Pony in de schuur?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tientjeblij

Re: Pony in de schuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 18:44

Ik denk dat je vriendinnetje gewoon graag een pony wilt. Misschien fantaseert ze een beetje te veel? Ik denk niet dat ze serieus een pony mag. En al helemaal niet in een schuur van een rijtjeshuis!

tjaan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 18:46

pony mag niet in de woonwijk.. heb de paarden eens 1 nachtje in de tuin gehad en ze waren het er niet zo mee eens..

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 20:09

speedy_ schreef:
@Shanna: nee ze woont nie op een boerderij gewoon in een rijtjes huis, wel raar vind ik maargoed,

@Harvumi: ze wandelt/rijdt wel met hem en ze 'zecht' dat ze een wei heeft voor in de zomer.

Maar in de winter moet een paard ook gewoon buiten kunnen lopen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 20:34

Waar wil ze gaan rijden? Ik bedoel, als ze wil rijden zal ze dus iedere dag met het beest over straat moeten. Mag wel heel erg verkeersmak zijn dan.

Waar wil ze de mest laten? Waar wil ze het stro opslaan? Wanneer komt het beest in contact met andere paarden? Hoe krijgt hij zijn beweging in de winter, als er geen wei beschikbaar is?

Ik ben sowiezo tegen het heel-veel-uur-per-dag-binnenstaan wat veel paarden in Nederland moeten, maar dit klinkt wel als een bijzonder slecht plan...

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 11:37

is er al gedacht waar het stro, hooi en de mest opgeslagen wordt? Indien zij in een rijtjeshuis woont lijkt mij dit vragen om problemen met de buren. (mest --> stank, slaan / trappen tegen de wanden, hinniken etc. etc.) Buiten het feit dat dit voor een paard of pony natuurlijk zeker geen geschikte oplossing is.
Wat als zij een of meerdere dagen iets minder tijd heeft op het paard beweging te geven? Heeft zij daar al aan gedacht.

_pauline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 11:49

dit vind ik dus echt raar... :S oke moet het voor nood een paar dagen dan kan het..!! maar gewoon vooraltijd Verward dat vind ik niet kunnen.. Paarden moeten ook andere dieren om zich heen hebben net als mensen.. Ze moeten kunnen bewegene.. En zoals al eerder is gezegd laat haar een paar boeken lezen.. En waar wilt ze die pony beweging geven.. brokken hooi en stro waar wilt ze dat dan laten.. Ik heb ook iemand gekend en die had haar pony in de schuur.. Maar die kwam er wel heel veel uit..!

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 11:59

Esmeralda schreef:
een pony in de schuur is opzich niks mee. (is niet anders dan een box) Als het paard met regelmaat ( iedere dag dus) buiten komt. Goed gevoert word, en in contact komt met andere paarden is er niks mee aan de hand.
Maar zoals ik het verhaal van jou lees. Is het niet meer als een opwelling en het hebben van een paard.

He he eindelijk eentej waar ik t mee eens ben. Vol verbasing lees ik dat hier iedereen minstens zijn paard altijd op de wei heeft staan of zo????? Ik denk dat t gemiddelde paard( even makkelijk... omgeving randstad) hier gewoon in een box staat en niet de beschikking heeft over weidegang. natuurlijk is dat super als je dat wel hebt. Met een schuur is dus wat mij betreft niets mis. Dat hij alleen zou staan vind ik wat minder. Of t mag??? dat denk ik niet. Gemeentse zijn er niet blij mee en dan heb ik t nog niet over de buren van je vriendin.Misschien sklimmer als ze een pony mag hebben om m ergens op een weitje te zetten of op een manege/pensionstal.

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 12:00

anniek_uc schreef:
Volgens mij mag je niet eens in een rijtjeshuis (ik bedoel dus een woonwijk blok) paarden houden.??
maar dat weet ik niet zeker.
In een schuur is een beetje zielig, hij heeft wel loopruimte nodig. Waar wil ze rijden? gewoon op straat. Mischien dat ze hem beter op een manege kan neerzetten.

Dat mag wel...een man van onze club heeft ook paarden achter het huis midden in een woonwijk, maar die paarden krijgen elke dag beweging en mogen de wei in dus dan vind ik het wel heel anders!
Maar ik vind het niet echt normaal dat je een pony zomaar in de schuur neerzet...en je zegt wel van 'ze rijdt um elke dag' maar daar komt ze nog wel achter als ze echt een pony heeft. De eerste weken is het leuk maar daarna wordt het wel minder!
Ik zou ook op een manege of pensionstalling gaan staan!

