Andere stal of niet (lang verhaal)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

maikeltje

Re: Andere stal of niet (lang verhaal)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 22:14

En dan kun je doordeweeks misschien gaan op een tijdstip dat de kids op school zitten. In het weekend papa mee of papa thuis met kids en klaar! Zo doe ik het tenminste. Ik vind mijn kids ook de leukste en de liefste maar niet als ik even met mijn paard bezig wil zijn. Dat is MIJN ontspanning.

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-06 22:34

PERENBOOMPIE schreef:
Je zegt zelf dat je soms drie dagen niet gaat,en ik neem aan dat papa die doordeweeks laat thuis komt toch wel een keer op zaterdag en zondag op zijn kinderen kan passen zodat jij met daglicht naar je paard kan,is ook goed voor zijn vader-kinderrelatie wanneer hij ze doordeweeks dan toch al zo weinig ziet omdat ze dan al op bed liggen neem ik aan?

Op mijn vorige stal heeft ook eens zo iemand gestaan en die lette ook niet op haar kinderen en mocht je ook niks zeggen wanneer ze een kruiwagen door je auto duwde of de stelen van bezems en hooivorken stonden te vernielen en met stokken gooien op het erf,zag die mensen ook liever gaan dan komen. Boos!

Na een flinke ruzie zijn ze uiteindelijke vertrokken toen.

Ja sorry hoor maar ik snap dat jij je kinderen het liefste en leukste vind van de hele wereld maar zo denkt een stalgenoot niet,die komt daar voor zijn of haar paard en heeft geen zin in kindergedoe. Stoom uit je oren

Even quoten hoor, want het stond op de vorige pagina. Als mijn kinderen een kruiwagen door iemands auto duwt, dan douw ik hun hoofden er nog eens door, want dat werkt zo niet. Evenals lopen met stokken, hooivorken (tenzij ze mij helpen poep ruimen in de bak ofzo) of andere uitsteeksels. Als iemand daar wat van zegt, vind ik dat niet meer dan normaal.

Mijn man werkt ook op zaterdag en meestal ook zaterdagavond. Hij is 1 dag in de week vrij en dus de zondag (en zelfs die moet hij regelmatig werken met de gezeligge openingstijden van de winkels) Dus inderdaad op de maandag en de zondag ga ik meestal zelf (bijvoorbeeld rijden bij een vriendin ofzo) maar dan heb je nog 5 dagen...

Dan komt daar het antwoord op de vraag van Maikeltje. 's m,orgens werk ik zelf, moet toch mijn paard kunnen betalen. 's middags lig ik op bed vanwege mijn vermoeidheid, anders kan je me om 17 uur wegdragen. Ik kan dus niet anders dan na schooltijd. als ik een goede dag heb, dan ga ik wel 's middags, maar zoals iemand al eerder zei "ik weet niet hoe je het red met je aandoening en 2 kids (en werk en een paard)" dat kan ik dus alleen als ik rust. De goede dagen zijn heel weinig, zeker in de winter, ik ben waarschijnlijk iemand die het wel leuk vindt om zijn kids mee te nemen, omdat ze dan ten eerste leren omgaan met dieren, ten tweede mijn dochter ook kan rijden en ten derde ze dus leren om te gaan met andere mensen. En mijn kinderen zijn dus geen kidneren die lopen met stokken of wat dan ook, die fietsen af en toe rond op een driewielertje (evenals de dochter van de staleigenaresse) en mijn dochter heeft 1 keer haar skeelers meegenomen. Na die aanval dus niet meer. En zoals ik al zei, ben ik met mijn paard bezig, zijn ze bij mij. Want ze willen altijd meehelpen met de verzorging, hoeven krabben enzo. Mijn dochter neemt mijn paard altijd mee, zet haar vast, borstelt haar en doet haar hoeven, dat noem ik nou quality time met mijn kids en ze leren gelijk met respect omgaan met een dier. Ik heb ze al een paar keer meegenomen naar een stal van een vriendin en die heeft gezien hoe ze zijn, ze zijn heel makkelijk, alleen "aanwezig" dus qua geluid. Maar als er al niet meer gelachen ofzo mag worden...

