Jolly bal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_merel_

Re: Jolly bal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 18:52

ik ben voor mijn pony naar de (kleine huis-) dierenwinkel gegaan en heb gevraagd naar zo'n bal waardat als de hond ermee speelt er een snoepje uit komt rollen! Ik heb een best grote bal meegenomen en mijn pony vind t geweldig! Deze zijn niet zo duur als een jollibal maar is wel handig om uit te proberen!

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 20:08

Wij hebben er geen, wij hebben een hooinet (wel hoog dat ze niet met de voeten erin kunnen) opgehangen en daar een gewonen bal ik gedaan, ze zijn er 4 weken zoet mee geweest, nu vind alleen Ginger hem afentoe nog leuk. maar meer niet.
Ik hoef geen Jollybal, is veel te duur en wat BelleFergel zegt, die ballen zijn goedkoper en het is nog leuk als er een snoepje uitkomt ook! Knipoog

Meryl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 20:10

Mijn paard vind het super! Alleen haal ik hem er wel af en toe uit zodat het wel leuk BLIJFT Knipoog Om te voorkomen dat ze er snel op uit gekeken zijn kun je ook wisselen met speeltjes.

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 20:13

Koop gewoon eerst een goedkope skippy bal als ze het leuk vinden koop je toch ene jolly bal Knipoog
Die kunnen tegen meer.

wednesday

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 20:16

kwou ook graag zo een bal aangezien men paardje op het hout van de stal begint te bijten.. Maar het is inderdaad een dure uitgave en als het dan voor niets is..

AvantilOver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 23:32

Als je een paard hebt die zichzelf snel verveelt dan is het mischien wel leuk.. zoiezo vind ik het wel leuk hoor!

AvantilOver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 23:33

maarja. . ze kunnen er ook over struikelen als je een losse hebt he .. dat is ook weer zoiets.. ik zou er dan een ophangen Knipoog

wednesday

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 23:37

waaraan ophangen? of hoe?

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 23:42

Wij gebruiken een gewone skippybal. Alleen met deze wind is het niet zo handig, omdat hij de bak uitwaait. Ons shetlandveulen hebben we leren voetballen. Echt grappig, ze loopt erachter aan en geeft de bal elke keer een trap. (Nu dus even niet vanwege de wind) Ook gebruiken we wilgentakken als afleiding. Kunnen ze lekker op kauwen en het is nog goed voor ze ook. Daarnaast hebben we nog van die knaloranje pilonnen. (die dingen die bij wegwerkzaamheden gebuikt worden) Een hardhouten balk vinden ze ook leuk om op te knagen. Er zijn dus wel goedkopere alternatieven dan de jollybal. Misschien kun je er eerst eentje lenen om te kijken of je paard er sowieso wel iets aan vindt.

wednesday

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 23:45

uhu dat van dat hout heb ik al gemerkt! daarom dat ik op zoek ben naar iets... Want zou graag hebben dat mijn paard niet meer op het hout knaagt!
Hij heeft al een leksteen waar hij overvloedig gebruik van maakt, maar hij begint nu ook te bijten op zijn eetbak enzo... Daarom zou ik echt wel iets fijners voor hem willen vinden. Zo een bal met snoepjes lijkt me wel iets! Heeft iemand daar een voorbeeld van ofzo? (foto)

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 23:47

Volgens onze veearts was een hard houten balk of een wilgenstammetje een goede afleiding voor een paard. Op het hout waar hij niet aan mag knagen, kun je cribox smeren. Dan laat hij het vanzelf wel.

Tine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 23:48

Ik heb er erg spijt van dat ik hem gekocht heb. Die dingen zijn erg duur en de paarden vinden het wel leuk, maar je kan denk ik beter een gewone bal aanschaffen. Zo heb ik ook een bodyball bij de kruidvat gehaald die gebruikt wordt al voetbal en die vindt mijn pony superleuk en met de jollyball doet hij niks meer. Tenzij je ze voor een lage prijs kan krijgen, raad ik het je af. Lachen

Jitskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 12:43

ik heb ook zon bal in mijn stal hangen, maar mijn paard vind het maar niks,
hij stoot steeds zijn hoofd er tegen aan Dromen
wat hij wel leuk vind is zon mineralen likblok aan een touwtje (ofso)

je kunt het ook eerst proberen met een skippybal ofso (die hangen er bij ons op stal een paar)

noflamby

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 18:26

ophangen is makkelijker anders srtuikelen ze

beukiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 18:29

per paard is dat verschillend, ene paard vind het leuk en kan er uren mee spelen en voor het andere paard is het alleen maar ruimteverspilling.. je komt er pas achter als je er een aanschafd Knipoog

Ctjj_Mii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 18:33

Heel veel mensen in dit topic zeggen dat hun paard er niks mee doet! Zouden die mensen hun jollybal niet willen verkopen? Ik zoek namelijk een jollybal maar kan niks vinden!

jermaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 18:40

Ik heb er ook een. Ik zie mijn paard er nooit mee spelen, maar merk toch dat hij regelmatig op een andere plaats in de stal ligt. Ik veronderstel dus maar dat hij er mee bezig is....

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 20:43

ik heb zo'n Jolly Appel voor mijn paard. Alleen ik heb hem er nog nooit iets mee zien doen... Alle andere paarden op stal vinden hem geweldig. Ik laat hem lekker in zijn stal hangen in de hoop dat hij er mee speelt als ik er niet ben, en ja het ziet er wel leuk uit zo'n appel in de stal Clown