Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
PERENBOOMPIE schreef:Je zegt zelf dat je soms drie dagen niet gaat,en ik neem aan dat papa die doordeweeks laat thuis komt toch wel een keer op zaterdag en zondag op zijn kinderen kan passen zodat jij met daglicht naar je paard kan,is ook goed voor zijn vader-kinderrelatie wanneer hij ze doordeweeks dan toch al zo weinig ziet omdat ze dan al op bed liggen neem ik aan?
Op mijn vorige stal heeft ook eens zo iemand gestaan en die lette ook niet op haar kinderen en mocht je ook niks zeggen wanneer ze een kruiwagen door je auto duwde of de stelen van bezems en hooivorken stonden te vernielen en met stokken gooien op het erf,zag die mensen ook liever gaan dan komen.![]()
Na een flinke ruzie zijn ze uiteindelijke vertrokken toen.
Ja sorry hoor maar ik snap dat jij je kinderen het liefste en leukste vind van de hele wereld maar zo denkt een stalgenoot niet,die komt daar voor zijn of haar paard en heeft geen zin in kindergedoe.
Leuk ook dat een discussie punt over vertrekken, een discussie wordt over het wel of niet meenemen van kinderen... Was niet eens mijn vraag... Ik ben nou eenmaal een moeder die wel graag haar kids meeneemt. Kan alles wel herhalen maar het staat allemaal in het stuk hierboven... 

pmarena schreef:Ik zou verhuizen , ergernissen worden steeds meer , en je stalgenoten hebben best een punt.
Die komen daar om lekker met hun paard bezig te zijn , het is geen kinderspeeltuin. Jij bent ook met je paard bezig en die kids fladderen daar dan wat rond , zoeken toch ook iets om zich bezig te houden , gaan lopen spelen en contact zoeken met de anderen daar..... als de anderen dat leuk vinden dan is het geweldig , maar er zullen vast ook mensen bij zijn die echt geen behoefte hebben aan rondhobbelende kids , gewoon lekker hun eigen ding willen doen zonder gerotzooi om hun heen.
Zoiets als met modderlaarzen op een stoel staan komt daar dan nog eens bij , dat irriteert gewoon , voelt als een invasie. Ik kan het me best voorstellen.
Je moet rekening met elkaar houden , jij met hun door hun privacy en rust te gunnen , en zij ook met jou. En natuurlijk ook wel met jouw kinderen , maar eigenlijk horen die daar al helemaal niet te zijn , het is geen speeltuin.
Dat je ze toch meeneemt is op zich wel begrijpelijk maar te vaak je kinderen meenemen naar een groep met mensen die die kids alleen maar irritant vinden , dat is niet echt sociaal.
Net als met een baby naar een restaurant gaan , laat dat kind lekker thuis met een lieve oppas waar die zich fijn voelt.
Weinig zo irritant als het ge-herrie van andermans kind terwijl je probeerd te ontspannen in de grote-mensen-wereld...
amen dank je wel... Al begrijp ik de andere kant ook erg goed 
jinglebells schreef:Ik vind kinderen enorm gezellig op een stal hoe was je zelf toen je klein was? Wild e je toen ook niet dat er iemand aardig deed? Jeetje jullie doen net of kinderen een stel monsters zijn ofzo of een zware last. Ik vind dat mensen wel erg arrogant zijn als ze zeggen dat pensionstallen en kinderen niet bij elkaar horen, ook kinderen hebben het recht om daar te komen.
Zo sorry dat het zo onaardig klinkt maar het moest er even uit.

jinglebells schreef:Ik vind kinderen enorm gezellig op een stal hoe was je zelf toen je klein was? Wild e je toen ook niet dat er iemand aardig deed? Jeetje jullie doen net of kinderen een stel monsters zijn ofzo of een zware last. Ik vind dat mensen wel erg arrogant zijn als ze zeggen dat pensionstallen en kinderen niet bij elkaar horen, ook kinderen hebben het recht om daar te komen.
Vjestagirl schreef:jinglebells schreef:Ik vind kinderen enorm gezellig op een stal hoe was je zelf toen je klein was? Wild e je toen ook niet dat er iemand aardig deed? Jeetje jullie doen net of kinderen een stel monsters zijn ofzo of een zware last. Ik vind dat mensen wel erg arrogant zijn als ze zeggen dat pensionstallen en kinderen niet bij elkaar horen, ook kinderen hebben het recht om daar te komen.