@barkruk dank je wel voor je woorden Knipoog Leuk ook dat een discussie punt over vertrekken, een discussie wordt over het wel of niet meenemen van kinderen... Was niet eens mijn vraag... Ik ben nou eenmaal een moeder die wel graag haar kids meeneemt. Kan alles wel herhalen maar het staat allemaal in het stuk hierboven...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 11:09

Maar de kids zijn gewoon het struikelblok tussen jou en je stalgenoten , en het lijkt me belangrijk dat zowel je stalgenoten als je kids het naar hun zin hebben als jij , en als ze niet echt welkom zijn dan kun je beter dat fijnere plekje kiezen als het zich aandient , wordt iedereen relaxedter van.

Ik begrijp heel goed uit je reacties dat je je kids goed opgevoed hebt enzo , maar feit blijft gewoon dat veel mensen die naar hun paard gaan daar echt zijn voor ontspanning en dat gekakel en gegiebel en de aanwezigheid van kids waardoor je hoofd nog geen rust krijgt kan dan erg veel irritatie opwekken in de huidige haast-maatschappij , teveel aanwezigheid van andere mensen de hele dag door is niet prettig. Om dat kwijt te raken heb je een hobby , om je hoofd leeg te maken en tot rust te komen , heerlijk samen met je paard die niet tegen je aan staat te lüllen de hele tijd Haha!
En dan kom je op stal en zit je weer in zo'n "drukke" situatie , dan zijn de wat meer aanwezige mensjes die de hele tijd doordringen in je hoofd *erger* Tong uitsteken

Je zegt zelf ook al dat je niet altijd je kinderen om je heen wil hebben en ze dus niet altijd meeneemt , even rust om en in je hoofd. Wel balen als je dan even zo'n rust-momentje nodig hebt en iemand anders neemt z'n kids mee Haha!

Met alle goede bedoelingen , maar een deel ervan noem je zelf al : zodat ze om leren gaan met dieren en met mensen.
Die mensen hebben niet altijd zin om daarvoor "gebruikt" te worden , en hebben het soms liever niet om hun paard heen ook. Hoeft nog niet eens vanwege schrikken te zijn , maar meer de huidige maatschappij van : blijf van m'n spullen af , bemoei je met je eigen zaken.

Ik heb op een vorige stal ook wel gehad dat iemand de kinderen meenam. Hartstikke leuk , kids gaan lekker spelen , paarden aaien enzo. Kom jij bij je paard dan heeft 'ie al zoveel aandacht gekregen dat 'ie niet zo nodig meer hoeft Tong uitsteken

Gewoon lekker verhuizen dan , heb je zelf ook een veel beter gevoel bij zo te lezen. Desnoods neem je een po mee Tong uitsteken

barkruk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 14:24

Een po haha, goed idee! Heb bij mij op stal ook (nog) geen toilet Lachen

Jessol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 16:39

Ik zou zeker en vast verhuizen Ja
Je meot toch een stal hebben waar je je goed voelt! Die stal lijkt is misschien niet zo comfortabel door geen wc, kantine ea. maar is beter voor je kids, hebben ze ook een bezigheid door met de geitjes ofzo te spelen *LOL*
Ik denk dat het daar fijner is dan in die andere stal. Ik weet niet of ik dat goed heb gelezen, maar zit het uitmesten van de stal ook in de 140€ op die andere stal? Dan is het ook wel gemakkelijker voor je ivm je ziekte? Lachen

jinglebells

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 16:55

pmarena schreef:
Ik zou verhuizen , ergernissen worden steeds meer , en je stalgenoten hebben best een punt.

Die komen daar om lekker met hun paard bezig te zijn , het is geen kinderspeeltuin. Jij bent ook met je paard bezig en die kids fladderen daar dan wat rond , zoeken toch ook iets om zich bezig te houden , gaan lopen spelen en contact zoeken met de anderen daar..... als de anderen dat leuk vinden dan is het geweldig , maar er zullen vast ook mensen bij zijn die echt geen behoefte hebben aan rondhobbelende kids , gewoon lekker hun eigen ding willen doen zonder gerotzooi om hun heen.

