Een paard dat ziek word, is geen goed paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tante_trien

Re: Een paard dat ziek word, is geen goed paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-07 10:18

wsundayl schreef:
@more, kwpn-er of haflinger maakt weinig uit qua ziek worden of weerstand. Wat meetelt is hoe zo'n paard gehouden word.

En ongelukken zijn al helemaal niet rasgevoelig. Inderdaad jammer voor het paard dat de ts gaat kopen. Hoop dat als ze er achterkomt hoe het werkt het paard niet de nodige zorg zal worden ontzegd.

Ik ga geen paard kopen, als er niks zou gebeuren zou ik het wel kunnen betalen, maar helaas, paarden worden ziek, glijden uit, worden kreupel, eten zand o.i.d. en krijgen koliek.

Maar idd een hobbelpaardje zou het beste zijn voor haar.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 17:19

ow, dan hebben wij allemaal slechte paarden Cool

ik ben nog geen 1 paard tegengekomen die nog niks gemankeerd heeft!

Amore heb ik anderhalf jaar, zij heeft alleen nog maar last gehad van een hoefblijn, net als esquna, die ik bijna een jaar bezit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 17:48

Zoals jij al zegt, er kan altijd wat gebeuren.
Zelfs het beste paard van stal struikelt wel eens Knipoog

Mijn paard is een dure merrie; ze krijgt appels/wortels/stro/hooi/kuil/muesli/zemelen en dagelijks een hoop zorg, aandacht en liefde maar ook zij heeft der kwaaltjes. Vooral der huidproblemen kosten me nogal wat!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 10:35

Paard van kennis heeft ook een lijdensweg achter de rug. Trapte op een dag tegen de staldeur aan, griffelbeen gebroken. Ellenlange(en meer dan peperdure) lijdensweg naar genezing toe, toen alles weer op pootjes begon te vallen, bacteriele infectie erboven op. Weer aan een zijden draadje hangen, weer ellenlange genezingskuren. Die mensen zijn nu onderhanden wel een klein fortuin kwijt aan het genezen van het paard.

Maargoed, dat was ook maar een Prix-st.Georges paard. Is toch geen goed paard hé, tegenwoordig lopen ze allemaal Grand-Prix .

xxxiemandxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 11:18

Ik heb een shetlander, ook niet verwacht dat ie snel ziek zou worden had hem net een maand en toen kwam het rhino virus op de manege en had een aardige dierenartsrekening ondanks dat je je paard laat goedkeuren door de DA kan je paard nog ziek worden door een ander, dus heb je er geen geld voor koop er dan geen 1.

Garo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 11:39

Ik weet zo net niet of gezondheid rasgebonden is. Mijn Freya ( fjord) is 3 keer in haar leven ernstig ziek geweest, heeft ook een paar weken in Utrecht op de medische faculteit gestaan. Ik heb haar vorig jaar moeten laten inslapen.
Ieder mens en ieder dier kan ziek worden, heeft niets met afstamming of wat dan ook te maken.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 09:37

Sommige mensen hebben echt niet genoeg slimpies gegeten Haha!

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 09:42

Mijn 2 paarden met goede afstammingen die waren voorheen ook bijna nooit ziek of kreupel of wat dan ook.
Maar maandje terug heeft mn merrie op een steen gestaan in de wei, heel de wei vol bloed!
En paar weken geleden is mn ruin door het draad gerend, hele wond in het voorbeen. Hechtingen en alles erin.

Dus hoe goed een paard ook is, er kan altijd wel wat gebeuren!