Daaleman of Hulsebos... (HEB BESLOTEN !!)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Welke ?

Hulsebos
11 (20%)
Daaleman
29 (54%)
Ik ben niet bekend met die merken
13 (24%)

Totaal aantal stemmen: 53


Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-02 09:40

Ja, ik wacht even op de folder, en dan ga ik bellen...
Ik hoor alleen graag reacties van andere.....

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 09:57

Hulsebos is echt niks! Net als ilindra heb ik zeer slechte ervaringen met hem en dan vooral met jr inderdaad!
Ze zijn altijd te laat met leveren ,ze houden zich niet aan afspraken enz enz.
Ik vind daalemaan echt een veel betere zaak. En zij zijn ook echt de enige die ze echt helemaal op maat maken!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 10:32

Ik rij nu op een daaleman, is denk ik al 30 jaar oud, maar hij rijd op zich best fijn, hij moet alleen hoognodig opgevuld worden..
Hulsebos heb ik geen ervaring mee, maar hoor meerdere klachten!!
Topzadel voor mij blijft ainsley vanguard, zit echt super!! De daalemaan waarop ik nu rij is niet van mij, maar van een vriendin!
Weet verder dat daaleman wel super kwaliteit hebben! Een manege bij ons in de buurt heeft alleen maar daaleman!

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-02 10:37

Nog meer Daaleman aanhangers !! hmm.... mijn Hulsebos enthousiasme wordt steeds minder.

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 10:39

Sando schreef:
Ik heb net gister Guy Blom gebeld, en hij raadde mij Hulsebos aan, Daaleman had hij geen ervaring mee.


Daar zou ik me dus ook niet teveel van aantrekken. Nogal logisch dat hij Hulsebos adviseert als hij Daaleman niet kent. Niet erg objectief.

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-02 11:19

Nee, maar hij zei ook dat hij geen ervaring had met Daaleman, hij wist me wel te vertellen dat Hulsebos goed is. Hi zou er ook graag bij willen zijn, dan kan hij ook kijken of het goed gaat. Is wel aardig van hem, daar ben ik wel blij mee. Hij kan nl zeggen, ik zou hem wat hoger of zo of zo leggen.... (ik zeg maar iets) Maar hij heeft er wel verstand van.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 12:22

Ik vind hulsebos heerlijke zadels, mooi vind ik ze ook.... maar goed je moet wel van een diepe zit houden, anders is het inderdaad niks. Daaleman heb ik nog nooit opgezeten, dus daar kan ik niks over zeggen.

cicero
Berichten: 439
Geregistreerd: 11-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 12:48

en als je bij daleman je zadel laat maken hoeveel ben je dan ongeveer kwijt?????

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 13:20

Heeft iemand toevallig ook een telefoonnnummer van hun, mijn vriendin wil misschien haar zadel gaan inruilen!!
Gaat dus om daaleman! Haha!

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 13:24


Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-02 13:28

Ik had Daaleman gebeld, en ik was zoals ik hem zou willen (extra lange zweetbladen, extra wrong diepe zit, bijna 1400 Euro kwijt.

NIET MAILEN !!!! want ze hebben geen mail adres.....
Ik had nl via het mail adres info opgevraagd, maar hij vertelde me niets van mail af te weten, hij wist niet eens dat ze een adres hadden. Hij was beter met zijn handen als met computers, dus de mail checked hij niet.

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-02 00:44

Ik heb net een leuke roddel gehoord over de hulsebosjes ...
hulsebos jr is naar canada geweest en heeft daar een ander vrouwtje ontmoet. Die heeft ie mee genomen naar nederland en hij woont nu samen met haar in apeldoorn. Zijn andere vrouw heeft ie achtergelaten in emst, op de boerderij en dus ook hun zaak. De hele zadelmakerij zou dus weer in handen komen van hulsebos sr. Er zal dus wel veel gel*l van komen met levertijd en dat soort dingen.
Ook is die oude pa al jaren niet meer 100 % in orde, wordt erg vergeetachtig enzo.
Ik zou maar voor daaleman gaan.........

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-02 00:52

Ik zou zekers naar Daalmena gaan!

Hulsebos zadels hebben naar mijn mening een veel mindere leerkwaliteit!
Verder vind ik het persoonlijk helemaal niet prettig om in zo'n superzacht ding in model gedrukt te worden!
Je voelt je paard veel minder goed!

Daaleman komt gewoon zonder gelvl aan huis om te kijken welke boom het beste op je paar dligt en bouwt daar naar jouw wens een zadel omheen.
Verder houdt hij woord wat levertijd betreft en doet zijn uiterste best om verdere wensen wat betreft accesoires in te willigen.
Het is het geld meer dan waard hoor!

Percy

Berichten: 12090
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-02 01:06

Via Bokt heb ik een oude Daaleman gekocht voor de jonge Welsh K. Ligt perfect op zijn rug en ik was er heel blij mee. Alleen, hij is nog niet echt zademak en het zadel lag hier een beetje te wachten.

Toen maakte mijn man foto's van mij op mijn Tinker en ik schrok me rot. Mijn beenligging was echt verschrikkelijk Bloos Volgens iedereen lag het aan het zadel (ook een heel goed merk) en moest ik het van achter laten opvullen.
Ik heb toen eens het Daaleman zadel op mijn Tinker gelegd, eigenlijk met het idee dat het natuurlijk niet zou passen maar tot mijn verbazing lag het goed op zijn rug. Ik ben er op gaan zitten en het zat fantastisch. Mijn man maakte weer foto's en tot mijn opluchting had ik nu wel een normale beenligging.
Ik ga mijn andere zadel laten aanpassen maar ik weet zeker dat ik toch af en toe het Daaleman zadel ga gebruiken. Het blijkt gewoon een superzadel te zijn.