Zoiets als met modderlaarzen op een stoel staan komt daar dan nog eens bij , dat irriteert gewoon , voelt als een invasie. Ik kan het me best voorstellen.

Je moet rekening met elkaar houden , jij met hun door hun privacy en rust te gunnen , en zij ook met jou. En natuurlijk ook wel met jouw kinderen , maar eigenlijk horen die daar al helemaal niet te zijn , het is geen speeltuin.

Dat je ze toch meeneemt is op zich wel begrijpelijk maar te vaak je kinderen meenemen naar een groep met mensen die die kids alleen maar irritant vinden , dat is niet echt sociaal.
Net als met een baby naar een restaurant gaan , laat dat kind lekker thuis met een lieve oppas waar die zich fijn voelt.
Weinig zo irritant als het ge-herrie van andermans kind terwijl je probeerd te ontspannen in de grote-mensen-wereld...

Ik heb een vraag? Heb jij zelf kinderen?

jinglebells

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 17:07

Ik vind kinderen enorm gezellig op een stal hoe was je zelf toen je klein was? Wild e je toen ook niet dat er iemand aardig deed? Jeetje jullie doen net of kinderen een stel monsters zijn ofzo of een zware last. Ik vind dat mensen wel erg arrogant zijn als ze zeggen dat pensionstallen en kinderen niet bij elkaar horen, ook kinderen hebben het recht om daar te komen.
Zo sorry dat het zo onaardig klinkt maar het moest er even uit.

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-06 17:10

Afgod amen dank je wel... Al begrijp ik de andere kant ook erg goed Knipoog

@Jessol, ja dat zit ook in het geld mee. Ik heb wel voorgesteld dat als er wat ligt dat ik het ook gewoon opruim, want dat red ik wel, maar neit voor 7 paarden Knipoog

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 17:50

jinglebells schreef:
Ik vind kinderen enorm gezellig op een stal hoe was je zelf toen je klein was? Wild e je toen ook niet dat er iemand aardig deed? Jeetje jullie doen net of kinderen een stel monsters zijn ofzo of een zware last. Ik vind dat mensen wel erg arrogant zijn als ze zeggen dat pensionstallen en kinderen niet bij elkaar horen, ook kinderen hebben het recht om daar te komen.

Kinderen hebben wel het recht om er te komen, maar heb ik dan niet het recht om rustig met mijn paard bezig te zijn zonder constant te struikelen over kinderen? Ik betaal immers voor een goede plek om met mijn paard bezig te zijn.
Toen ik klein was kwam ik niet op pensionstallen, die waren er niet in mijn omgeving Clown
En waar ik wel kwam is bij mensen waar ik een verzorgpony had. Ik haalde het niet in mijn hoofd om daar rotzooi te gaan schoppen, ik had alleen maar belangstelling voor de paarden (nou ja, ponies). Ik kwam er niet om te spelen, dat deed ik wel thuis of bij mijn vriendinnetjes.

Ik wil er persoonlijk gewoon niet constant mee geconfronteerd worden dat een ander zo nodig zijn kinderen mee moet nemen. Er zijn genoeg ouders die paardrijden en de kinderen gewoon thuis laten. Verder vind ik het soms ronduit gevaarlijk, de combinatie paarden en rondrennende kinderen.

