mest afvoeren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Re: mest afvoeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 14:24

Dat de container lelijk is kan je zelf wat aan doen. Wij hebben hem groen geschilderd met een schildering erop van ganzen en zonnebloemen in een weiland.
Ik snap dat je geen enorme container kwijt kunt maar ik denk toch wel dat je 1 x per week of elke 2 weken het op moet laten halen, vooral als je geen stankoverlast wilt.
Verder blijven er dan weinig opties voor je over, je zal het toch weg moeten laten halen en dus zeer regelmatig als je het niet kan opslaan. Zit niks anders op.

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-06 15:03

@dirke. Ik ben wel benieuwd naar de maat en gegevens van jouw container en waar je hem gekocht hebt.

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 16:49

superwoman schreef:
jentel schreef:
het mest mag ik brengen bij de boer waar het het hooi, krullen en zaagsel haal!
Dat is dus een voorwaarde kopen bij hem en ik mag mijn mest storten..

Ik ook.
Naturlijk betaal ik voor het hooi,stro én voor de mestafvoer.

ik niet voor de mestafvoer!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 17:02

Heb jij mazzel!
Jij heb denk ik ook giet zoveel paarden, dus niet zoveel mest Knipoog

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 18:20

Wij hebben een mestplaat en 1x per jaar rijden we alle mest uit over het maisland. Het uitrijden gebeurd overigens door een loonwerker, daarna wordt het mee ondergeploegt en gaat de mais erin.

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-06 18:42

De huur van de container valt nog mee, maar het ophalen is duur. Ik betaal dan 20 euro per m3. Wat betalen jullie daarvoor? Dat zal ook wel afhankelijk zijn van de plek waar je zit. Mensen in het zuiden zullen minder betalen dan mensen in de randstad.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 18:46

Meestal betaal je niet per kuub maar gewoon per keer ophalen of per kwartaal. Maar dat is dan afhankelijk van de kwaliteit van de mest en de hoeveelheid van afvoeren. (1 x per week of 1 x per 2 weken of 1 x per maand etc). Mest van een maand oud is vaak niet zo best van kwaliteit meer.

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-06 19:24

Ik heb offertes gekregen waarbij ik voor het afhalen als rekenvoorbeeld 20 euro de m3 moet rekenen. Al naar gelang het formaat van de container die ik wil hebben.

dirke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 15:19

ik ga het even nakijken in ieder geval kan je via Daan Erbe ook meer info krijgen voor tel pm me maar

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-06 16:21

Ik heb inmiddels op de website van Daan Erbe gekeken en deze neemt helaas geen geitenmest aan. Ik vrees dus dat hij weinig voor ons kan betekenen.

Maar ik heb toch maar een verzoek om een offerte gedaan.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 22:13

ik heb ook een dergelijk probleem. ik heb sinds kort mijn 2 paarden aan huis staan. We doen de mest in vuilniszakken en ik dacht het gewoon naar het milieupark te brengen, maar dat mocht dus niet want vlgs hun is paardenmest extreem brandbaar en explosief.
Onzin lijkt me maar wat doe je eraan. Een vriendin van mij en de buren van een paar huizen verderop doen de mest gewoon in de kliko, al jaren, en hebben daar nooit problemen mee. Ik heb extra bakken aan gevraagd maar hoor nog niets van de roteb.
Ik ga nu maar informeren bij stallen in de buurt of ik de mest daar kwijt kan, maar heb nog niet veel succes.
Een mestput of container is geen optie, want daar heb ik geen plaats voor, dan gaan de buren klagen en je kan momenteel niet achter het huis komen met een vrachtwagen vanwege het slechte weer.
Dus ik hoop dat iemand met een goed oplossing komt.

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-06 22:40

Erg vergelijkbaar dus. Ons is door de Irado, Schiedamse versie van Roteb verteld dat het bijzonder zwaar, haast chemisch afval is. Daarom is het dus erg duur om af te voeren.

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 22:52

Als die paardenmest inderdaad zo extreem explosief is dat moet dat toch handel zijn zo rond Oud en Nieuw? Nu moeten ze voor al dat explosieve spul helemaal naar België!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 22:56

je kan het ook naar een manege brengen (tegen ligte vergoeding natuurlijk Knipoog )
ik volg dit topic even mee Lachen

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 23:02

Als ik zie dat er 20 euro wordt gerekend voor 1 kuub mest afvoeren dan is dat best wel prijzig. 1 kuub is ongeveer 4 grijze huisvuilcontainers. Volgens mij ben je dan veel voordeliger uit als je de mest naar de foeragehandel brengt waar je ook het strooisel koopt (die foeragehandels zijn er). Er zijn ook boeren waarmee je zo'n deal kunt maken. Voor een paar tientjes huur je dan eens in de zoveel tijd een aanhanger (of busje met laadklep) waar je de containers mee wegbrengt. Dan ben je veel goedkoper uit dan als je de mest voor 20 euro per kuub af laat voeren. Eventueel zou je nog zelf een tweedehands aanhangertje kunnen kopen.

