Welk lint kan tegen harde wind?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

m_n4ever

Re: Welk lint kan tegen harde wind?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 17:37

runningkawa schreef:

Ja precies! Had dus eerst de bovenste en heb nu de onderste aangeschaft. Bij de onderste kun je er bijna met je hele gewicht aanhangen voor het lint iets doorschuift....geen geklapper door wind dus en lekker op te spannen zodat het mooi strak staat (helaas wel prijzig....ongeveer een euro per stuk Boos! ) maar nog altijd goedkoper dan nieuw lint (ik heb zelf goedkoop bruin lint, vind ik erg chique staan)
Nog een tip is om altijd de poortgrepen weer dicht te doen nadat je erdoor bent, dan krijgt het ook geen kans om te gaan schuiven.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 17:41

m_n4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 17:47

ja die heb ik ook, werkt inderdaad prima!
Als je al de palen dicht op elkaar hebt staan zou je ook om en om kunnen overwegen, maar voor hoeken en lange afstanden vind ik ze tot nu toe echt een verbetering Knipoog
Heb ook nog deze via agradi geprobeert http://www.agradi.nl/product?sc=Weide+a ... evestiging (dacht een goedkopere oplossing) maar daar gleed het lint net zo hard doorheen Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 17:49

Bedankt voor de tip, weet ik dat ik die niet hoef te proberen.

Hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 17:52

Wij gebruiken ook die tweede soort lintisolator met rubber van Gallagher in combinatie met hoekisolatoren. De palen staan op een afstand van 4 meter. Het lint dat wij hier gebruiken is van een goedkoop merk (kan even niet op de naam komen, maar wordt verkocht bij boerenshops), maar blijft erg goed op zijn plaats en is na drie jaar nog nergens beschadigd. We hebben voorheen ook wel goedkopere lintisolatoren gebruikt, maar die knapten open. Deze rubberen isolatoren bevallen hier uitstekend en nu met de storm is er niets aan het lint te zien. Ik weet niet hoe jij de uiteinden van het lint hebt weggewerkt, maar misschien helpt als het als je daar goede lintverbinders gebruikt (als je die nog niet hebt). Wat betreft de prijs helpt het misschien om de huidige lintisolatoren om en om te vervangen voor isolatoren met rubber. Ik denk dat je dan nog voldoende stevigheid over houdt en het zou de helft schelen in aanschaf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 17:55

OP de uiteinden verbonden met die dingen die er ook speciaal voor zijn.
Maar daar is het niet kapot. Lint staat ook redelijk strak, omdat we in het midden ook een keer die isolator met die schroeven hebben zitten, zodat je het nog eens strak kunt houden.
Maar beweging zit er natuurlijk altijd op met dit weer.

Dan denk ik ook dat ik mijn vriendje maar eens over moet gaan halen om die isolator met rubber te gaan kopen.

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 17:56

Minder hard spannen wil ook wel eens helpen!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 17:57

ik heb de rest niet gelezen, maar na drie maanden lang op een paardenfokkerij na elk zuchtje wind omheining steeds repareren, zijn we er nu achter dat je met KOORD dat probleem niet hebt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 17:58

Je ziet hier waar het toch het meeste los zit, ook de meeste beschadiging zit. Dus bij ons zou het ook juist strakker moeten zitten denk ik dan.

Klopt, met koord heb je dat niet, maar dat wil ik niet.
Heb daar teveel ellende van gezien

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 18:00

ook dat hele dikke koord?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 18:00

yup, helaas wel

Nu weet ik wel dat met alles het wel verkeerd kan gaan, maar mijn voorkeur is het daarom niet

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 18:01

Mmm. als ik zo de foto's zie hebben we nog een ander soort lint. Dat staat er nu iets meer als 8 jaar in weer en wind en alleen door het onvoorzichtig wegknippen van groen is er een stuk kapot(zo'n lint kan niet tegen een flinke heggeschaar, wat flauw he Bloos )

Ik vind het, het ideale lint, maar ik heb het eigenlijk nergens anders gezien en ik kan ook niet achterhalen wat voor lint het is (mens die het neerzette heeft het me nooit een etiket laten zien of zo en nu 8 jaar later weet ik ook de naam niet meer van wie dat nu eigenlijk neer heeft gezet...)

Als het me te binnen schiet laat ik iets weten!