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-06 19:07

Nou ik ben verhuisd hoor. Het is allemaal zonder toestanden gegaan. De stal eigenaresse liep weg toen ze me zag en de staleigenaar kwam nog wel even praten. Toen barstte ik in huilen uit omdat ik daar toch altijd wel leuk heb gestaan en ze veel voor me hebben gedaan (bijvoorbeeld met het veulen van Lizzy). Dat het voornamelijk door de stalgenoten kwam dat ik wegging en uiteraard het eten. Het eten vond hij dta het juist wel goed ging met Noa, maar ik zie natuurlijk maar een klein stukje van alles. Dat met de kinderen zei hij, dat hij dat al 4 maanden geleden zag aankomen. niet dat hij problemen heeft met de kinderen, want hij zei ook, als je tegen ze zegt dat ze ergens niet mogen komen, dan doen ze dat ook niet. Maar de stalgenoten klagen wel en dan kies ik toch eieren voor mijn geld. hij kon het begrijpen en vond het wel jammer dat ik wegging. Ik heb hem bedankt voor de lieve zorgen en zo ben ik toch met wel een redelijk gevoel weggegaan.

Ik heb wel verteld waar ik heenging, dat is dus iets van 10 huizen terug bij hem. Hij kende de mensen wel en hij had er ook niet veel goeds over gehoord. Maar de families hebben al langer ruzie (opa's met elkaar al) Maar als je nagaat dat op de stal waar ik nu heen ben gegaan, er 3 mensen staan van de stal waar ik vanaf kom, en de meesten met dezelfde reden...

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 19:28

Biancaa, ik wens je heel veel succes en plezier op je nieuwe stal.
Ik vind het eigenlijk gewoon belachelijk hoe jij je hierboven moet verantwoorden t.o.v. de medebokkers.
De brutaliteit om voor jou te bepalen dat de vader wel eens op zijn eigen kinderen mag passen voor de vader-kind-relatie.
Ongelooflijk, hoe durft iemand zoiets te zeggen. Boos!

Ik hoop wel dat er iets van een schuilmogelijkheid is met deze koude dagen. Dat als de kinderen niet spelen, ze niet gewoon stil staan te staan in de wind en kou. Ik hoop ook voor je dat die andere tinker ook komt, dan sta je toch niet helemaal alleen.
Je schreef wel dat dat shetje en nog een paardje van de boerin er staan, maar een "stalgenootje" voor jou is toch wel gezellig om eens ff tegenaan te kunnen kletsen. (zeker straks met je veulen!)
Kom ik meteen bij iets wat ik niet begrijp: je schreef in je allereerste verhaal dat er niemand staat bij die boerin, maar hierboven schrijf je dat er nog 3 mensen staan van die stal waar je nu bent weggegaan. Staan die 3 mensen er nu nog dan? Of zijn die daar ook pas vandaag naartoe gegaan?

Verder over dat er op je "oude" stal geen goed nieuws was over deze "nieuwe" stal,... tsja,..
dat gebeurt zo ontzettend vaak. Het zit bij veel mensen in de aard om negatief te kletsen.
Luister ernaar, leg het verder naast je neer, en oordeel zelf n.a.v. je eigen ervaringen daar.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 21:50

jinglebells schreef:

Ik kwam toen ik klein was op een manege, die voor mij veel meer bij kinderen hoort dan een pensionstal. Ik betaal 225 euro in de maand, en voor dat geld verwacht ik ook dat ik lekker rustig met m'n paardje aan het werk kan, even rustig kan kroelen en haar los kan laten lopen. Ik vind (kleine) kinderen op een stal irritant, omdat ik onbewust toch steeds op moet letten waar ze zijn en hoe mijn paard reageerd. Ik heb een stress paardje, ze is dol op aandacht, maar ook snel bang voor dingen, en ik hoef geen gillende kinderen om me heen. Ze vind haar buurman niet zo, en daar bijt en trapt ze ook naar. Voor een klein kind is dat eng, maar voor mij is het enger als ik weet dat er kinderen rondlopen. En wat ik helemaal verschikkelijk vind is dat paarden bij kindertjes altijd onmiddelijk 'vals' zijn als ze eens chaggie zijn... En als ze er zijn vind ik het prima, maar bij mamma, en rustig. Kinderen kunnen ook een boekje lezen of kleuren.

Op de stal waar ik vandaan kom, chrossten ze de dag na de geboorte van een veulen op of fietsjes voor de stal, alle deuren open latend. Het veulen schok zich iedere keer dood, kon niet lekker rustig slapen, en omdat de deuren openstonden tochtte het ontzettend, ook lekker voor zo'n kleintje. En als je er wat van zij was het antwoord 'ja maar het mag van oma/mamma'... Nou sorry, dan ga je te ver...

