vraagje aan hofdstel-deskundigen (Sjuimpje???)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 15:06

Zep snapt me volledig! Knipoog

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 15:07

ohhhhhhhhhhhhh...ben blonT ...oh nee niet meer..ben rooT dan maar Haha!

Weet je wat je wel kan doen: een Br-hoofdstel nemen, maar dan pony-size, zodat het na enkele maanden best om het hoofd van je paard past die normaal extra-full heeft... Haha!

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 15:20

Citaat:
Nee hoor Lachen Ik vind frontriempjes sowiezo niet zo mooi...ik rijd liever met one-ears Knipoog Vind ik veeeel mooier.

Vindt ik ook, alleen heeft sunny flaporen dus staat het echt voor geen meter! Haha!

Als je een kettinkje zoekt, ik heb er nog een in de aanbieding!! Vind die dingen echt een grime, sunny werd er helemaal gek van, ze sleurde me met longeren zowat door de hele bak heen! en m''n vriendin maar zeggen, nee hoor ze neemt je in de zeik! Lips are sealed goed, maar heb er dus nog een liggen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 15:32

prakkie schreef:
ohhhhhhhhhhhhh...ben blonT ...oh nee niet meer..ben rooT dan maar Haha!

Weet je wat je wel kan doen: een Br-hoofdstel nemen, maar dan pony-size, zodat het na enkele maanden best om het hoofd van je paard past die normaal extra-full heeft... Haha!

Hmm volgens mij ziet tor dat niet echt zitten! Zolang we een goeie gaatjesknipper hebben, lukt het nog wel Knipoog

But thanks 4 the tip Knipoog

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 15:55

Ik heb dus zo'n hangend frontriempje, en ik vind er niets aan. Hij is bij mij gewoon te groot, maar omdat mijn neusriem gewoon recht zit ziet het er eigenlijk niet uit. Het een zit schuin en het ander recht, maar goed, ik krijg natuurlijk nergens meer een bruin met wit onderlegd frontriempje wat kleurt bij mijn hele hoofdstel (heb een heel hoofdstel gekocht).
Komt misschien ook omdat ik mijn sperriem er niet aan heb, ga ik toch maar weer eens proberen, maar ik vrees dat t niets oplost. Such is life, zeg ik dan maar!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 17:12

Wat er allemaal over een frontriem gezegd kan worden.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 23:08

een frontriem die hangt, is eigenlijk gewoon te groot. Ik heb er drie verschillende: twee volledig zwarte (1 full en 1 cob) en 1 met goudkleurige inlage. Die laatste is ook maat full en eigenlijk net iets te groot, en daarom hangt die zo'n beetje naar beneden toe...
xxx

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-02 00:49

Dan wil ik pj's drie maten te grote hoofdstel wel graag overnemen want ik heb nog steeds geen passend hoofdstel voor dat enorme hoofd van mijn paard gevonden.
Wel een frontriem op maat laten maken die te groot uitgevallen is en hangt maar ik vind dat zelf nu juist weer niet mooi Knipoog

Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 01:56

Tender, even een tipje:

Maak je frontriem door en door nat met zeer heet water. Buig het dan in de vorm die je wil hebben en laat het zo drogen. Als ie droog is weer goed invetten en klaar is kees.

Zal wel de nodige kritiek opleveren,
Maar in het leger maakte je je nieuwe kistjes altijd door en door nat, stapte erin en ging er even op lopen. Dan laten drogen en je had nooit blaren.
Deed ik zelfs met m'n nieuwe rijlaarzen. Als ik sommige mensen zo stijfbenig en onder het slaken van oergeluiden zag lopen omdat ze hun nieuwe laarzen aan hadden dan moest ik altijd een beetje lachen.
Ik vulde m'n nieuwe rijlaarzen met kokend water, helemaal tot bovenin de schacht en wachtte totdat het leer door en door nat was. Vuilniszak om m'n voet, laarzen aantrekken en er een uurtje op lopen. Daarna laten drogen en nooit meer last van.

