niet ideaal, maar wie houd zijn paard ook alleen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zimbwi

Re: niet ideaal, maar wie houd zijn paard ook alleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 14:44

mijn merrie staat ook alleen. in de zomer staan er nog paarden in de wei ertegenover maar in de winter niet meer. maar ze vind het helemaal niet erg. En als we langs die andere paarden komen tijdens het rijden dan probeert ze er zo ver mogelijk van weg te gaan.

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 09:41

is er wel plek voor een vriendje voo rhem?
dan zou je mischien een oproep kunnen doen voor een gezelschaps paardje of pony

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 12:04

De mijne staat ook alleen, jammer genoeg. Maar hij kan wél dag en nacht buiten. Dat kon hij op de vorige stal niet.
Super erg vindt ie het volgens mij niet, en dat geroep zal vanzelf minder worden. Lachen

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 14:39

Die van mij heeft een jaar alleen gestaan. Na een paar dagen was ze eraan gewent. Gelukkig hebben we er toen snel een shetje bijgekocht, en nu staan ze met zijn 3e.

wendytje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 14:44

Mijn paard staat ook alleen. Heb het 4 keer geprobeer met een ander paard, shet, veulen, en meerdere paarden maar dit liep elke keer verkeerd af. Nu hou ik er mee op. er staan paarden van iemand anders achter onze wei en daar kan hij contact mee maken. Hij is volgens mij wel gelukkig zo. Is niet chagerijnig of iets dergelijks. juist erg lief.

linda_lekuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 21:52

Sogno staat daar inderdaad alleen op stal, maar zoals Bianca al zegt staat hij in de wei met schapen en is er in de omgeving genoeg te zien! Knipoog
Onder andere mijn paardjes, voor 'kennismakings' foto's zie:
* wat/ hoe doe je als je je nieuwe buurman (tinker) ondekt?! Cheese!

viewtopic.php?f=53&t=690780&start=0&st=0&sk=t&sd=a

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 23:48

Toen mijn paard verhuisde van de manege naar ons huis had hij heel erg heimwee, hij wilde ook niet meer eten. Na twee maanden hebben we er een a-pony bijgezet. Dat klikte zo goed dat ze zelfs de stal konden delen. Wegens omstandigheden hebben we dat paard moeten laten inslapen. Nu heb ik een jong paard gekocht die nogal speels is, bijt af en toe in de billen van die a-pony. Die slaat op zijn beurt weer naar het paard (op kniehoogte). Ik heb ze noodgedwongen apart moeten zetten. Ze kunnen elkaar wel zien, maar er zit wel een draadje tussen. Leuk is anders, maar ik wil niet dat mijn paard er blessures aan over houdt. Dus al neem je er een shet bij, het moet wel klikken, anders heb je er nog niets aan. Ik denk ook dat het aan het karakter van het paard ligt of ie zich wel of niet lekker voelt alleen.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 13:34

mijn tinker staat ook alleeen helaas. dit omdat hij super gevoelig is voor hoefbevangenheid en dus niet op een wei met gras mag staan. mijn fjord staat daar wel op, maar als ik hem er 1 dag bijzet kan ik m geklijk afvoeren. Wel staat hij met geiten, beter dan niets. heeft uitzicht op andere paarden (overkant weg0 en elke week mag hij een paar keer een uurtje op de wei bij mijn fjord, om even sociaal bezig te zijn. fjord kan ok niet bij tinker op de wei, zij verliest juist snel gewicht en bovendien is die wei niet groot genoeg voor 2 paarden (ivm heel veel blub etc)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 15:06

mijn verzorgpaard heeft ook jaren alleen gestaan. Naast hem stonden geiten en kangaroo's, tegenover hem koeien en schuin tegenover een paar belgen.
Nu hebben we in de wei ernaast een shetlander lopen.
Mijn paar dis echt met iedereen vriendjes, toen ik net begon was hij echt met andere paarden aan het spelen. Na een paar weken was het weer klaar en toen wassie gewoon rustig. Het maakt hem weinig uit volgens mij.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 20:58

Hmmm mijn pony kan alleen maar: of alleen, of met 1 ander paard. Toen hij met meerdere paarden in een kudde stond werd hij té aggressief naar de andere paarden. Nu deelt hij gelukkig de stal met de pony van mijn vriendin.
Kun jij niet wat schapen bij hem neer zetten?

Bianca22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-06 10:30

Welshcobfan schreef:

euhhh, zoals je kan lezen STAAN er al schaapjes bij hem !!!! Haha!

we zijn inmiddels een week verder en moet zeggen dat ik me erover verbaas, hoe snel mijn kanjer zich aanpast. de eerste dagen was hij wat onrustig , maar sinds woensdag zie ik mijn paard weer terug zoals hij altijd is. we hebben lekker veel gereden , alleen maar ook met lekuri het paard van mijn vriendin.

hij doet het gelukkig erg goed op zijn nieuwe plek. ben toch blij dat ik het heb gedaan....

gekketeckel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 10:32

Mijn pony (welsh a)heb ik als jaarling 1 jaar aleen gehad en toen ze 2 werd kreeg ze er een maatje bij ,drika een melkgeitje wat ik met de fles heb grootgebracht en ze zijn nu onafschijdelijk,ik heb sterre ann huis staan waardoor ze zowiezo veel aandacht krijgt ,dus ze is nooit echt aleen...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 11:24

Bianca22 schreef:
Welshcobfan schreef:

euhhh, zoals je kan lezen STAAN er al schaapjes bij hem !!!! Haha!

we zijn inmiddels een week verder en moet zeggen dat ik me erover verbaas, hoe snel mijn kanjer zich aanpast. de eerste dagen was hij wat onrustig , maar sinds woensdag zie ik mijn paard weer terug zoals hij altijd is. we hebben lekker veel gereden , alleen maar ook met lekuri het paard van mijn vriendin.

hij doet het gelukkig erg goed op zijn nieuwe plek. ben toch blij dat ik het heb gedaan....

