230 € per maand, te duur of niet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Toverbal

Re: 230 € per maand, te duur of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 17:42

Ik zou ook naar een andere stal gegaan zijn.
Als je paard kreupel word, omdat de bak niet goed onderhouden wordt en je al meerdere keren hebt aangeven dat het niet zo kan.

Maar dat had jezelf ook wel kunnen bedenken en daarom moet je eigenlijk ook niet hier gaan vragen wat beter is.

Je moet de juiste keuze maken voor je paard en ik denk dat je paard geen problemen heeft met een minder luxe stal.

En 1 keer in de week uitmesten is geen probleem als je maar elke dag opstrooid.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 07:17

Hmmm, ik weet niet wat ik van je verhaal moet denken. 3 kruiwagens per dag, dat haal ik er per week uit en dan is de hele stal leeggeschept. Verder zeg je eerst dat de stallen iedere dag opgestrooid worden en daarna staan de paarden alleen maar in de mest zonder een sprietje stro?
70 euro in de maand is veel extra, als je echter naar jouw manier van uitmesten gaat kijken is dit zeker terecht. Krullen zijn erg duur tegenwoordig, en jij verbruikt met zo mesten zeker 2-3 pakken per week, dit komt neer op 20-25 euro per week.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 08:13

Karenski, ik snap je frustratie wel. Je betaalt voor een dienst, die naar jouw idee niet naar voldoening wordt geleverd.

Ga eens na wat voor afspraken er zijn gemaakt toen je definitief met de pensioneigenaar hebt overlegd dat je paard daar zou komen te staan. Lag de bak er toen ook al zo bij, mestte de eigenaar toen ook al eens per week op deze manier etc.? Als dat later pas aan de orde is gekomen kun je de eigenaar er terecht op aanspreken. Als je achteraf erachter komt dat het reilen en zeilen op deze stalling niet naar je wens is dan is het ander verhaal.

Volgens mij heb je 2 keuzes:
1. Blijven en accepteren hoe het eraan toe gaat (evt. proberen afspraken te maken met de eigenaar, maar dat kan meer kosten/ strubbelingen met zich meebrengen. De eigenaar zal je niet met open armen ontvangen als je in zijn ogen onnodig meerwerk van hem zal verlangen. Uiteindelijk met de mogelijkheid dat de hele situatie gaat escaleren met alle nare gevolgen van dien)
2. Andere stal zoeken, op die manier voorkom je verdere frustraties/ problemen. Dat jij geen geschiktere stal kan vinden die voldoet aan je eisen zoals binnenbak is niet het probleem van de staleigenaar. Dat is juist waarom hij handel heeft. Bloos

Ik kan me voorstellen dat je ervan baalt. Maar pleiten dat die 3 kruiwagens dagelijks uit de stal waarheid is, daar schiet je hier op bokt niets mee op. Bokkers geloven je wel of niet en hebben hun oordeel klaar. En zodra ze je topic weg klikken is het probleem voor hun afgedaan. Jij daarentegen blijft met het probleem zitten en dan moet je toch echt oplossen en dat gaat niet vanzelf. Als blijven staan geen oplossing is voor je, dan moet je daar gewoon weg en naar een andere stal. Als er geen ´betere´ stal is, dan zul je het helaas met je huidige moeten doen of je paard aan huis gaan halen ofzo.

Succes met je beslissing.

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 09:19

Kelly0708 schreef:
met houtkrullen is ook het afvoeren moeilijker

Dat valt wel mee, als je op krullen/vlas staat, haal je practisch alleen de drollen eruit....

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 09:21

en die natte plas dan

doriangi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-07 10:27

Neonlight schreef:
Hmmm, ik weet niet wat ik van je verhaal moet denken. 3 kruiwagens per dag, dat haal ik er per week uit en dan is de hele stal leeggeschept. Verder zeg je eerst dat de stallen iedere dag opgestrooid worden en daarna staan de paarden alleen maar in de mest zonder een sprietje stro?
70 euro in de maand is veel extra, als je echter naar jouw manier van uitmesten gaat kijken is dit zeker terecht. Krullen zijn erg duur tegenwoordig, en jij verbruikt met zo mesten zeker 2-3 pakken per week, dit komt neer op 20-25 euro per week.

