Vraagje over het houden van een paard op de wei

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lenneke_

Re: Vraagje over het houden van een paard op de wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 16:51

Op mij vorige stal is de wei vorige winter helemaal kapot gelopen, één zwarte vlakte, geen spriet gras meer te zien.
Maar van de zomer zag het er weer prachtig uit. Ze hebben er in totaal iets van 3 weken niet op gemogen. 3 weken is heel wat minder dan een hele winter.
Deze man weet hoe hij met z'n land om moet gaan, hoe hij het weer goed kan krijgen.

iljaspies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 16:58

Nu sta ik op een stalling waar ze zomers en swinters buiten komen, hun hebben daar weilanden voor opgeofferd, en deze worden elk jaar opnieuw ingezaaid, Gelukkig heeft mijn paard het hele jaar door dus gras

Vaneela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-06 23:42

Er is echt niks te vinden hier ! Alles is gewoon vol. Het eerste de beste wat ik kan vinden is 25 km verder op. En dat is gewoon niet aan te rijden op de fiets en met openbaar vervoer is het niet mogenlijk. Ik heb namenlijk nog geen auto en die van mjin moeder kan ik niet altijd nemen. Ik heb besloten om dit paard niet te kopen. Ik wil hem het beste bieden en als er geen optie is om hem in de buurt te stallen waar hij lekker op een weitje kan staan wil ik het hem niet aan doen om in een stal te zetten. Dit paard is het namenlijk gewend al zijn hele leven om buiten te staan.

Ik heb echt heel erg goed gezocht maar er is echt niets hier in de buurt waar plek is in een wei. Het meeste is al verhuurd of ze willen het gewoon's winters niet!Ik ga gewoon rustig opzoek naar een ander paard wat wel gewoon 's winters op stal kan. Ik heb er geen haast bij om een paard te kopen namenlijk. Pas over anderhalf jaar verhuis ik over naar Arnhem en daar is wel genoeg plaats om een paard te stallen op een leuk weiland met schuilstal! Maarja daar heb ik nu niks aan want daar kom ik alleen nog maar in het weekend!

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 14:23

balen dat het nu niet door kan gaan!

snap niet dat mensen zo bang zijn dat de wei kapot gaat.
als de wei groot genoeg is valt dit reuze mee.

wij houden onze 3 paarden ook gewoon 24/7 buiten. het eerste stukje is kapot gelopen, maar de rest van de wei blijft gewoon groen:j

tuurlijk lijdt de wei er wel van. maar in de zomer groeit dit gewoon weer aan Ja

Vaneela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-06 20:49

Ja het is niet anders ! Maarja over anderhalf jaar verhuis ik toch over naar Arnhem en vlakbij het huis van mijn vriend staat een paardenlandje ! Daar kan je voor best wel goed koop een weilandje huren inclusief schuilstal ! Dus hopenlijk staat dat er nog gewoon ! En ik heb nog alle tijd om een leuk paardje te vinden! Wil niet zomaar iets in huis halen. Bovendien hield die mevrouw zich ook niet aan de afspraken en draaide ook veel om dingen heen. Eerst dingen beloven en dan terug krabbelen daar hou ik niet van !