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 18:53

zolang hij maar buiten komt lijkt het me niet eens zo erg.
Alleen een beetje een raar idee, zo'n pony in je achtertuin

LotjeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 18:57

Volgens mij moet je hier een vergunning voor hebben. Een paard heeft dagelijkse beweging nodig, maar kan niet dagelijks rijden, dus heeft wel degelijk een wei nodig. Als ze niet eens een deel van de tuin wil afzetten voor de pony, dan is ze nog niet toe aan een eigen pony

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 19:02

een paard mag inderdaad niet in een rijtjeshuis in de achtertuin/schuur. Is bij ons in de buurt veel oproer over geweest. Denk dat het vooral niet zo succesvol is omdat de buren niet zo blij zijn met een stinkend en lawaaimakend paard naast hun huis Lachen

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 19:59

1) in de natuur lopen paarden 60% van de dag

2) in de natuur blijft een paard altijd op een open vlakte (hij zal nooit een grot in gaan of iets dergelijks) een paard is een vluchtdier en wil ten alle tijden kunnen vluchten in alle richtingen!

laat je vriendin hier maar is over nadenken

sammie_44

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 20:02

Als je niet de mogelijkheid hebt om een paard/pony goed te houden, weidegang+warme stal, moet je geen pony/paard nemen. Zo makkelijk is dat!
Je wenst een paard niet zo'n leven toch toe omdat jij zo graag een paard wilt?? Of ben ik nu gek..

4_LIFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 19:10

In een RIJTJESHUIS?.... Schijnheilig Jeetje, niet aanvallend bedoeld, maar waarom stalt ze dan niet gewoon een pony bij een pensionstal/manege... Sigaar En ik denk dat een pony niet genoeg beweging heeft aan één keer wandelen...

4_LIFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 19:11

sammie_44 schreef:
Als je niet de mogelijkheid hebt om een paard/pony goed te houden, weidegang+warme stal, moet je geen pony/paard nemen. Zo makkelijk is dat!
Je wenst een paard niet zo'n leven toch toe omdat jij zo graag een paard wilt?? Of ben ik nu gek..

Hier ben ik het helemaal mee eens! Ja

4_LIFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 19:13

Maar okay, als de pony nou alleen s' nachts in de schuur (stal) komt te staan en overdag op een wei, (iets dergelijks) waar het zn dagelijks energie behoeftes kwijt kan, dan kan het wel.. Haha! maar laat haar hierover eerst goed over na denken..! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 19:16

appelbolfan schreef:
Vind zowieso dat ze geen paarden moet nemen; als die vriendin ervan overtuigd is dat ze een paard in de schuur kan houden, weet ze baggerweinig van paarden af. Neem een hamster; die kan in huis, hoeft niet eens in de schuur Clown Lachen

Maar wat is dan het verschil met een paard 24/7 in een box zetten met iedere dag rijden / wandelen, of een paard 24 / 7 in een schuur (omgebouwd tot box neem ik aan) zetten met iedere dag beweging Verward

Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 19:32

Ik ben het met mistylove eens Lachen

4_LIFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 19:44

Anke_ schreef:
Ik ben het met mistylove eens Lachen

Goedzo! Haha! Haha! Lachen

sammie_44

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 19:53

Vind het zo'n oerdom argument van dat 'iedereen tegenwoordig zijn paard op stal zet'.. VerwardStel jezelf de vraag dan maar: Zijn de paarden tegenwoordig net zo gezond over het algemeen dan vroeger?
Dan kom je tot de conclusie dat n paard op stal houden dag en nacht niet goed is, ook al krijgen ze een uurtje per dag beweging Rolleyes, ze staan dan nOg 23 uur per dag op stal..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 19:57

Euhm, maar wie geeft dat argument dan? Verward

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 20:01

ik vind het een beetje achterlijk om een pony in je schuur te zeggen om eerlijk te zijn
dan heb je ten eerste geen verstan van paarden als je denkt dat je pony er genoeg naan heeft of in de schuur te staan en op een klein stukje tuin te staan HET IS GEEN FIETS!
als de ouders hiermee accoord gaan denk ik dat je beter de ouders dit topic onder de neus kun duwen als het meisje zelf want die zal er toch niets om geven neem ik aan als ze der pony maar krijgt
ik zou er ook bijzetten wat er allemaal bij een pony komt kijken
-stro
-hooi
-bix
-water (aansluiting)
-wei
-tuig
-hoefsmit
-dierenarts
en zo kunnen we nog wel even door gaan
heel veel suc-6 en ik hoop dat je het haar uit der hoofd kunt praten! Lachen

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 20:53

Vaag verhaal.
Ik zou eerst maar eens goed gaan informeren of het wel mag in je achtertuin.

Ik vind het persoonlijk niets als een paard/pony ergens alleen moet staan.
Ik ben er ook voor dat een paard/pony vaker zn box uit moet komen dan die ene keer om te rijden.

wbt het lopen in de achtertuin, ligt er natuurlijk aan hoe groot je achtertuin is en of je een shetje hebt of een e-pony.
Als je dan een paddock idee creeert zou het wel moeten kunnen.

Maar wat idd al eerder genoemd is er zijn nog heel wat andere dingen die je daar kwijt moet dan alleen een pony !

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 20:56

mag ze het ook van haar ouders of heeft ze het leuk uit haar duim gezogen? moet nog zien dat ie er komt. hebben ze het al geregeld met de gemeente? weet niet hoe ze woont maar als ze idd niet op een boerderij woont krijgen ze waarschijnlijk toch geen toestemming.

4_LIFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 13:37

Maar krijgt ze er ook zeker weten een?! Of is het mssn? Haha!