Niet bedoeld voor de TS (ik geloof onmiddelijk dat ze heel lief zijn) maar even om te reageren op de persoon die ik quote.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 22:01

Vjestagirl schreef:
jinglebells schreef:

Ik kwam toen ik klein was op een manege, die voor mij veel meer bij kinderen hoort dan een pensionstal. Ik betaal 225 euro in de maand, en voor dat geld verwacht ik ook dat ik lekker rustig met m'n paardje aan het werk kan, even rustig kan kroelen en haar los kan laten lopen. Ik vind (kleine) kinderen op een stal irritant, omdat ik onbewust toch steeds op moet letten waar ze zijn en hoe mijn paard reageerd. Ik heb een stress paardje, ze is dol op aandacht, maar ook snel bang voor dingen, en ik hoef geen gillende kinderen om me heen. Ze vind haar buurman niet zo, en daar bijt en trapt ze ook naar. Voor een klein kind is dat eng, maar voor mij is het enger als ik weet dat er kinderen rondlopen. En wat ik helemaal verschikkelijk vind is dat paarden bij kindertjes altijd onmiddelijk 'vals' zijn als ze eens chaggie zijn... En als ze er zijn vind ik het prima, maar bij mamma, en rustig. Kinderen kunnen ook een boekje lezen of kleuren.

Op de stal waar ik vandaan kom, chrossten ze de dag na de geboorte van een veulen op of fietsjes voor de stal, alle deuren open latend. Het veulen schok zich iedere keer dood, kon niet lekker rustig slapen, en omdat de deuren openstonden tochtte het ontzettend, ook lekker voor zo'n kleintje. En als je er wat van zij was het antwoord 'ja maar het mag van oma/mamma'... Nou sorry, dan ga je te ver...

Niet bedoeld voor de TS (ik geloof onmiddelijk dat ze heel lief zijn) maar even om te reageren op de persoon die ik quote.

Ik heb zelf twee kids en ik ben het helemaal met je eens. Dat bedoelde ik ook in mijn eerste post te zeggen.
Als ik naar de manege ga met mijn paard, dan ga ik meer voor de gezelligheid en daar lopen zat kinderen rond, dus dan mogen ze mee.
Maar als ik les heb of zomaar ergens in een binnenbak ga rijden dan ga ik op tijden dat ze op school zitten of als papa thuis is. Ook zo als ik ga lessen. Dat is dan mijn ontspanning. En nee, kids en een pensionstal, dat gaat niet samen. Ik zou zelf geen moment kunnen genieten omdat ik me constant afvraag of ik niemand stoor daar.

Aan TS: Veel plezier bij je nieuwe stal, samen met de kids. Ik denk wel dat je de juiste beslissing hebt genomen in het belang van jezelf EN je kids.

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 00:30

[quote="Valina"]
Ik vind het eigenlijk gewoon belachelijk hoe jij je hierboven moet verantwoorden t.o.v. de medebokkers.
De brutaliteit om voor jou te bepalen dat de vader wel eens op zijn eigen kinderen mag passen voor de vader-kind-relatie.

Ja nou hoe durft men.
@valina nooit die reclame gezien zeker:"Mam wie is die man die op zondag steeds het vlees komt snijden".
Nagelbijten / Gniffelen
Moet iedereen voor zich weten hoor,maar ik heb geen behoefte om op andermans kinderen te moeten passen of letten in mijn eigen kostbare vrijetijd,werk ook full-time en kom voor de ontspanning,dan moet men maar idd naar een kindermanege of boer gaan waar het wel allemaal kan of idd papie wat vaker zich met zijn kinderen bemoeien moeder heeft misschien ook recht op een moment voor zichzelf!

