Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
superwoman schreef:jentel schreef:het mest mag ik brengen bij de boer waar het het hooi, krullen en zaagsel haal!
Dat is dus een voorwaarde kopen bij hem en ik mag mijn mest storten..
Ik ook.
Naturlijk betaal ik voor het hooi,stro én voor de mestafvoer.
)
Tuihanti schreef:Bij ons doen we het op de biologische manier:
we hebben 2,5 paard en ze staan op zaagsel, hebben ongeveer 1 kruiwagen mest per dag. Tevens hebben we een koppel kippen in een redelijk grote ren van 10*10 meter lopen. Al 2 jaar rijden we de mest uit in het kippenhok waar de kippen dan een dagtaak hebben om de stapel uit elkaar te krabben. De op dit moment 7 kippen en 1 haan pikken dan de onverteerde zaadjes eruit en de rest verteerd langzaam (zonder stankoverlast trouwens) Deze manier werkt bij ons prima.
Tinka schreef:Ik heb geinformeerd bij een aantal stallen hier in de buurt, maar niemand wil mest met vlas. Zit er nu over te denken om over te gaan op stro. Of ook maar een container te kopen en dan de mest op laten halen door een bedrijf. Is alleen wel behoorlijk prijzig zo'n container kopen.
) Maar zei hebben ook een tracktor (zoon lief werkt aan die dingen) en zo smijten ze regelmatig alles eens naar boven.
En zoveel kost dat volgens mij niet. Een betonnen muur, en een betonnen vloer..