Container stallen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sandra_HC4L

Re: Container stallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 18:54

Bij een handelstal waar ik wel eens kom hebben ze al jaren van die stallen, en die hebben er tot nu toe nog nooit geen problemen mee gehad! Ik vind ze ideaal, het enigste nadeel is dat ze zo donker zijn.

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 01:56

Samsam schreef:
ik vind ze zo vreselijk klein, vaak maar 2,5 meter breed.

Dat vind ik dus ook van die gewone gewone containers, veel te klein.
Mijn paard staat echter wel in een soort van containerstal, maar deze is gemaakt van een portocabin. Dat is wel ideaal, die zijn wat ruimer (de stallen zijn 3 x 3,5 meter), en bovendien ook goed te isoleren.

honolulu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-07 07:43

is dit niet koud ? want de wanden zijn toch van staal ?

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 07:48

Op marktplaats staan er ook.
Als je dat niks vind dan kan ik wel aan mijn instructrise vragen voor het tel nummer.
zij heeft er ook pas gekocht

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 13:06

Dionne_Xx schreef:
is dit niet koud ? want de wanden zijn toch van staal ?

word hout op gezet met isolatie geloof ik erin.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 15:06

Mijn pony staat ook in zo'n conflex stal (echter met de deur aan de zijkant ook open en een uitloop er aan vast).
De meeste container stallen zijn inderdaad maar 2,5m breed. Ik heb een haf van 1,32m en met de uitloop erbij vind ik dat voldoende ruimte. Als het paard verder niet buiten komt overdag zou ik er persoonlijk geen paard groter dan een D-pony in zetten.

noflamby

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 19:40

ze zijn vaak maar 2,5 meter breed.

sidaun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 12:39

die stallen zijn best goed en niet zo duur geloof ik,
je kunt er mooi 2 stallen van maken in z'n ding of een grote

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 12:42

als je mooi wilt zijn ze nog best prijzig hoor en je hebt dan ook nog vervoer! Voor een beetje meer kun je echt mooie ruime lichte stallen neerzetten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 12:42

Wij hebben 12x 3 meter volgens mij. Zijn hele goede stallen, we hebben er 1 groepsstal van gemaakt en nu zitten er 3 e pony's in.
Hele fijne dingen, wel wat condens kan er zijn.

Trouwens, er zijn al heel veel topics over.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 12:46

hoe isoleer je die dingen dan? het is alleen een laagje staal.. Lijkt me niet zo lekker in de winter, zeker niet met zo'n stalen wand..

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 12:52

mijn pony heeft er door omstandigheden 2 jaar ingestaan. was er niet blij mee, erg warm wanneer de zon er opstaat. en in de winter koud en heel veel condens. daarbij zijn ze idd niet erg groot. voor mijn pony ging het wel ,maar paard naast me had echt niet veel ruimte. en ze zijn erg donker

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 12:54

Onze paarden kunnen wel naar buiten.
WIj hebben een soort dak erop laten maken, kon je erbij kopen. Dan is het al veel beter.

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 12:55

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 12:59

Wij hebben sinds deze week hele mooie mobiele stallen. Speciaal laten maken. Ze zijn helemaal geïsoleerd en onderhoudsvrij.(dus kunnen ook niet gaan roesten, zoals containers) Er zitten wielen en een dissel aan die je eraf kunt halen. Je kunt hem dus zo vervoeren achter bijv. een trekker of auto. Ze zijn 6 meter lang en 2,5 m. breed. (dus 2 boxen) Lekker hoog dus niet van die benauwde hokjes. Morgen zal ik er een foto van maken en op internet zetten. We hebben er twee laten maken, omdat dat voordeliger was i.v.m. de mal. Eén willen we er nu gaan verkopen, omdat we zelf genoeg hebben aan twee boxen.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 13:12

2,5 x 3 is wel heel krap! Voor ponietjes wil dat, maar om er grote paarden in te zetten........

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 13:16

Wij gebruiken ze als inloopstal in de paddock. Omdat ze dan een uitloopje hebben, hoeven ze niet de hele tijd in de box te blijven. De breedtemaat van 2,50 heeft met het vervoer over de weg te maken. Deze stal (hij is uit één stuk) past op een vrachtwagen en bij een breedte van 3 meter kun zo'n stal niet meer eenvoudig over de weg vervoeren. Je moet er dan een bouwpakket van maken en dat komt de stevigheid niet ten goede.

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 13:18

Een container van 2.5 mtr. breed mag zo over de weg vervoerd worden, als ze breder worden moet er volgens mij een speciale vergunning komen want dan wordt het speciaal transport.
Dus als je breder wilt vraag dat dan even na want daar zitten vast extra kosten aan.

Ulf staat in een container van 2.5 x 6 mtr, er zit een schuifwand in en daardoor heb ik 2 boxen van 3 x 2.5.
Ulf staat in de ene aan de andere kant heb ik voer, zadel, dekens etc, doordat er een schuifwand tussen hoef ik niet buitenlangs naar de andere box.
beide boxen hebben een dubbele deur.

De stal bevalt redelijk goed, het is niet heel groot maar Ulf staat bijna altijd overdag buiten.
Overdag vind ik het niet donker in de stal, maar ik heb ook altijd beide bovendeuren open en het bovengedeelte van de schuifwand is open, 's avonds heb ik er een looplamp in hangen met een verlengsnoer.
Ik heb geen luifel/afdak boven de deur, maar dat zou eigenlijk wel moeten.

Groot nadeel van de container vind ik dat het er vaak zo damp in is, als het heeft gevroren dan is de damp tegen het plafond bevroren als de zon op de container begint te schijnen begint het gewoon te regenen in de container.

Het is uit nood dat we voor een container hebben gekozen, maar vooral als je er allemaal extra's bij wilt hebben dan zou ik liever voor bijv. een Prubostal ofzo kiezen.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 13:19

Jol1 schreef:
Wij gebruiken ze als inloopstal in de paddock. Omdat ze dan een uitloopje hebben, hoeven ze niet de hele tijd in de box te blijven. De breedtemaat van 2,50 heeft met het vervoer over de weg te maken. Deze stal (hij is uit één stuk) past op een vrachtwagen en bij een breedte van 3 meter kun zo'n stal niet meer eenvoudig over de weg vervoeren. Je moet er dan een bouwpakket van maken en dat komt de stevigheid niet ten goede.

je ziet op discovery wel eens dat ze snachts met supergrote palen enzo over de weg gaan, vooral voor grote bruggen en viaducten enzo.. waarom zou dat niet kunnen met stallen?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 13:20

nee maar deze breedte was voor mij de reden om toch geen container aan te schaffen maar een echte stal.