Ik kwam toen ik klein was op een manege, die voor mij veel meer bij kinderen hoort dan een pensionstal. Ik betaal 225 euro in de maand, en voor dat geld verwacht ik ook dat ik lekker rustig met m'n paardje aan het werk kan, even rustig kan kroelen en haar los kan laten lopen. Ik vind (kleine) kinderen op een stal irritant, omdat ik onbewust toch steeds op moet letten waar ze zijn en hoe mijn paard reageerd. Ik heb een stress paardje, ze is dol op aandacht, maar ook snel bang voor dingen, en ik hoef geen gillende kinderen om me heen. Ze vind haar buurman niet zo, en daar bijt en trapt ze ook naar. Voor een klein kind is dat eng, maar voor mij is het enger als ik weet dat er kinderen rondlopen. En wat ik helemaal verschikkelijk vind is dat paarden bij kindertjes altijd onmiddelijk 'vals' zijn als ze eens chaggie zijn... En als ze er zijn vind ik het prima, maar bij mamma, en rustig. Kinderen kunnen ook een boekje lezen of kleuren.
Op de stal waar ik vandaan kom, chrossten ze de dag na de geboorte van een veulen op of fietsjes voor de stal, alle deuren open latend. Het veulen schok zich iedere keer dood, kon niet lekker rustig slapen, en omdat de deuren openstonden tochtte het ontzettend, ook lekker voor zo'n kleintje. En als je er wat van zij was het antwoord 'ja maar het mag van oma/mamma'... Nou sorry, dan ga je te ver...
Niet bedoeld voor de TS (ik geloof onmiddelijk dat ze heel lief zijn) maar even om te reageren op de persoon die ik quote.
PERENBOOMPIE schreef:Valina schreef:Biancaa, ik wens je heel veel succes en plezier op je nieuwe stal.
Ik vind het eigenlijk gewoon belachelijk hoe jij je hierboven moet verantwoorden t.o.v. de medebokkers.
De brutaliteit om voor jou te bepalen dat de vader wel eens op zijn eigen kinderen mag passen voor de vader-kind-relatie.
Ongelooflijk, hoe durft iemand zoiets te zeggen.![]()
Ja nou hoe durft men.
@valina nooit die reclame gezien zeker:"Mam wie is die man die op zondag steeds het vlees komt snijden".
![]()
Moet iedereen voor zich weten hoor,maar ik heb geen behoefte om op andermans kinderen te moeten passen of letten in mijn eigen kostbare vrijetijd,werk ook full-time en kom voor de ontspanning,dan moet men maar idd naar een kindermanege of boer gaan waar het wel allemaal kan of idd papie wat vaker zich met zijn kinderen bemoeien moeder heeft misschien ook recht op een moment voor zichzelf!
In iedergeval Biancaa ik hoop voor je dat de nieuwe stal beter bij jou en je kinderen past en jullie daar meer plezier zullen hebben.
Valina schreef:Jazeker Peereboompie, ik heb die reclame zeker weleens gezien.
En ik ken ook zat gezinnen waarvan ik weet dat de vader OF nooit thuis is OF als hij thuis is, niets met de kinderen doet.
Maar het is dan niet aan mijn om daar ONGEVRAAGD (!) mijn mening over te geven.
Je reageert zo fel (noemt wederom je kostbare vrije tijd) waardoor het lijkt dat jij een stalgenoot van TS bent.
De vraag van TS was "andere stal of niet", en niet de vraag of er oeverloos over haar kinderen gespuid kan worden.
Verder wil ik het hierbij laten, ik heb mijn punt duidelijk gemaakt.
PERENBOOMPIE schreef:nee Valina ben geen stalgenootje van TS maar heb wel zo'n zelfde situatie gehad,wanneer je alles had gelezen had je dat kunnen zien dat ik dat aangegeven had hierboven en ik vind dat jij nogal fel reageert waar ik dan weer vanaf kan leiden dat jij hetzelfde probleem vormt voor een stal en je steun en gelijk hier in dit topic zoekt.
Wat even anders wanneer al die kinderloze stalgenoten hun honden meenemen en loslaten lopen op het terrein kijken wat dat voor ophef geeft maar ja is misschien een leuk onderwerp voor een ander topic.