Jaag jij je paard wel 'ns op?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jaag jij je paard wel 's op?

Nee nooit
18 (27%)
Ja tuurlijk,niks mis mee toch?
43 (65%)
Nu niet meer...
5 (7%)

Totaal aantal stemmen: 66

phoenix4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 13:56

ik weet niet precies wat je met opjagen bedoeld, maar ik jaag ze eigelijk nooit op alleen als ik ze even moet showen. ik zie niet wat er mis mee is zolang je het maar gematigd doet. ik speel meestal met ze dan en daar worden ze erg wild van.

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 14:17

Het ligt er geheel aan HOE je opjaagt en hoe het paard er op reageert. De haflingermerrie die ik eerst reed was altijd heel lui alsik haar los had. Die liet ik dus wel eens lekker rennen, dan ging de staart er op en snurkte ze er over. Dat vond ze altijd mooi.
De KWPNmerrie die ik nu rijd laat ik wel eens los in de bak. Zij gaat dan eerst even lekker rollen en begint dan vaak uit zichzelf te rennen. Soms klap ik eens in de handen of ga ik in het midden staan, maar ze rent uit zichzelf en stopt wanneer ze er genoeg van heeft.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 16:01

o ja hoor.

Van de week zelfs nog, ze hadden de hele dag in de regen gestaan en barsten van de energie. Het begon heel langzaam en daarna waren ze helemaal dol.
Maar ik hoefde er zelf niet achter aan.

In de kleine bak doe ik altijd voorzichtig want deze is niet geschikt om de paarden lekker voluit te laten rennn, dus dit gaat meestal beheerst. In de grote bak doen we wel eens gek maar nog steeds beheerst.
Die beesten vinden het heerlijk om eens ff lekker te 'spelen"

Ach ja een warming up? Ik doe het altijd wel maar als ze in de wei ineens een dolle bui krijgen hebben ze ook geen warming up gehad.
Ik laat ze wel altijd een paar extra rondjes stappen.
En als ik dan klaar ben zet ik de zweep op de grond en 9 van de 10x komen ze dan ff een knuffel halen Lovers

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 16:07

Mijn paarden voorzien zichzelf prima van beweging los in de bak. Haha!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 16:16

ene paarden hebben wel een warm up nodig maar in de natuur sprinten ook zo uit het niets weg en gaan ze een hele poos rennen dus ja of het nou in het land is of in de bak?!

Maud_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 21:20

Ik jaag Remy wel eens op, maar alleen als hij vantevoren flink gestapt heeft en even gedraafd heeft. Anders niet hoor; gewoon voor de zekerheid.

Verder kan het geen kwaad bij hem, hij vertrouwd me volledig dus hij weet precies wat ik bedoel als ik 'm opjaag, als ik 'm dan wil pakken komt hij ook zonder problemen naar me toe.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 21:48

Wel gedaan maar ik jaag nu niet meer 'los' op, die dreumes heeft namelijk ontdekt dat ze bij stal tussen de draden door kan }>
Als ik haar wil laten rennen neem ik haar meestal aan de longeerlijn mee naar het strand en dan rent ze ook wel, en snurken met haar staart omhoog.
Echt gaaf vind ze het om te crossen aan een los touwtje aan de fiets, maar ook dan makkelijk terug te nemen.
Met z'n 2en kan ze wel los in de bak en opjagen en ook dat vind ze gaaf.

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 22:11

Ik jaag mijn paarden wel eens op, maar niet zo dat ze in paniek raken. Helaas zijn mijn paarden 9 van de 10 keer te lui Slapen om zich echt op te laten jagen, dan doen ze 4 of 5 passen bij me weg en gaan daarna gewoon weer verder grazen. Verder jaag ik ze nooit direct uit de stal op, maar alleen als ze al een tijdje buiten staan.