Dierenmishandeling?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SofieBeau

Re: Dierenmishandeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 09:44

Goh, de buren van de weide van mijn verzorgpony's gingen ook de DB bellen... omdat ze geen eten kregen en in de modder stonden. Een deel van de weide was nat, ander deel niet. En er lag bijna constant hooi Verward en ze waren allesbehalve mager ( lees : beetje vet Clown )

Mijn paarden staan de hele winter in een reusachtige modderpaddock... anders heb ik straks een modderpoel van 4ha. Ze hebben een stal waar ze altijd droog kunnen staan als ze willen, maar ze staan liever met natte voeten.
Dat je de ribben kan zien kan verschillende redenen hebben, sommige paarden zijn moeilijk dik te krijgen. Het is overigens gezonder voor een paard een beetje te weinig te wegen dan te veel.

En ezels en paarden gaan zeker wel samen, als je de ontworming goed in de gaten houdt.

Anoniem

Re: Dierenmishandeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 09:46

Wellicht zie je plekken op de wei dat er hooi is gevoerd, ook kun je rond voertijden er eens langs lopen om te kijken waar ze dan staan, wellicht is de voerplek uit het zicht.

Maar wat is mager voor jouw idee??