Houtsnippers voor in de bak hoe wat en waar.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hoipiepeloii

Re: Houtsnippers voor in de bak hoe wat en waar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 19:09

inkiepinkie schreef:
jaa sjaan: had psies het zelfde!!! alleen bij ons is het met een trekker losgetrokke als het ware,,, en nu zie je geen snippers meer.. ( ze zitte er wel) je zou denke ZONDE maar this nu super omdat het er doorheen zit ,, dat lukt nooit met harken en rijden... werd bij ons ook gezegt..

Oke, nou ik zal het eens zeggen. Nu kan het toch niet, want het is een natte zooi, maar na de winter is het misschien een idee!

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 19:41

Wij hebben houtsnippers (via de gemeente) in de binnenbak. De bodem is daardoor wel echt enorm opgeknapt, het moest zich wel echt mengen met het zand maar nu hebben we er een prima bodem aan.
Voor een buitenbak zou ik het niet doen, het wordt glad en gaat rotten, en op den duur slibt je bodem dan dicht.

silvester

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 21:46

Wij hebben in onze (gedraineerde) buitenbak ook megatop.
Dit bevalt ons perfect, de bak ligt nu bijna 6 jaar en nog nooit problemen gehad. Wel op een gegeven moment een nieuwe lading laten komen omdat er teveel zand tussendoor kwam en de bak te zwaar werd.
In al die jaren heb ik nog nooit meegemaakt dat ik niet kon rijden omdat mijn bak nat of glad was. Zelfs als het vriest kan ik nog rijden, alleen bij een pak sneeuw lukt het niet.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-06 10:12

Misschein dus het beste idee als we de boel eerst gaan draineren en dan pas verder kijken.

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 11:53

Onze bak is ook kurkdroog, maar dat komt niet door de Megatop. Dat zorgt voor de stevigheid van de bodem. De drainage zorgt ervoor dat het droog blijft.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-06 12:05

Dan ga ik em wel eens in de drainage verdiepen, dat zal dan ook vast al een stuk schelen

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 13:17

Heb alle reacties niet gelezen maar, Ik zou goed je keuze overwegen..Misschien eerst de drainage vernieuwen..En dan evt. eens verder gaan kijken voor houtsnippers..Maar vaak worden na een aantal jaar houtsnippers héél slecht. Bij een vriend thuis hebben ze ook een bak liggen met houtsnippers en op hun ponyclub ook..Het eerste jaar rijd het goed, maar als je de bodem intensief gebruikt, dan blijft er niks van over..Het hout gaat namelijk rotten en heel je bodem word drassig en soppig..Zijn paarden zakken nu echt gigantisch ver weg..

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 14:23

Jol1 schreef:
Onze bak is ook kurkdroog, maar dat komt niet door de Megatop. Dat zorgt voor de stevigheid van de bodem. De drainage zorgt ervoor dat het droog blijft.

Dan had ik dus toch gelijk.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 12:47

Bij mijn verzorgpaarden hebben ze ook houtsnippers in de bak, maar die staat nu ook helemaal onder water. Met gladheid valt het wel mee, want in een zandbak als dat doorweekt is is het ook glad.

Ik denk alleen dat de bak droogblijft als je een drainage eronder hebt liggen.