In iedergeval Biancaa ik hoop voor je dat de nieuwe stal beter bij jou en je kinderen past en jullie daar meer plezier zullen hebben.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 00:36

Helemaal mee eens.
natuurlijk kan iedereen hier een mening hebben hoe om te gaan met kinderen op een pensionstal. En eerlijk gezegd heb ik die ook wel, al zeg ik niks van die van jou want ik kan helemaal niet iets zinnigs daarover zeggen nav een paar regeltjes hier.
maar daar gaat het hier ook niet om.
Jij voelt je daar niet meer thuis. Vanwege de combi met je kids en vanwege je paard. nou, dan is gaan toch een hele goede beslissing?
Veel plezier op je nieuwe stal!

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 11:35

PERENBOOMPIE schreef:
Valina schreef:

Ja nou hoe durft men.
@valina nooit die reclame gezien zeker:"Mam wie is die man die op zondag steeds het vlees komt snijden".
Nagelbijten / Gniffelen
Moet iedereen voor zich weten hoor,maar ik heb geen behoefte om op andermans kinderen te moeten passen of letten in mijn eigen kostbare vrijetijd,werk ook full-time en kom voor de ontspanning,dan moet men maar idd naar een kindermanege of boer gaan waar het wel allemaal kan of idd papie wat vaker zich met zijn kinderen bemoeien moeder heeft misschien ook recht op een moment voor zichzelf!

In iedergeval Biancaa ik hoop voor je dat de nieuwe stal beter bij jou en je kinderen past en jullie daar meer plezier zullen hebben.

Jazeker Perenboompie, ik heb die reclame zeker weleens gezien.
En ik ken ook zat gezinnen waarvan ik weet dat de vader OF nooit thuis is OF als hij thuis is, niets met de kinderen doet.
Maar het is dan niet aan mij om daar ONGEVRAAGD (!) mijn mening over te geven.

Je reageert zo fel (noemt wederom je kostbare vrije tijd) waardoor het lijkt dat jij een stalgenoot van TS bent.
De vraag van TS was "andere stal of niet", en niet de vraag of er oeverloos over haar kinderen gespuid kan worden.

Verder wil ik het hierbij laten, ik heb mijn punt duidelijk gemaakt. Cool
Laatst bijgewerkt door Valina op 31-12-06 11:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 11:43

Valina schreef:
Jazeker Peereboompie, ik heb die reclame zeker weleens gezien.
En ik ken ook zat gezinnen waarvan ik weet dat de vader OF nooit thuis is OF als hij thuis is, niets met de kinderen doet.
Maar het is dan niet aan mijn om daar ONGEVRAAGD (!) mijn mening over te geven.

Je reageert zo fel (noemt wederom je kostbare vrije tijd) waardoor het lijkt dat jij een stalgenoot van TS bent.
De vraag van TS was "andere stal of niet", en niet de vraag of er oeverloos over haar kinderen gespuid kan worden.

Verder wil ik het hierbij laten, ik heb mijn punt duidelijk gemaakt. Cool

Kleine opmerking tussendoor, is dat een van de dingen waarom ze zich niet meer goed voelde op die stal, haar kinderen waren die daar niet gewaardeerd werden...

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 11:51

ja

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 13:10

nee Valina ben geen stalgenootje van TS maar heb wel zo'n zelfde situatie gehad,wanneer je alles had gelezen had je dat kunnen zien dat ik dat aangegeven had hierboven en ik vind dat jij nogal fel reageert waar ik dan weer vanaf kan leiden dat jij hetzelfde probleem vormt voor een stal en je steun en gelijk hier in dit topic zoekt.

Wat even anders wanneer al die kinderloze stalgenoten hun honden meenemen en loslaten lopen op het terrein kijken wat dat voor ophef geeft maar ja is misschien een leuk onderwerp voor een ander topic. Tong uitsteken

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 13:13

En nee was niet de enige rede TS vond ook dat haar drachtige merrie niet genoeg kon eten omdat ze door de andere paarden weggejaagd werd en omdat het stalgeld verhoogd werd en ze om de beurt de stallen moesten mesten,dus alles lezen voor je commentaar geeft,lijkt mij.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 13:14

Haai ik zou voor de andere stal kiezen
lekker op je zelf enz
kvind de prijs voor die stal ook meevallen dus ik zou het doen Knipoog

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 13:36

je bent al over zie ik, je hebt de knoop snel doorgehakt. ik hoop voor je dat je de juiste keuze hebt gemaakt, het blijft altijd een gok met wat je doet hè?

Libertylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 02:21

Wat een verhaal zeg!
Toevallig was ik volgens mij gisteren op de stal waar je Tinker heen is verhuisd. Die merrie kwam me nogal bekend voor en moest meteen aan bokt denken. Heb toen je profiel opgezocht (wist je naam nog, aangezien ik die ooit in een topic heb zien staan)
Je staat toch in Hazerswoude-Dorp?
Het is altijd rot om te verhuizen met je paard, alleen soms kan je niet anders ....

Froukje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 02:42

hoi Bianca,

Volgens mij hebben de meeste mensen die hier gereageerd hebben geen kinderen.

Zelf heb ik een dochtertje van 7, die regelmatig mee naar stal gaat, ik heb haar duidelijk verteld wat ze wel en niet mag en hoe ze met de paarden en uiteraard andere dieren om moet gaan. Bij mij is het altijd goed gegaan. Ik sta nu op een boerderij, maar heb hiervoor op een dressuurstal gestaan en daar ging ze altijd op zaterdag en zondag mee. Zelfs mensen die een hekel aan kinderen hadden waren verliefd op mijn dochtertje. Nou is ze ook wel een hartenbreekster hoor.

Met dit verhaal wil ik alleen maar zeggen, dat ik altijd goed oplet wat ze doet en ik merk snel of mensen er wel / niet van gediend zijn, als ik merk dat mensen het niet prettig vinden, dan confronteer ik hun ermee en vraag heeft u problemen met het feit dat mijn dochtertje tegen u staat te praten of als mijn dochtertje netjes vraagt of ze mag helpen. Meestal krijg ik dan te horen dat ze het niet erg vinden. Waarschijnlijk komt dit doordat ik wel laat blijken dat ik oplet. Dit is natuurlijk wel mijn taak en mijn verantwoording.

Bij mij wordt regelmatig gevraagd als ik mijn dochtertje een keer niet meeneem omdat ze een feestje of wat dan ook heeft waar ze is.

Ik zie dat je in Zoetermeer woont, moch je ooit nog opzoek zijn naar een nieuwe stal, bij ons komt er per 1 januari een mooi stal vrij. Prijs 195.00 euro, zomer / winter land, bak, paddock, hooi en stro naar eigen gebruik, lekker dichtbij bos. Hou het in je achterhoofd, ik sta niet verder dan hazerswouode dorp.

Gr.

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 19:08

PERENBOOMPIE schreef:
nee Valina ben geen stalgenootje van TS maar heb wel zo'n zelfde situatie gehad,wanneer je alles had gelezen had je dat kunnen zien dat ik dat aangegeven had hierboven en ik vind dat jij nogal fel reageert waar ik dan weer vanaf kan leiden dat jij hetzelfde probleem vormt voor een stal en je steun en gelijk hier in dit topic zoekt.

Wat even anders wanneer al die kinderloze stalgenoten hun honden meenemen en loslaten lopen op het terrein kijken wat dat voor ophef geeft maar ja is misschien een leuk onderwerp voor een ander topic. Tong uitsteken

Nee Perenboompie, ik vorm absoluut niet zo'n zelfde probleem op mijn stal, daar ik geen kinderen heb.
Ik zoek dus ook zeker geen steun!
Ik reageer ook niet fel, ik geef alleen aan dat als iemand een vraag stelt over "verhuizen ja/nee" dat jij jezelf dan ineens geroepen voelt om je ongevraagde ongezouten mening te geven over de vaderrol in het leven van TS's kinderen.

Laten we het verder ontopic houden.
Laatst bijgewerkt door Valina op 01-01-07 19:47, in het totaal 1 keer bewerkt