Hoe een schimmel wedstrijd schoon krijgen (24/7 buiten)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Angela

Re: Hoe een schimmel wedstrijd schoon krijgen (24/7 buiten)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 15:50

Dan wordt het wassen zonder shampoo.. je tast het huidvet dan niet zo drastisch aan, en dat overleven ze dus wel met een dekentje op. Je krijgt dan met een beetje geluk een egaal gele schimmel... kies dan trouwens niet voor een wit dekje, maar voor een zwarte, dan valt het minder op dat je paard niet echt wit is...

Staart kun je natuurlijk wel helemaal goed wassen.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-07 18:12

Ze moet voor de wagen, dus het dekjes probleem heb ik niet Knipoog. Zelfs als ik haar zomers echt goed gewassen heb staat een wit dekje lelijk op haar, ohz rij ik haar ook met een donkerblauw dekje op wedstrijd of clinic oid.

Ze staat nu heerlijk in de regen in te weken. Morgen ff flink met de tuinslang er over (of ze nu van regen water of van kraan water nat word maakt weinig verschil) en dan laten drogen voordat ze weer de padock in gaat (en dan er meteen een regendekentje op.

Ik denk wel dat ik haar ga vlechten (is niet echt gebruikelijk voor de wagen, maar het mag wel). Dan zie je haar vieze manen niet zo goed.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 14:14

Als je met een grove borstel door de haren gaat terwijl je de tuinslang erover haalt, haal je er veel meer vuil uit, en is het resultaat beter! (maar tast je wel het huidvet meer aan, en moet er daarna echt een zweetdeken op, want je maakt ze dan tot op de huid nat)

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 09:24

Benen wassen, droog maken en groene equistar erop spuiten. Staart wassen en groene equistar erop spuiten. En voor het lichaam ook heel veel groene equistar gebruiken en een poetsblok gebruiken...

Anouka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 22:32

Als je naar de kruidvat gaat kun je daar een bus droogshampo halen. Zit in een paarse spuitbus. Eerst borstelen, dan droogshampoo erop, ff intrekken en weg borstelen. Kost een euro of 2 per bus.Heb het al een keer eerder zien staan maar houtskool wekt idd ook.

Dibah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 11:59

Wassen met Blue Shampoo van Equimins of Green Spot Out gebruiken van Farnam. Dit laatste is om de vuilen plekken (stal, grasplekken enzo) te verwijderen.