Ik kan de keuze niet maken wat betreft de stalling.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Silence

Re: Ik kan de keuze niet maken wat betreft de stalling.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-06 09:30

Ja inderdaad. Ook vooral die weidegang.

Eerlijk gezegd vind ik de huidige 2 uur ook te weinig.
En nu staat hij alleen op de wei (wel met meerdere tegelijk, maar allemaal in een apart afgezet stukje weide) en daar staan ze ook lekker samen.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 09:36

ik zou indd gewoon even wachten en dan naar die nieuwe stal gaan. wie weet zijn er bekenden in de buurt die hun paard daar ook willen stallen, dan zijn er al weer meerdere mensen die de boel in de gaten houden.

en ook al hebben ze niet heel veel verstand van paarden, als het echt mis is merken ze het wel.

ik vind het wel goed van de mensen dat ze het toegeven, dan weet je gelijk waar je aan toe bent.

de weidegang is super

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 09:38

Maar wat is niet altijd aanwezig?
Is dat dat ze hele dagen ergens werkt.
Of dat een paar uur per dag van huis is?
Er zijn denk ik maar weinig stallen waar de eigenaar nooit eens bij familie op bezoek gaat of een naar de stad kleren kopen, om maar ff wat te noemen Lachen

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-06 09:39

@jolentinus

Ja ze geven het inderdaad toe en mijn telefoonnummer word op de stal geschreven zodat ze dat niet op hoeven te zoeken als er iets mocht zijn.

Weidegang is super he. Ook zo fijn voor Silence.

@runningkawa
Ze werkt niet hele dagen hoor. Ze is een paar uurtjes weg en ook nog niet eens iedere dag.
Op iedere stal is dat natuurlijk zo, maar daar sta je uiteraard met meerdere mensen en zijn er ook vaak andere eigenaren van paarden aanwezig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 09:41

Maar zo te horen komt dat daar ook?

Het klinkt gewoon erg fijn Ja

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-06 09:42

Het sprak ons inderdaad ook meteen aan.

Het feit dat er veel nog in aanbouw is (zoals dus ook kastjes) zal misschien ook al wel verholpen zijn na de winter.

Ik heb die mensen net gemaild hoe de planning is met de bouw van alles.

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 09:53

Die laatste stal klinkt heel goed! Lekker de weidegang met andere paarden en veel rust. Bovendien lekker dicht bij het bos en nog een mooie binnenbak ook! Ik wordt jaloers. En wat betreft als die vrouw er niet is. De erge dingen ziet iedereen, als een paard vastligt, niet meer kan lopen of een gapende wond heeft. Bovendien gebeurd dit bijna nooit en wat betreft koliek dat valt uit te leggen aan die man. Als je paard loopt te draaien in stal en gaat liggen of trappen tegen de buik en niet eet. Dus daar zou ik me niet teveel zorgen over maken! Ik vind het goed dat je ook erg aan je paardje denkt!! Heel veel succes in je keuze!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-06 09:59

@nikki160287

Het welzijn van mijn paardje is natuurlijk het belangrijkste.
Ik bedoel, ik kan op eigenlijk elke stal mijn draai wel krijgen, maar mijn paardje staat er meer als ik dus het gaat er mij vooral om dat hij het naar zijn zin krijgt, heeft en zal houden.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 10:02

ik zou nu dan ook voor die stal in aanbouw gaan. wat maakt het uit als die vrouw niet 24-7 naast je paardje kan staan om alles in de gaten te houden, is nergens denk ik. man kan toch bellen als iets aan de hand is?
Spullen meenemen is ook tijdelijk, en misschien kan je regelen dat je de grote spullen, zoals het zadel daar kan laten.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-06 10:03

En die man wil ook graag iets van een kleine kantine maken zodat wij ook wat kunnen drinken na het rijden en de toeschouwers binnen kunnen zitten. Tevens wil hij daar een wc maken. Hij denkt dus eigenlijk niet alleen aan de paarden maar ook aan ons Clown

Het enige dat ze (nog) niet hebben is een buitenbak. Die gaat er wel komen, maar het is allemaal nieuw gebouwd en de gemeente wil voor het huis een fietspad leggen. Hij moet dus eerst weten waar het fietspad komt te liggen en daarna komt er dus ook een buitenbak.

Tevens komt er komende zomer een minicamping bij, maar hij heeft gezegd dit echt gescheiden te houden van de paarden.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-06 10:04

Uiteraard hoeft ze niet 24/7 naast mijn paardje te staan hoor. Maar toezicht vind ik wel belangrijk aangezien er verder nog geen pensionklanten zijn.

Grote spulletjes laat ik er niet achter, want als er dan ingebroken zou worden en ze nemen mijn zadel mee, ben ik nergens voor verzekerd.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 10:06

kan je zadel niet in hun huis leggen dan, of zolang oude klerenkast met slot erop neerzetten?