Dan gaat jouw paard misschien alle dagen de weide op ofzo? In dat geval is de mijne haar stal ook een stuk properder maar als ze alle dagen op rust moet staan kan ik je garanderen dat die stal er rap smerig bij ligt.
Als ik de hele stal leeghal zit ik al gemakkelijk aan 7 kruiwagens, dagelijks de mest en de urine uit haar stal halen vind ik de normaalste zaak van de wereld, zeker als je paard al niet op de weide mag en niet bereden wordt.
De stallen worden normaal gezien iedere dag opgestrooid, deze week zijn ze bv twee dagen niet opgestrooid omdat hij blijkbaar niet veel zin had met nieuwjaar.
Nu moet je je wel inbeelden dat daar rond de 30 eigenaarspaarden staan en dat er maar 3 - 5 paarden dagelijks een bezoekje krijgen van hun eigenaar, en dat betekent dan niet altijd dat ze bereden worden ook.
Het merendeel van die dieren staan wekenlang in hun stal zonder dat hun eigenaar erbij komt en op de weide gaan ze ook niet...
Echt gezond en gezellig voor die paarden zeg, uit verveling eten ze hun stro dan maar op en op het eind van de dag staan ze weer in de mest en de urine om nog maar te zwijgen van de geur die er hangt.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 10:39

Ik heb pony's, en de laatste keer dat de meesten in de wei zijn geweest is september 2005 geweest. Wel in de bak, maar daar mesten of plassen ze niet. Ik heb ze op vlas staan. Maar nog, met verstandig mesten haal je niet 7 kruiwagens per week. Wij in ieder geval niet, we hebben er 10 staan, hebben genoeg vergelijkings-en proefmateriaal dus. Overigens ook een paard van 1.70m op stal gehad, ontzettende smeerlap, 5 kruiwagens per week was de max.

3 kruiwagens per week halen we zelfs met merries met veulens. Haha!

kusjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 10:42

Boos! wegwezen Boos!

vind het sowieso belachelijk duur! Ach gut

je moet het neem ik aan niet zelf betalen?

ik kan een stal vanaf 130 p maand krijgen!

doriangi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-07 10:44

Vlas absorbeert wel veel beter dan stro... Als de mijne een paar keer plast ligt de onderste laag en gelijk de betonnen ondergrond kletsnat.

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 10:45

ik vind dat veel te duur,

Ik betaal 100 euro en daar zit weidegang stalling en bak bij in !!
alleen voer en zaagsel met ik zelf betalen

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 10:49

kun je niet overleggen dat je voortaan zelf uitmest en dan een stuk minder stallinsgeld betaald?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 10:49

ligt er wel aan waar je woont he.
Hier in de buurt heb je dus stallen van 300-400 euro per maand

XXXX2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 10:50

als er meerdere personen die hun paard op dezelfde stal hebben staan ontevreden zijn, waarom organiseren jullie dan niet een overleg met de eigenaar?

doriangi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-07 11:01

Ik woon echt in the middle of nowhere, een klein stadje, meer natuur dan stad.
Ik zou best wel willen overleggen om minder te betalen en zelf m'n stal te doen maar dit is voor mij ook niet altijd mogelijk, ik ben chronisch vermoeid en het kost me al genoeg moeite om alle dagen de mest uit m'n stal te halen...
Rijden kan ik ook zelfs niet alle dagen, ben ik veel te zwak en moe voor.
Wat z'n piste betreft heb ik nog met een eigenaar over gesproken, die zei dat hij er al over gesproken had met hem dat de ondergrond enorm slecht is... Hij wil dit niet veranderen omdat hij het niet kan betalen... Hmmmm.
Wat het onderhoud en de stallen betreft zal er alleszins niet op beteren, naast z'n pension heeft hij ook nog eens les op een school 2-3 dagen in de week...

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 11:04

Waar woon jij dan?

doriangi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-07 11:09

Oost Vlaanderen, België

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 11:13

Ik zou toch op zoek gaan naar een andere stal. Als het echt zo erg is als je zegt, dan lijkt het mij niet dat je nog plezier hebt op die stal. Wat zeggen de andere eigenaren er dan van?? Vinden zij het allemaal best of vinden ze het ook zo niet kunnen? kunnen jullie dan niet met z'n allen er iets aan doen? Want ik neem aan dat je de stallen op zich en de locatie wel goed vind anders was je er nooit gaan staan met je paard. Met beter uitmesten en onderhoud aan de bak is het voor jou toch veel beter?