Met Hulsebos heb ik totaal geen ervaring, daar kan ik helemaal niets over zeggen maar dat dit zadel op zowel mijn Welsh K van 1.42m. als op mijn veel bredere Tinker van 1.64 stabiel en goed ligt, dat is iets waar ik nog steeds niets van begrijp maar waar ik natuurlijk wel heel blij mee ben.

Liselot

Berichten: 32214
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-02 01:31

ik rijd nu een paard voor iemand en daar ligt een 9 jaar oude daaleman op... dressuur. heerlijk zadel, zit er echt super lekker in, lekker diepe zit en dikke wrong.
ben er super tevreden over.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-02 11:40

ik heb een hulsebos voor mijn haflinger (heb iker bij gekregen toen ik haar kocht.) ik vind hem lekker zitten en hij ligt perfect op haar. IK moet ook zeggen dat ik geen ervaring heb met Daaleman. Ik denk dat je ze gewoon allebei moet laten lamgskomen om te laten meten en dan daarna zeggen wat je wil. Die mensen van zo'n bedrijf weten ook wel dat je je eerst wil laten voorlichten en zullen daar dan ook geen problemen mee hebben

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-02 14:45

Het is idd een optie om ze langs te laten komen, Daaleman vraagt alleen wel 80 euro om even langs te komen, vind ik opzich niet erg, maar als ze allebei komen ben ik dus wel even wat centen kwijt. En er naartoe rijden met het paard is ook niet zo`n geslaagde actie, want het is beide een dikke 2 uur rijden met de trailer. Dat doe ik Peru niet aan.
Ik heb de brochure van Daaleman binnen gekregen en ik moet bekennen, ik vind de zadels van Hulsebos mooier, maar ik heb op stal gekeken naar de Hulsebos zadels die er liggen, en allebei niet zo`n heel geweldig leer..... Ik beslis aankomende week..... Mijn voorkeur gaat toch een beetje naar Daaleman nu.....denk ik......

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-02 17:43

Het feit dat er Daaleman zadels van over de 20 jaar of ouder nog in gebruik zijn zegt toch wel wat over de kwaliteit. Over een Hulsebos die ouder is dan 10 jaar hoor je zelden wat. Wel heb ik verhalen gehoord over spontaan knappende beugelriemen...
Ik ben benieuwd wat je gaat kiezen!

Kendra

Berichten: 8768
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-02 18:30

Ik heb gehoord dat Hulsebos VROEGER goede zadels maakte, maar dat de zaak sinds een paar jaar overgegaan is naar z'n zoon, die er aanmerkelijk minder verstand van schijnt te hebben. Ik weet het niet hoor, dit komt van de borreltafel (maar ook daar wordt wel eens iets verteld wat waar is).

Ik ben ook niet geheel objectief, sinds jaar en dag Daaleman-fan. Service is uitstekend, lekkere zadels, gaan lang mee, liggen goed op in ieder geval mijn paarden. Erik komt hier vaak in de buurt en wil dan ook altijd wel even langskomen om te kijken of je zadel nog goed ligt. Hij kan ook heel goed uitleggen waarom hij op een bepaald paard een bepaald zadel adviseert. En inderdaad, maatwerk!

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-02 18:39

Margreet die zadels van hulsebos worden ook nog geen tien jaar gebruikt dus logsich dat je ze niet zo oud zult tegenkomen.
Verder ben ik het eens met wat kendra zegt dat die zoon er weinig verstadn van heeft.

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-02 19:26

Ik rijd nu ook met een Daaleman die 20 jaar geleden is gekocht, toen was ie al 2e hands! Het is niet helemaal mijn model zadel, maar goed genoeg, en echt superdegelijk! Hij is bruin met camel, en er zitten dus wat vlekkies op het leer. Maar als ie zwart zou zijn zag ie er waarschijnlijk als nieuw uit.

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-02 19:47

obsession schreef:
Margreet die zadels van hulsebos worden ook nog geen tien jaar gebruikt dus logsich dat je ze niet zo oud zult tegenkomen.
Verder ben ik het eens met wat kendra zegt dat die zoon er weinig verstadn van heeft.


Nou, het bedrijf bestaat anders al sinds 1910... En ze zouden (als je de site moet geloven) al 3 generaties zadels maken.
3 generaties in minder dan 10 jaar?

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-02 20:12

Ze maken echt pas een jaar of 6 7 hulsebos zadels hoor. Ze verkochten altijd alleen andere merken en ze deden wel reparaties e.d. maar eigen zadels die hebben ze pas heel kort.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-02 10:40

Wat Obsession zegt klopt.
Hulsebos sr. heeft altijd in een kelderbox onder een flat gezeten en had niet eens ruimte genoeg om zelf zadels te maken.
Hulsebos jr. maakt ze ook niet compleet zelf hij koopt ze in in Spanje en vermaakt ze dan en zet er zijn naam in.
Zo heeft een vriendin van me een "Hulsebos" hoofdstel, heeft hij ook gewoon z´n merkje op de frontriem gezet omdat ze dat leuker vond staan bij haar zadel ipv van het Stubben merkje.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-02 13:26

Ik heb op stal een Daaleman liggen die ook al heel wat jaartjes ouder is. De zit is opzich heel erg fijn, alleen het zadel is voor een kort en wat steviger iemand op maat gemaakt, en ik ben juist lang en mager. Dus in het begin moest ik heftig wennen maar nu zit ik er eigenlijk heel redelijk mee, volgens mij rijd ik alle paarden in mijn profile met dat zadel. Misschien is het op een foto goed te zien?