Eigen stal bouwen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cha_mira

Re: Eigen stal bouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 21:09

Onze kosten zijn hoog opgelopen het is een stal met opp van 6 op 10 m
Opbergruimte achter de stallen van 2 op10 , 3 stallen 1 van 3op4m, en 2 van 3.4 op4m.
Bij ons, in totaal heb de rekeningen opgeteld koste mijn stal ons zowat 12.000 euro, is veel geld maar hij is echt heel stevig en afgewerkt tot in de puntjes met ruberen matten aan de zijkanten en veel ijzerwerk voor stevigheid...
Mijn vader zegt altijd ik zet je liever een goede stal van de eerste keer dan een dat "kapot" is na een paar maand...

even een foto van mijn stal :
Afbeelding

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 21:31

Zo, mijn stalletje kan ook in dit topic. 3 jaar geleden zelf, met hulp van handige oom en paps er neer gezet. Aan de rechterzijde staat nog een zeecontainer als opslag voor hooi en stro. Stal is 4x4. Voorfront is gemaakt bij de fabrikant. De rest is gemaakt van gebruikte spullen. Houten stalwanden zijn persplaten van bestratingsfabriek. Kun je daar voor een prikkie krijgen. Steigerpalen als constructie.

Op de poetsplaats is alles afgewerkt met damplaaten. Het nadeel hiervan dat er nogal eens condens tegenaan slaat (ja, en dan sta je in de regen te vlechten Haha! ). In de stal hebben we daarom een houten plafond zitten. Dan is dat probleem opgelost en staat 't paard altijd droog. Automatische drinkbakken met extra isolatie als het vriest. Op de grond van de stal eveneens houten platen.

Waarom? Hier heeft eerst een container stal gestaan waar ook een hard houten vloer inlag. Heeft er 10 jaar gestaan, is altijd goed bevallen en heb liever dat onder een laag stro hout ligt dan beton. Tevens ligt er nog een septic tank onder de stal (niet te zien Knipoog op de foto, duhh) Alle urine wordt dus opgevangen via een goot achter in de stal naar de tank.

Kosten, uhhh, moet ik m'n boekhouding op naslaan. De planning in 2007 is om er nog een stal bij te plaatsen... zal 't dan ff bijhouden.

Afbeelding

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 00:00

Wij hebben ook zelf een stal gebouwd, van 3,5 bij 9. de betonnen vloer koste kompleet 600 euro. het houd hebben we echt voor een prikkie gekocht, 35 cent per meter, het was wel 2de keus, maar met waterlijdingen drinkbakken houd verlichting hang en sluit werk zijn wij zo`n 1900 euro lichter,

hier het begin van de stal
Afbeelding
en hier is de stal klaar, voor de stal is het nog flink veranderd hoor.
Afbeelding

BLK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-06 09:56

Voor alledrie de mensen hierboven, mijn complimenten!
Ge-we-ldige stallen geworden!

Eas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 17:03

voor 4 stallen dacht ik 15.000 euro..

Ik zal dr wel zo snel mogelijk een foto van zetten... Hij is wel echt mooi hoor!

IkbenMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 17:13

Interessant topic dit *LOL*
De stallen die ik hier voorbij zag komen, mijn comlimenten hoor!
Erg mooi! De eigenaren van mijn bijrijdtinker hoefde alleen maar een deur te plaatsen en de stal was klaar Knipoog (stal is in de deal van de boerderij, en dat waren 100 jaar geleden al paardenstallen)

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 17:20

Mijn stal is ook zelfgebouwd.. we hadden grotendeels zelf hout liggen, we hebben volgens mij alleen maar hardhouten schotten gekocht voor de zijwanden (die gaan volgens mij 1 meter hoog.)\
En rubbermatten voor op de grond.

Afbeelding

Heb al een poos niet opgeruimt dus niet op de rommel letten Nagelbijten / Gniffelen
(De binnenkant van die bovenste "deur" is trouwens nog steeds niet af na 4 jaar Vork )

Eas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 19:29

kabouter_ schreef:
voor 4 stallen dacht ik 15.000 euro..

Ik zal dr wel zo snel mogelijk een foto van zetten... Hij is wel echt mooi hoor!

Ik heb niet zo'n duidelijke foto hier staat het dak er niet mooi op etc.. en mis 2 stallen.. probeer wel een keer een andere foto te maken.. voor de stal liggen nu stoeptegels inplaats van zand..

Afbeelding