dirke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 14:32

jammer dat hij geen geitenmest aanneemt dat wist ik ook niet, mijn containertje was trouwens 6 kuub Haha!

mijn containertje staat ook te koop trouwens

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 18:02

Als het alleen paardenmest is kan je best je mest op een aanhangertje opslaan en dan naar een stal brengen in de buurt ofzo maar een kinderboerderij heeft ook ander soort mest erbij die ook andere samenstelling heeft. Dat willen de mestboeren vaak niet hebben.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 21:08

Bij mijn verzorgpaarden doen we het in de aanhanger. Mest van 2 pony's, en ook de kippenstal. Eens per week brengt de eigenaar de mest weg naar een (ik geloof) loonwerker in de buurt. Lachen

Tuihanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 23:29

Bij ons doen we het op de biologische manier:

we hebben 2,5 paard en ze staan op zaagsel, hebben ongeveer 1 kruiwagen mest per dag. Tevens hebben we een koppel kippen in een redelijk grote ren van 10*10 meter lopen. Al 2 jaar rijden we de mest uit in het kippenhok waar de kippen dan een dagtaak hebben om de stapel uit elkaar te krabben. De op dit moment 7 kippen en 1 haan pikken dan de onverteerde zaadjes eruit en de rest verteerd langzaam (zonder stankoverlast trouwens) Deze manier werkt bij ons prima.

naiade

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 23:44

Tuihanti schreef:
Bij ons doen we het op de biologische manier:

we hebben 2,5 paard en ze staan op zaagsel, hebben ongeveer 1 kruiwagen mest per dag. Tevens hebben we een koppel kippen in een redelijk grote ren van 10*10 meter lopen. Al 2 jaar rijden we de mest uit in het kippenhok waar de kippen dan een dagtaak hebben om de stapel uit elkaar te krabben. De op dit moment 7 kippen en 1 haan pikken dan de onverteerde zaadjes eruit en de rest verteerd langzaam (zonder stankoverlast trouwens) Deze manier werkt bij ons prima.

heb je dan niet een enorme bult in het hok?
oh foutje hok is 10 x 10 m
helaas mag ik dat niet bouwen hier zo'n groot hok
heb het nou tussen de bomen gegooid, hopelijk valt het niet op
en beetje achter de stal, is toch zwart gelopen van de pony's daar dus ...
en staan op vlas dus weinig afval, alleen aan het einde van het stalseizoen maar dan mag ik weer legaal uitrijden Haha!

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-06 09:41

We hebben wel een groot kippenhok. Ik zal van het weekend eens een kruiwagentje er in legen. Ik ben benieuwd

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 18:48

Ik heb geinformeerd bij een aantal stallen hier in de buurt, maar niemand wil mest met vlas. Zit er nu over te denken om over te gaan op stro. Of ook maar een container te kopen en dan de mest op laten halen door een bedrijf. Is alleen wel behoorlijk prijzig zo'n container kopen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 18:55

Tinka schreef:
Ik heb geinformeerd bij een aantal stallen hier in de buurt, maar niemand wil mest met vlas. Zit er nu over te denken om over te gaan op stro. Of ook maar een container te kopen en dan de mest op laten halen door een bedrijf. Is alleen wel behoorlijk prijzig zo'n container kopen.

Kopen is goedkoper dan huren hoor op termijn.
Ons bedrijf haalt wel mest met vlas op maar dat is duurder dan stromest laten ophalen.

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 18:58

ik sta bij buren, In totaal staan er 5 paarden. En de stallen worden Elke dag uitgemest, reken maar uit hoeveel mest dat is, als je weet dat het grote stallen zijn, en er redelijk veel stro word gebruikt per stal; (veiligheid gaat voor) Daar hebben zij hun eigne stro opslag plaats, en stro-mesthoop. groot is het niet hoor.. eigenlijk ongeveer 10 meter in de lengte, en 4 meter in de breedte ofzo denk ik . (voor alletwee de dingen hé!) Als je ervoor bij loopt heb je echt niet zo iets van: JAK hier stinkt het. (ik toch niet Tong uitsteken) Maar zei hebben ook een tracktor (zoon lief werkt aan die dingen) en zo smijten ze regelmatig alles eens naar boven. Lachen En zoveel kost dat volgens mij niet. Een betonnen muur, en een betonnen vloer..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 19:03

waarom willen boeren eigenlijk geen vlasmest? is toch juist beter tot compost te worden?