Ik heb eens een kijkje genomen in de rest van de stallen(die deur opengetrokken die altijd dichtzat) en wat ik daar toch allemaal aantrof!!!!!.
Wat een hoop paarden, vooral appaloosaveulens prachtige beestjes!. Heel die beloofde loods waar mijn paardje in zou komen met uitloop zit bomvol met prachtige raspaardjes......, en mijn paardje(ook een raspaardje daar niet van) staat dus in een verdomhoekje in het schuilstalletje, en op zich staat ze er vergeleken met de rest nog niet eens zo heel slecht bij ze heeft nog de grootste stal
Wat ik toch allemaal aantrof in een andere stal. Staan paarden met afgeknipte staarten samen met een veulen in een heel klein stalletje, en zo nog veel meer wat ik daar aantrof waar ik me ogen van uitkeek zeg!. Een tinker ook in een superkleine stal je vraagt je af of hij zijn kont daar wel kon draaien. De ene stal nog viezer dan de andere stal. De meeste stonden zonder daglicht enkel om zeg maar groot te groeien vermoed ik. En geen enkel paard heeft uitloop of komt naar buiten.
Nou ja, ik heb mijn ogen in ieder geval uitgekeken en een wijs besluit genomen: aan deze commerciele toestand kan ik toch niks veranderen, hij zal me vierkant uitlachen als ik wat wil veranderen, dit is handel wat kan hun mijn ene paardje schelen als daar hele fokkerijen hun paarden zo goedkoop mogelijk neer gaan zetten. En het voorgeschotelde mooie plaatje met dat ze de hele dag lekker vanuit de nieuwgebouwde groepsstal naar buiten kon lopen en alleen 's nachts op stal zou staan is dus blijkbaar niet meer aan de orde.
In ieder geval heb ik nu een ander adresje waar ze volgende week heen kan gaan, als het goed is ga ik haar zaterdag brengen. Daar komt ze wel hele dagen in de wei voorlopig met een veulen maar het is in ieder geval veel beter dan waar ze nu staat(de hele dag geen daglicht en komt er niet uit).
In ieder geval ben ik een stuk wijzer dat er ook zoiets als bioindustrie in de paardenopfok bestaat!.
Ps ze staat niet bij Fantasy Stable

).