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 18:03

Overigens staat ons lint gewoon strak gespannen, geen problemen, flappert niet, rafelt niet.

mayday

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 18:05

Nou ik heb dat probleem dus ook het lint slijt op de isolatoren, alles waait kapot, wijwillen dus ook andere isolatoren, zal eens kijken welke we nu hebben.

mayday

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 18:14

Laatst bijgewerkt door mayday op 31-12-06 18:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 18:15

Bij mij zit er in de linken geen verschil

mayday

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 18:53

Zo nu wel.... foutje, heb het even veranderd.

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 19:16

Runningkawa, als dat lint door gallagher afgelopen zomer geplaatst is, en nu al kapot is met de wind van afgelopen nacht zou ik gallagher zsm inlichten.

Wij hebben ook gallagher afrastering 40mm breed wit lint. Op het openstuk hebben we de palen 7m van elkaar zitten. We gebruiken gallagher isolatoren en tussenisolatoren met de garantie dat het niet slijt, ook bij hevige storm. Verder moet het lint goed gespannen zijn.

Zo ziet het er bij ons uit.
http://img163.imageshack.us/img163/6254/bontjesopdewei033tj1.jpg

labe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 19:18

Wij hebben hiervoor ook lint gehad en we werden er doodziek van. Altijd dat geklapper en geflapper, om de haverklap lag het los, de schapen en paarden liepen er soms dwars doorheen en het werd er ook niet mooier op.
Wij hebben nu equiwire van gallagher laten plaatsen in combinatie met kunststofpalen, superveilig en superstrak, we hebben het een jaar na plaatsing laten spannen en verder hebben we er niets meer aan hoeven doen. We zijn dik tevreden en de paarden en schapen blijven nu waar ze horen: in de wei. Ander voordeeltje is dat gras dat er tegen aangroeit, verschroeit, hierdoor blijft er altijd voldoende stroom op staan.
Vraag me niet meer wat het gekost heeft, maar ik geloof dat het wel meeviel, en ik weet ook niet of ze verschillende kleuren hebben, wij hebben gewoon wit genomen omdat we met die paar dagen sneeuw in een jaar geen rekening hebben gehouden.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 21:41

Wij hebben dat brede zwarte lint van gallagher is ongeveer 5 cm breed.
en is nog steeds niet kapot !
Zelfs niet na afgelopen nacht , en dan is er ook nog een groot reclamebord op willen op terecht gekomen.
enkel de isolator had het begeven.
Ben pas zelf ook in dat draad gelaceerd en het was niet kapot !
Wij hebben het om de 3 meter staan ( met houten palen )
met verschillende isolatoren. en heb het erg strak gespannen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 09:38

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 15:53

pfoeh ik heb wel goed lint, tot nu toe, en dat is er ook in de kleur groen. ik ga eens kijken of ik het merk kan achterhalen. maar dat is wel breder dan wat je nu laat zien, je wil persé dat smallere?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 15:55

Het breedere is ook goed Ja

Ooit heb ik eens een site gezien waar echt grof geweven lint opstond, maar krijg het niet meer gevonden Verdrietig

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 18:40

ik heb breed wit lint gekocht bij agradi. het was geloof ik een van de goedkoopste die ze hadden.

palen staan om de 6 meter. niet strak gespannen. bij ons heeft de wind er veel vat op.
heb geen last van scheuren of raffelen .wel van klapperen, maar dat komt gewoon omdat het eigenlijk niet strak genoeg staat alleen met sneeuw is het erg lastig, dan wordt het zwaar en gaat doorzakken. maar kapot ging t niet. Heb t nu bijna 2 jaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 23:05

Ik wou je eigenlijk Gallagher aanraden, maar lees dat je dat juist hebt. Zou er zelf eigenlijk zeker mee teruggaan. Ik heb mijn paddock met 4 linten, van boven naar benee, breed, dun, breed, dun. Dat brede lint is van Gallagher en nu 7,5 (!) jaar oud. Het dunne lint is van de Boerenbond zelf, en nu 3 jaar oud (na 4 jaar vervangen). Het brede lint is nog altijd goed en bruikbaar, wel heb ik mijn palen om de 3 meter ongeveer en goeie isolatoren. Ik zit me eerder af te vragen hoe lang breed lint mee behoort te gaan. Maar het werkt nog goed, rafelt niet, heeft zelfs een tak van 15 cm doorsnee overleefd toen dat uit de boom erop viel en 2 palen 'ontwortelde'. Enkel de isolatoren waren kapot maar het lint niet.

Het enige met wind wat ik heb, is dat het dunne lint uit de isolatoren waait (heb daar van die ronde, eigenlijk voor prikkeldraad bedoeld, daar hadden we nog bakken van over, dusja Clown ) Wind heeft er redelijk vat op, behalve aan 1 kant, daar ligt een aarden wal langs.