Tender

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-02 08:45

heej Eyes,
bedankt voor de tip!
ik heb mij laarzen overigens ook al wel eens natgemaakt, maar zo rigoreus als jij beschrijft heb ik nog niet gedurft.
Misschien toch wel een idee!!!!

dank je wel!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 11:39

Ik zou het niet doen op deze manier met je laarzen, Tender.
Het leer wordt daar behoorlijk slecht van. Ik kreeg van Petrie nl. al te horen dat ik niet goed met mijn laarzen omgesprongen zou zijn omdat ze konden zien dat ze zeiknat waren geweest Verward

Beetje vreemd, want we rijden allemaal wel eens in de regen, ook met leren laarzen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 11:48

Zo hebben mijn laarzen een keer ik-weet-niet-hoe-lang bij de schoenmaker liggen drogen. De leren zool was werkelijk doorweekt en die moest eerst droog voordat hij er nieuw rubber onder kon zetten. Dit kwam trouwens door teveel door water en nat zand lopen en te vochtige zadelkamer. Bovendien laat water sporen na in het leer wat de kwaliteit niet ten goede komt. Een beetje water van buitenaf, zoals in de regen, is minder erg dan het doorweken van binnenuit of door teveel door natte grond of plassen te moeten lopen.
De doorweekmethode werkt wel goed bij strakke spijkerbroeken overigens Haha!.

Tender

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-02 12:33

ja, die tip van Levi's ken ik ook.
Goed, dan beperk ik me tot het uitproberen op de frontriem, minder kostbaar. M'n laarzen beginnen ook al wel te wennen, dus het zou zonde zijn om te zonder echte noodzaak een stapje dichter naar hun einde te brengen.
Van buiten een keer goed nat maken (laarzen) had ik al wel gedaan, maar het leer laat van buitenaf maar weinig water door, hoewel het niet gecoat is... Verward

koetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 12:39

ik heb ook een hoofdstel met koperen blokjes frontriem gekregen bij mijn pony, maard at is maat full, en die is dus veelste groot, dan hangt ie precies zoals jij bedoeld, maard at vindt ik niet mooi. ik hbe er nu 1 met bitje maar die hangt niet echt, gewoon iets maar en das een cob maat presies past ie. lijkt me voor een paard ook niet fijn als de rontriem te groot is, en te klein al helamaal niet.

Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 15:38

Fitzroy schreef:
Ik zou het niet doen op deze manier met je laarzen, Tender.
Het leer wordt daar behoorlijk slecht van. Ik kreeg van Petrie nl. al te horen dat ik niet goed met mijn laarzen omgesprongen zou zijn omdat ze konden zien dat ze zeiknat waren geweest Verward

Beetje vreemd, want we rijden allemaal wel eens in de regen, ook met leren laarzen.

Dus waarom zou je het dan niet doen??? Knipoog
Maar goed, moet een ieder voor zichzelf weten. Het was slechts ter illustratie van wat je zoal kan doen. Als mensen ervoor kiezen om als een Boris Karloff rond te lopen omdat hun laarzen pijn doen, dan doen ze dat toch??

Maar de tip was voor het frontriempje bedoelt hoor Tender.

Tender

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-02 15:42

nogmaals mijn dank hoor, Eyes! Haha!
en zoals gezegd: ik zal het op het frontriempje zeer zeker uitproberen, als het goed gaat kan ik die laarzen altijd nog overwegen!!!!

koetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 15:47

frontriempje kan je nog een keer proberen die zijn lang niet zo duur als een paar leren laarzen!!! bij je laarzen zou ik het nooit doen, het water en vooral zoveel water is hartikke slecht voor je laarzen, daar droogt het van uit en wordt knetterhard. lijkt me ook niet fijn voor ene pony als je dat bij je frontriem doet trouwens die wordt dan toch ook hard?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 16:13

Koetje, dat klopt, maar als je ze daarna met warme olijfolie insmeert, worden ze niet droog.
BTW, niet mijn methode hoor, heb het van horen zeggen Haha!.