en ja das wel waar, je leeft maar 1 keer. ik zie het al meer en meer zitten hoor!!!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Ik rijd western, maar heb hiervoor altijd dressuur gereden, en ook commentaar gehad van mensen. Maar ik heb en had er plezier in, en had gewoon schijt aan die mensen. Zij wisten niet wat leuk was 
Tomm schreef:Is paardrijden, dressuur dan echt enkel voor meiden?
Oh ik ben een jongen en zou heel graag beginnen met paardrijden....
Stom?
Ik ben iemand die vroeger skater was.... mijn kledij: levis 525, o'neil shoes, adiddas trainingvest of G-sar t-shirt en zo.........
Wel waarom zou ik niet kunnen beginnen met paardrijden? Door mijn F*ucking vrienden ------> HAHA paardrijden, maar ik doe dat zo graag, dus zou ik willen beginnen ermee...... suggesties..?????

) mannen aan meedoen! Bij Barrelraces (ik spring even over naar de westernsport
) in Europa zie je veel mannen meedoen, maar in Amerika is het juist een vrouwensport en zie je nooit mannen.
! Vroeger mochten de vrouwen nieteens paardrijden, toen was de plaats in het zadel alleen voor de man bestemd. Dressuur is in het leger (dus alleen maar mannen) ontstaan want in de oorlog had je een lenig en flexibel paard nodig die zich in alle bochten kon wringen om de vijand te kunnen ontwijken en aanvallen. In de Spaanse Dressuur kan je dit heel goed terug vinden, sterker nog, oorlogspaarden werden vroeger net zo getraint. Denk daarbij maar eens aan het het achteruitschoppen in de lucht waarbij alle vier de benen van de rond zijn, als je snapt wat ik bedoel... Zeer effectief om je tegenstander uit het zadel te helpen
! Sorry, ik zie dat ik enigsinds aan het afdwalen ben. Maar samengevat: Mannen, paardrijden zit jullie in het bloed, maar helaas zijn er maar weinig die daarvoor uit durven te komen
!