sammie_44 schreef:Haha.. oke
Je 'jaagt' het paard niet op, je zorgt dat ie in een hoek van het weiland komt en je hebt hem zo, bij bijna alle paarden geen probleem.
Een paard wordt erg gestresst wanneer je een halve dag bij hem in de wei blijft zitten en maar blijft hopen dat ie ooit eens een keertje op je af komt lopen.
Je kan beter een paard direct overdonderen, zonder bang te maken, en door die overdondering geven ze zich zeer snel over, zonder dat je het gevecht aan gaat of dat je ze nog angstiger maakt. Paarden moet je nooit de kans geven na te denken.
Maarja, dat jij t niet met deze methode eens zal zijn, dat is gewoon een mening, ik heb alleen maar makkere paarden gekregen hierdoor. Ik ben ook geen natural.
Ik ook niet maar ik denk eerlijk gezegd dat deze manier bij dit kereltje niet werkt. Hij heeft, had, geen ontzag voor lint namelijk. Ik zeg ook niet dat ze een halve dag in het weiland moet gaan zitten wachten tot hij komt. Hij is erg nieuwsgierig en het zal echt geen halve dag duren voordat ze hem heeft. Angstig is/ was hij ook niet, als er balen stro van de zolder werden gegooid stond de rest van de veulens te shaken achter in de stal en hij stond naar boven te kijken van komt er nog meer! Leuk!!! Hij heeft wel duidelijk zijn eigen willetje (dan heeft hij dat waarschijnlijk van de fjord