staarten halen bij slacht en dan zelf vermaken voor gebruik?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Meetje22

Re: staarten halen bij slacht en dan zelf vermaken voor gebr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 23:07

ma_rie_tje schreef:

Let alleen wel op dat je voor je Kwpn-er meer nodig heb dan een shetlander staart.
Vriendin van me had een staart voor een schimmel nodig, die man had er eentje, en thuis bleek dat deze shet(of a-pony) staart veeeeeeel te kort was voor haar kwpn-er van 1m83.
Had ze net met veel kokhalzen de haren van de staart wortel afgeknipt, bleek die te kort te zijn!

Haha! Haha! Haha! sorry hoor moet er effe om lachen.
Maar het is wel een goede tip ja.
Maar oke,dan heb je het haar eraf geknipt en dan?
Ben best crea maar vraag me af oe je er vervolgens een mooie nepstaart van kunt maken.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 23:10

Getver..... ik hoef er echt never nooit eentje.....

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 11:16

Nadya schreef:
Getver..... ik hoef er echt never nooit eentje.....

ook nuttig...

ik ben er ook wel benieuwd naar
dus je hebt de haren (gebundelt?)
hoe maak je dat vast?

shabbay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 11:04

Ik heb er ook wel eens aan gedacht maar kan nog niet wennen aan het idee van een staart afhalen bij de slacht. Denk dat ik dan toch uitkom op een ebay staart een stuk makkelijker in mijn geval en wel aardig betaalbaar.

Wat ik zou doen om de staart te verwerken is bij een haartoko of pruikenwinkel van die matjes te kopen waar ook mensen haar op vast wordt geweven. Kijk dan even goed hoe ze dat hebben gedaan bij een weave of dergelijk. Misschien kunnen ze je daar ook tips geven. En ik zou even kijken op amerikaanse sites van 'horse tail extensions' daar laten ze de bevestigings methode goed zien.

edit: oh ja ik zou trouwens niet kiezen voor een permanente bevestiging (uitsluitend in therapeutische gevallen)(dat met wax zoals bij mensen zou ik al helemaal niet doen is gewoon slecht voor je haar de haren breken af en ben terug bij af) maar tijdelijke zodat je je nepstaart mooi houd voor speciale gelegenheden.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 11:47

Een het vorige bijrijpaard van een kennis van mij had een ontsteking aan zn staartwortel gehad.. Maar aangezien ze niet zonder staart naar wedstrijd kon (Z2) heeft de eigenaar destijds een dure nep-staart gekocht.. Nou werkelijk, het woord NEP mag wel met hoofdletters geschreven worden!! Het ziet er een stuk glimmender uit dan een natuurlijke staart, en op de manier hoe het achter de kont van dat paard aanzwiepte zag je gewoon dat die haren een stuk minder zwaar waren dan 'echte' staartharen..

Wij dus die nepstaart er weer uitgehaald, eigenaar bij de slager een staart gehaald. Ipv dat hij meteen zei dat die staart er was, heeft deze 2 dagen buiten de koeling gelegen in een plastic tas Verward Daar zaten dus wel maden in het vlees.. Boos! We hebben de haren aan de bovenkant van de staartwortel afgeknipt, daarna met pekdraad in de mini-haartjes die het paard nog had gevlochten. Dit effect was echt veel mooier, natuurlijker en op wedstrijd vroeg iedereen zich af hoe die staart ineens zo snel gegroeid was!! Haha!