Of kunnen jullie niet met zn allen iets aan de bak doen?

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 11:20

Ik betaal 215 euro:
- wordt elke dag gemest en staat op krullen
- gaat elke ochtend in de wei
- goede buitenbak
- tot 6 kilo brok + musli (eventueel nog haver)

Ik vind dat je dus best veel betaald, gezien de diensten van de stal.
Mijn paard staat sinds kort op bovenstaande stal en het is wat verder rijden maar ik ben er hartstikke blij mee!

IlOna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 15:07

Het is belachelijk natuurlijk dat je der 300 nou voor moet betalen Verward Ik betaal er maar 98 euro voor en der zit alles bij! Haha! ze mesten zelfs je stal uit elke dag.
Maarjaa je hebt natuurlijk een eigen paard om er zelf voor te zorgen toch? dus je kan zelf ook de stal doen dat vind ik tenminste. en dat je paard voor je gereden word vind ik ook een beetje lui Bloos maar dat is mijn mening.
Maar als ik jou was zou ik weg gaan bij de stal er zijn genoeg andere stallen waar je het beter hebt en waar het VEEL goedkoper is. En nu vooral omdat je paard daar kreupel is geraakt was ik zobiezo weg gegaan of ik was ff met de eigenaar gaan praten dat het echt niet zo kan.
Knipoog

pomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 00:43

Ik zou maar iets anders zoeken...
Je bent toch naar die stal gegaan omdat die een binnen- en buitenpiste had? Maar die kan je niet eens gebruiken wegens steenhard en zwembad. Dan zijn toch de voordelen die stal heeft weg?

Ik weet niet waar juist in Oost- Vlaanderen je woont, maar mss weet ik iets voor je. Vriendin van mij staat er en volgens mij vind die propere stallen ook nogal belangrijk. Denk dat het er 250 is, met voeren en mesten. Ik geloof dat er geen binnenpiste is, maar dat er wel plannen zijn ofzo... ALs je interesse hebt kan ik wel eens navragen voor je Lachen

doriangi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-07 09:42

IlOna: Tuurlijk heb ik een paard om zelf voor te zorgen maar als ik 230 € stalgeld betaal verwacht ik wel niet dat ik alles zelf moet doen, dat zou belachelijk zijn.
Bij Antoine werd je paard alleen bereden door prof ruiters als je eens een dagje niet kon gaan of ziek was, die paarden kregen daar geen weidegang dus ik vond het een enorm goede regeling van hem... luiheid zie ik er niet in want de meeste eigenaars kwamen toch alle dagen rijden.

Pomelo: Ik woon in Zottegem, je mag me gerust eens laten weten waar die stalling gelegen is! Er zijn er hier nog wel een paar in de buurt maar de meeste zijn maneges en geen pensions...

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 11:24

Heb je nu al besloten wat je gaat doen?

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 11:46

Daar ben ik ook wel benieuwd naar Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 11:49

Ik zou ook wegwezen. Ik betaal minder voor iets van 6 keer per dag voeren, beweging geven als dat nodig is, twee binnenmaneges, 20x60 buitenbak die ik nog NOOIT ook maar IETS ongelijk of drassig heb gezien, longeercirkel, springwei (in zomer dan), weidegang, 1 gratis les in de week, goede begeleiding, hoefsmid en dierenarts centraal geregeld, ga zo maar door...

Je kunt echt wel beter krijgen voor dat geld.

pomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 13:27

karenski schreef:
Ik woon in Zottegem, je mag me gerust eens laten weten waar die stalling gelegen is!

Hmm, dan kan ik je niet helpen denk ik. De stal die ik weet ligt bij St-Niklaas... Dat is te ver zeker he?

edit: Ik heb eens voor je gekeken, mss heb je hier iets aan? Is wel niet in zottegem zelf denk ik maar mss wel in de buurt.
http://www.kapaza.be/detail/1433014/JDW ... rzele.html
Laatst bijgewerkt door pomelo op 04-01-07 13:37, in het totaal 1 keer bewerkt