Ja in de wei wist ik dat hij met schaapjes stond, maar kun je niet voor de stal schaapjes oid laten lopen?
Gelukkig dat hij zich snel aan heeft gepast!

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 15:21

Mijn merrie staat ook alleen op dit moment. Ze kijkt wel op verschillende weilanden met paarden en als we gaan rijden komen we langs heel veel paarden. Naast haar staan koeien die ze af en toe pest Whoosh!
Maar dat is natuurlijk niet hetzelfde als lekker schoftje krabben, wedstrijdje galop doen of samen slapen....

Ze heeft wel regelmatig samen gestaan en ik moet zeggen dat ik niet het idee heb dat ze dan gelukkiger is. Ze heeft al met twee paarden fikse ruzie gehad en de laatste wilde ze echt niets meer van weten. Toen ie weg was, was ze opeens veel vrolijker Bloos
Ik vind het zelf wel een fijner idee als ze samen staat, gewoon zodat ze altijd wat te doen heeft, ook als ik er niet ben. Daarom ben ik nu al een hele tijd op zoek naar gezelschap. Ik heb er lang over nagedacht wat ik wilde, maar ik ben nu toch gericht op zoek naar een grote Shetlander.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 17:46

@sjen, dan zou ik die wel eerst op proef nemen voor het geval het niet klikt...

irene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 17:48

mijnes heeft ook een tijd alleen gestaan. Sinds een week staat er één bij, gelukkig!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 19:02

Mijn verzorgpaard staat ook alleen.

Voor haar is het alleen maar goed geweest... Of nou ja, goed is een groot woord, maar ze is er echt een heeel stuk rustiger onder geworden. Ze kon niet met de andere samen staan, waardoor ze apart stond, en zat ze alleen maar in de stress om ze in de gaten te houden, terwijl ze ze altijd wel zag. Alles draaide om die andere paarden, en ze werd ook steeds hengstig en alles...

Nu staat ze alleen, en ipv dat ze toen niet lang o phet land volhield zonder op een gegeven moment zenuwachtig in draf te gaan ijsberen, kan ze nu lekke rde hele dag in alle rustig blijven staan...

Het was idd wel even wenne, amar het heeft niet lang geduurd. Wel stond ze met een geitje waar ze een relatie toen mee heeft gesloten. Maar daar staat ze nu niet meer mee en dat gaat ook prima Lachen

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 12:27

jullie hebben het steeds over een shetje erbij kopen,
maar dan heb je toch gewoon twee pony's dus ook twee keer zoveel risico op ziekte, en twee keer hoefsmid, ect ect?
terwijl ik hier dus steeds lees dat een shet zo goedkoop is in onderhoud, maar ze kunnen toch net zo goed ziek worden als een grotere pony?
dat is mijn bezwaar dus als ik denk aan eventueel een shetje kopen..

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 12:29

Ach ik heb mijn paard ongeveer 8 jaar alleen in de wei gehad. Staan wel wat andere paardjes omheen maar ze konden alleen naar elkaar hinneken.. nooit geen last gehad verder. Ik heb er nu sinds 1.5 jaar een pony bijstaan. Mjah is ze natuurlijk helemaal verknocht aan.... Maar ik vind dat ze te erg aan elkaar binden. Daar had mijn paard eerst helemaal geen last van .. en nu hebben ze het alletwee een beetje.

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 13:24

Mijn Haflinger staat alleen op stal, en alleen in de wei. Wel kan ze andere paarden zien lopen, maar de heeft voor de rest geen sociale contacten Knipoog. Wel heeft ze kippetjes in de wei lopen bij haar, ook weer een beetje gezelschap, want die kippen vind ze helemaal geweldig. Natuurlijk is het even afzien als ze na een tijdje gezelschap van een ande paard heeft gehad en dan weer alleen staat. Wel is het op stal soms een beetje sneu, dus dan gaat gezellig de radio aan, en dan vermaakt ze zich ook wel, ze staat toch alleen snachts binnen..En veeeeel aandacht geven, daar zijn ze dan ook dol op Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 18:54

Mijn pony staat al jaren alleen en zal wel altijd alleen blijven staan.
Wel zo veilig, want hij is een monster naar andere paarden. De ruiters die regelmatig langsrijden gaan al automatisch aan de andere kant van de weg rijden Bloos
Hij heeft ooit een vriendinnetje gehad in een wei naast hem, maar het kan ook zijn dat hij daar vriendjes mee was om het andere paard dat daar stond te pesten. En nee, ik had geen zin om het ze gewoon uit te laten vechten, mijn 'monsterShet' sloeg tussen de draad door die fikse warmbloed al bijna kapot.

Effects

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 20:13

mijn shetje staat ook alleen
hij staat bij mijn buurvrouw en dat is ideaal omdat het zo dichtbij is, anders had hij misschien nog wel andere maatjes
er lopen schapen bij hem in de wei maar die gaat hij alleen maar achterna rennen Tong uitsteken
hij heeft er geen last van dat hij alleen staat, maar hij komt wel graag bij andere paarden

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 22:42

@marigold, daar heb je zeker gelijk in! En buiten dat loop je ook nog het risico dat het helemaal niet klikt.