Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
draumpje schreef:joy76 schreef:Hoi, niet om onaardig te doen hoor, maar mag ik vragen waarom jij hier problemen mee hebt? Je zegt zelf al dat het de keuze van de eigenaar is.. Ennuh.. leg maar eens aan een paard uit dat stro niet bedoeld is om op te eten
ik gok dat de ts de stal beheert/runt/eigenaar is van
lazal schreef:Geef maar heel veel stro, eten ze lekker alles op. Zeur niet als ze koliek krijgen doot stroverstopping.
Je kunt beter meer hooi geven. Als ze in de wei lopen liggen ze vaker te suffen, hebben ze ook geen zachte ondergrond. In de natuur ook niet. Stro is wat de mens ervan gemaakt heeft door een paard 20 uur per dadg op stal te zetten, geef maa stro, hebben ze wat te doen.
lazal schreef:Geef maar heel veel stro, eten ze lekker alles op. Zeur niet als ze koliek krijgen doot stroverstopping.
Je kunt beter meer hooi geven. Als ze in de wei lopen liggen ze vaker te suffen, hebben ze ook geen zachte ondergrond. In de natuur ook niet. Stro is wat de mens ervan gemaakt heeft door een paard 20 uur per dadg op stal te zetten, geef maa stro, hebben ze wat te doen.
Celia schreef:Oh, hier kan ik ook wel eventjes vragen, ik ben bezig aan mijn stal (aan het metsen en zo) Hij wordt 4.15m op 4.50m dus hoeveel balen stro moeten hier dan in? (ongeveer hé) Vraag het mij wel af, kan het binnenkort wel uittesten
Celia schreef:hahaJa ik weet het, hoorde al : maak je een dansvloer voor je paard?
Mensen zeggen hoe groter hoe beter dus!! Als je er de mogelijkheid toe hebt kan je dit makkelijk doen, maar we doen dit omdat we met een steunpaal zitten juist op die afmetingen, en we metsen die dan in. (is in een grote schuur of hoe je het kan noemen)
liesz53 schreef:ik denk dat het bij iedereen verschillend is per paard en stal hoeveel stro je erin moet doen..
De een eet alles op, en de andere maakt er een zwijnenstal van..
Ik denk dat je niet echt kan zeggen hoeveel stro je in een stal kan doen, zonder dat je weet hoe de stal, paard en het stro er uit ziet
gabber_2000 schreef:ik heb een vraag ik heb een paard die achteraan plast. en er ligt best veel stro in maar in het midden staat ze uiteindelijk op het beton, omdat ze best veel draait in de stal. nu wou ik een mooi laagje opbouwen hoe zouden jullie het doen?
je mag me een pb doen!
Samblabla schreef:Dat ziet er erg goed uit!
Op de stal waar ik nu sta is het echt hopeloos. De mijne kreeg voor 2 dagen maar een grote halve plak en aan het einde van de dag stond ze op het beton omdat ze alles opvrat. Nu staat ze op vlas. Maar volgende week ga ik naar een andere stalling waar het beter geregeld is gelukkig.