Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

speedy_ schreef:@Shanna: nee ze woont nie op een boerderij gewoon in een rijtjes huis, wel raar vind ik maargoed,
@Harvumi: ze wandelt/rijdt wel met hem en ze 'zecht' dat ze een wei heeft voor in de zomer.
dat vind ik niet kunnen.. Paarden moeten ook andere dieren om zich heen hebben net als mensen.. Ze moeten kunnen bewegene.. En zoals al eerder is gezegd laat haar een paar boeken lezen.. En waar wilt ze die pony beweging geven.. brokken hooi en stro waar wilt ze dat dan laten.. Ik heb ook iemand gekend en die had haar pony in de schuur.. Maar die kwam er wel heel veel uit..! Esmeralda schreef:een pony in de schuur is opzich niks mee. (is niet anders dan een box) Als het paard met regelmaat ( iedere dag dus) buiten komt. Goed gevoert word, en in contact komt met andere paarden is er niks mee aan de hand.
Maar zoals ik het verhaal van jou lees. Is het niet meer als een opwelling en het hebben van een paard.
anniek_uc schreef:Volgens mij mag je niet eens in een rijtjeshuis (ik bedoel dus een woonwijk blok) paarden houden.??
maar dat weet ik niet zeker.
In een schuur is een beetje zielig, hij heeft wel loopruimte nodig. Waar wil ze rijden? gewoon op straat. Mischien dat ze hem beter op een manege kan neerzetten.
Jeetje, niet aanvallend bedoeld, maar waarom stalt ze dan niet gewoon een pony bij een pensionstal/manege...
En ik denk dat een pony niet genoeg beweging heeft aan één keer wandelen...
sammie_44 schreef:Als je niet de mogelijkheid hebt om een paard/pony goed te houden, weidegang+warme stal, moet je geen pony/paard nemen. Zo makkelijk is dat!
Je wenst een paard niet zo'n leven toch toe omdat jij zo graag een paard wilt?? Of ben ik nu gek..
maar laat haar hierover eerst goed over na denken..!
appelbolfan schreef:Vind zowieso dat ze geen paarden moet nemen; als die vriendin ervan overtuigd is dat ze een paard in de schuur kan houden, weet ze baggerweinig van paarden af. Neem een hamster; die kan in huis, hoeft niet eens in de schuur![]()
Anke_ schreef:Ik ben het met mistylove eens
Haha!
Stel jezelf de vraag dan maar: Zijn de paarden tegenwoordig net zo gezond over het algemeen dan vroeger?
, ze staan dan nOg 23 uur per dag op stal..