Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
(mijn haf heet trouwens ook Wiebe
) 
Onze grootste box is 5 x 4m en ik moet eerlijk zeggen, da`s wel heel erg groot hoor
Voor je haf zou ik kiezen voor 3 x 3 Urielle schreef:Ik denk dat voor een Haflinger de standaardmaat 3 x 3 wel kan hoor. Bij paarden geldt natuurlijk sowieso wel hoe groter hoe beter (voor het paard). Voor jezelf is het nadeel wel dat je meer werk hebt met uitmesten en meer kosten aan bodembedekking naarmate je stal groter wordt. Ik neem aan dat je pony ook veel op de wei is verder toch?
Pollewoppy schreef:Urielle schreef:Ik denk dat voor een Haflinger de standaardmaat 3 x 3 wel kan hoor. Bij paarden geldt natuurlijk sowieso wel hoe groter hoe beter (voor het paard). Voor jezelf is het nadeel wel dat je meer werk hebt met uitmesten en meer kosten aan bodembedekking naarmate je stal groter wordt. Ik neem aan dat je pony ook veel op de wei is verder toch?
Dat de kosten aan bodembedekking hoger zijn ben ik met je eens. Maar dat een grote stal meer werk is niet. Wij hebben sinds kort stallen van 6 x 4 en zelf het vieste paard is schoner in deze stallen. Mijn mening is dat je bij een grote stal in verhouding minder werk hebt en dat de stal schoner blijft.
) die je 'paaseieren laten zoeken'
mariska1989 schreef:Er was een formule voor *denk denk denk
Ik denk dat je ongeveer aan de 3,5 bij 3,5 moet.

helemaal niet als ze vooral buiten lopen! als tip voor je vader. 
) dat een shetje zich dood eet? Dat hij de hele dag door eet, zonder stoppen? 
(jarenlang op een fokkerij gelopen )

(Ruimte is er genoeg achter ons huis. Ongeveer 100 are.)
. 
) die je 'paaseieren laten zoeken'

Renske_ schreef:mariska1989 schreef:Er was een formule voor *denk denk denk
Ik denk dat je ongeveer aan de 3,5 bij 3,5 moet.
de oppervlakte van de stal moet 2x de stokmaat in t kwadraat zijn staat in mn Orun theorie
dus voor een paard van 1.65 is dat 2x (2x1.65x1.65) = 10.89 m2

Toch bedankt!