een verzorgster te zoeken, niet alleen voor je eigen bestwil, maar ook voor dat van je paard. Dan kan het toch best moeilijk zijn om je paard in de handen van een verzorgster te geven, je moet het vetrouwen maar kunnen opbrengen... Ik heb er veel respect voor als je dat kan.

SuperRupsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 11:27

Wendy schreef:
Ten eerste gaat je paard er echt niet dood aan als de eigenaar eens een dag niet komt als het paard op zo'n dure stal staat.
In dit geval doe jij de eigenaar helemaal geen dienst, maar huur je in feite gewoon haar paard.

nee hij gaat niet dood nee, maar aangezien daar geen weidegang is verder in de winter krijgt hij dan niet genoeg beweging. Ja ik doe de eigenaar wel een dienst, want het zou haar handenvol geld kosten als ze hem door stal zou laten rijden ipv door mij. En nog klaag ik niet dat ik moet betalen, lief he Knipoog

Citaat:
Ten tweede zegt leeftijd helemaal niks, ik ken ook zat volwassenen aan wie ik mijn paard niet zou meegeven omdat ik sterke twijfels heb bij hun verantwoordelijkheidsgevoel.

ik zeg ook "grotere kans", en generaliseer niet. Tuurlijk zijn er zat volwassenen zonder verantwoordelijkheids gevoel, de kans is echter groter dat ze dat meer hebben dan puberende meisjes.

Citaat:
Ten derde is het nemen van een bijrijder altijd een keuze.

zie mijn vorig bericht.

cream_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 11:30

Ik heb zelf ook een verzorgster voor mijn paard. Ik vind het onzin om mensen te laten betalen om een paard te mogen doen, ik zie het dat ze me een dienst bewijzen; ik hoef een dagje niet heen en mijn verzorgster mag in ruil voor uitmesten lekker tutten en leuke dingen doen (behalve rijden) voor de hele dag.

Als mensen betalen voor een paard, krijg ik altijd het idee dat het paard verhuurt word voor een aantal dagen. En dat wil ik niet, want huurders hebben rechten waarop de uiteindelijk aanspraak zullen maken. En ik zou echt niet willen dat dat zou gebeurden ; het is MIJN paard en ik ben altijd eindverantwoordelijk.