Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

areke schreef:fjordnina schreef:Omdat ze je er daar altijd wel door komen. Schrikdraad houd shetten met hun enorme vacht echt niet tegen.
prikkeldraad houdt ze dan ook niet tegen hoor en als ze daardoorheen gaan heb je meer ellende dan wanneer ze door het draad heen gaan.
zet dan voor de shetten een houten hek neer.
die van mij komen trouwens niet eens in de buurt van het draad als ze probeerde erdoor te komen gewoon even de draad er expres tegenaan.

fjordnina schreef:
Goh, laat hier de ervaring nu al 45 jaar anders zijn. In de begin periode is er wel schriklint geweest, maar het spul liep altijd regelrecht naar de andere weides waarvoor ze dus met de complete kudde (toen nog een stuk of 12/16) over een binnenweg en vervolgens over een provinciale weg moesten. Dan ga je je dus wel even een paar keer bedenken.
Het ijzerdraad dat in schrikdraad verwerkt is kan net zoveel schade aanrichten als het zich er omheen wikkelt.
Misschien ligt het aan de paarden, veel op stal en dolblij als ze naar buiten kunnen om te rennen dat ze dan richting de draden sprinten, maar hier staan ze altijd kalm en weten precies tot waar ze kunnen gaan. Bovendien worden er hier 's zomers stukken land verpacht en die mensen zijn ook blij met dit draad.
Een houten hek? Ik wil niet eens weten wat dat zal kosten!

areke schreef:fjordnina schreef:Omdat ze je er daar altijd wel door komen. Schrikdraad houd shetten met hun enorme vacht echt niet tegen.
prikkeldraad houdt ze dan ook niet tegen hoor en als ze daardoorheen gaan heb je meer ellende dan wanneer ze door het draad heen gaan.
zet dan voor de shetten een houten hek neer.
die van mij komen trouwens niet eens in de buurt van het draad als ze probeerde erdoor te komen gewoon even de draad er expres tegenaan.

runningkawa schreef:Maya, waarom bleven de jonge koeien bij ons wel achter het lint dan?
En op een plek waar ik eens mat Kawa heb gestaan ook?
Tempus schreef:Als een paard in een stroomdraad blijft hangen, en hij staat dus onder stroom. Raakt hij dan niet harder in paniek? Als hij dan met alle macht trekt kan hij zich ook bezeren ( misschien niet zo erg als met prikkeldraad, maar toch).
Als ik moest kiezen, ik zou voor hout gaan met eventueel,hoog genoeg, een schrikdraadje.
vooral als je over grote hoeveelheden weiland beschikt.