Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Citaat:Even voor de duidelijkheid,
ik heb hier ooit ook een topic geplaats over wat voor paard ik moest kopen een beleerd beest of een niet beleerd beest,
iedereeen hier op bokt zei dat ik een Z bok moest kopen maar ik heb daarna van 3 verschillende instrukteurs te horen gekregen dat dat een dom idee was want ik was zelf niet Z. Dat het een leerpony zou zijn is dus dikke onzin want het meisje weet niet waar alle "knopjes" zitten en probeer dat maar eens uit te vinden als beginner die ook nog eens niet goed les krijgt. Een ander mens heeft die knopjes er op gezet en die moetjij maar weer zien te vinden. En het karakter van een Z bok is vaak wel pittiger en dan heb ik het niet over karreknollen, want iedere bok kan met de juiste ruiter wel z worden maar over een beest waar wat meer bloed in zit, die zijn vaak makkelijker naar het Z te rijden en hebbne iets meer verstand dan de gemiddelde karreknol. Die worden dus ook vaak verkocht en zo'n beest krijgt zij dus ook. Want haar ouders vinden dat hun dochter wel een paard met goede bloedlijnen moet hebben. En die bloedlijnen staan vaak voor de goeie pony's en paarden maar die vaak wel een (kleine) gebruiksaanwijzing hebben!

*volcano* schreef:Hey Lin!!
Even voor de duidelijkheid,
ik heb hier ooit ook een topic geplaats over wat voor paard ik moest kopen een beleerd beest of een niet beleerd beest,
iedereeen hier op bokt zei dat ik een Z bok moest kopen maar ik heb daarna van 3 verschillende instrukteurs te horen gekregen dat dat een dom idee was want ik was zelf niet Z. Dat het een leerpony zou zijn is dus dikke onzin want het meisje weet niet waar alle "knopjes" zitten en probeer dat maar eens uit te vinden als beginner die ook nog eens niet goed les krijgt. Een ander mens heeft die knopjes er op gezet en die moetjij maar weer zien te vinden. En het karakter van een Z bok is vaak wel pittiger en dan heb ik het niet over karreknollen, want iedere bok kan met de juiste ruiter wel z worden maar over een beest waar wat meer bloed in zit, die zijn vaak makkelijker naar het Z te rijden en hebbne iets meer verstand dan de gemiddelde karreknol. Die worden dus ook vaak verkocht en zo'n beest krijgt zij dus ook. Want haar ouders vinden dat hun dochter wel een paard met goede bloedlijnen moet hebben. En die bloedlijnen staan vaak voor de goeie pony's en paarden maar die vaak wel een (kleine) gebruiksaanwijzing hebben!
Ik heb dankzij jullie advies ook lang volgehouden dat ik een Z bok moest hebben want zou een goeie leerpony/paard zijn. Ik heb van heel veel verschillende mensen gehoord dat die dan binnen een paar weken niet meer Z zou zijn omdat ikzelf geen Z rijd.
en Dat meisje waar wij het over hebben koopt echt geen pony van 20 maar een Z pony die nog ' in de bloei van zijn leven is'. En dan kun je niet van een leer pony spreken!
Met andere woorden ik vind dat een Z pony geen leerpony is voor haar en niet uit jaloezie en daarom zegt Lindy het ook niet!, maar uit eigen ervaring, mijn instruktrice heeft me voor de ervaring een keer op haar beest laten zittren ook een Z bok nou voor ik t wist zat ik in een pirouette zonder dat ik wist waar ik eigelijk mee bezig was en een paar keer van die beginnersfouten en het paard weet helemaal ook niet meer wat het moet dus de knopjes blijven echt niet bestaan! Iemand die geen Z rijd of eigelijk nog beginner is (want dat is ze) kan de knopjes echt wel verkeerd gebruiken en zorgen dat er 'kortsluiting' ontstaat!
Ik vind dat ze gewoon een goed afgerichte pony moet hebben waar ze waarschijnlijk meer plezier van heeft dan zo'n pittig Z beest.

(zo ook een hoop verprutste groene dieren schelen trouwens, maar dat is off-topic
) 

Citaat:Niet elke z-pony is makkelijk te rijden. Meisje waarmee ik vroeger in de bak reed had een schimmeltje die ook vroeger Z was geweest, dat was er echt niet meer aan af te zien.

.
.
.
.
.