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 10:07

Silence schreef:
@nikki160287

Het welzijn van mijn paardje is natuurlijk het belangrijkste.
Ik bedoel, ik kan op eigenlijk elke stal mijn draai wel krijgen, maar mijn paardje staat er meer als ik dus het gaat er mij vooral om dat hij het naar zijn zin krijgt, heeft en zal houden.

Helemaal mee eens. Zo sta ik nu op een stal zonder binnenbak, met dit weer toch best jammer. Maar mijn paard staat van 9 tot 4 in de groep op een groot weiland en dat vind ik toch wel erg belangrijk. Bij mij zijn er zat manege's in de buurt, maar zonder genoeg weidegang en stallen waarbij ze met de kop naar buiten kunnen kijken zal ik daar nooit heen gaan!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-06 10:08

Bij deze stalling kunnen de paarden ook niet buitenkijken, maar ze kunnen elkaar wel zien doordat de zijwanden van de stallen open zijn.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 10:13

Een stal in aanbouw hoeft geen probleem te zijn. daar sta ik nu ook. De loopstal is klaar mar de rest is nog vollop in de maak.

En ook al zou er de hele dag toezicht zijn, zelfs dan is niet iedereen er altijd, zeker niet overdag. Veel mesnen werken of zitten op school en iemand moet ook wel eens boodschappen doen. En met slecht weer zitten ze ook niet de hele dag naar de paarden te kijken. mijn tinker heeft het voor elkaar gekregen om met volledige toezicht eenkeer heel lang met zijn been in het gaas vast te komen. Omdat we zelf kwamen hebben we het gezien. Stalhouder was het niet opgevallen dacht dat ie gewoon lag te slapen. dat zegt dus ook niks.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-06 10:15

Het is ook niet echt iets wat mij tegenhoud hoor.

gekeken naar de vele voordelen van deze stal, nemen we die enkele kleine nadeeltjes maar voor lief inderdaad.

Hoe meer ik hier nu over schrijf met jullie, hoe enthausiaster ik word over deze stalling.
En dan ook die binnenbak he. Die is zo ontzettend mooi en groot. Kwijl

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 10:15

ik zou voor de nieuwbouw gaan. dat ze niet naar buiten kunnen kijken lijkt me niet zo'n probleem aangezien ze zo vaak als het kan naar buiten kan? en als er wat mocht gebeuren ben je er veel sneller dan dat je eerst een poos onderweg bent..
ik zou het wel weten! succes in iedergeval.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 10:23

binnenbak, jaloers normaal niet maar met dit natte prutweer. Rustig nog een paar keer langsgaan op verschillende tijden. En dan een beslissing maken.

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 10:28

We zijn zelf ook aan het orienteren wat pensionstallen betreft en de verschillen zijn vaak niet zo heel groot. Dus dan is het nog best moeilijk om een keuze te maken. De pensionstal die ons tot nu toe het beste bevalt is het verst weg van allemaal, maar omdat zij precies datgene aanbieden wat wij het belangrijkst vinden, spreekt die ons wel het meeste aan. Ik rij zelf liever wat langer dan dat mn paard ergens staat en niet helemaal blij is.

Dus ik zou gewoon alle plus- en minpunten van elke stal opschrijven en dan kijken wie het beste uit de bus komt. En wel even in de gaten houden dat je paard zoals je zelf zegt best gevoelig is voor een nieuwe stalling. Lachen Succes!

Mariek1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 10:32

Die nieuwe stal klinkt helemaal goed Haha! reserveren zou ik zeggen!!!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-06 10:35

Haha als jullie allemaal hier in de omgeving zouden wonen, had hij nu per direct alle stallen verhuurd of niet Clown

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 11:11

daar lijkt het wel op silence haha. helaas woon ergens heel andes (en mijn paard staat daar super, 5 minuten fietsen)

die mensen hebben toch zelf ook een paar paarden zei je? die leven ook allemaal nog Tong uitsteken en ik neem aan dat je ze bekeken hebt, als die er goed uitzien weet je genoeg.
als ik het zo hoor zijn het hele betrokken mensen en mensen met plannen, daar hou ik wel van als je dan zelf goede ideen hebt dan zijn ze daar voor in.
in maneges heb je soms nix in te brengen

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-06 11:15

Ja dat is waar.

Het zijn hele eerlijke mensen. Nog zo`n voorbeeld.

Omdat ik zelf mijn paardje niet kan vervoeren, vroeg ik die man, of het mogelijk was dat hij Silence kon halen op de huidige stalling.
Hij gaf ook eerlijk toe, dat hij wel een trailer had, maar gekeken naar de leeftijd en staat daarvan wilde hij het liever niet doen.
Hij kon niet garanderen dat de bodem nog oke is.

Super toch, dat ze daar zo eerlijk over zijn.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 11:16

ik denk dat je de keuze al gemaakt hebt Tong uitsteken

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-06 11:17

Ik denk het eigenlijk eerlijk gezegd ook wel.

Even hun mailtje afwachten met de bouw-planning.