beloofde schone winterstalling blijkt zwijnenstal te zijn

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sabri

Re: beloofde schone winterstalling blijkt zwijnenstal te zij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-06 17:53

Ja ja er is nieuws!. Het blijkt dus gewoon een enorm groot opfokbedrijf te zijn wat niet helemaal is wat ik ervan verwacht had op zijn zuinigst uitgedrukt...(en nu begrijp ik dus ook al die vage figuren die daar die schuurtjes inliepen).
Ik heb eens een kijkje genomen in de rest van de stallen(die deur opengetrokken die altijd dichtzat) en wat ik daar toch allemaal aantrof!!!!!.
Wat een hoop paarden, vooral appaloosaveulens prachtige beestjes!. Heel die beloofde loods waar mijn paardje in zou komen met uitloop zit bomvol met prachtige raspaardjes......, en mijn paardje(ook een raspaardje daar niet van) staat dus in een verdomhoekje in het schuilstalletje, en op zich staat ze er vergeleken met de rest nog niet eens zo heel slecht bij ze heeft nog de grootste stal Clown
Wat ik toch allemaal aantrof in een andere stal. Staan paarden met afgeknipte staarten samen met een veulen in een heel klein stalletje, en zo nog veel meer wat ik daar aantrof waar ik me ogen van uitkeek zeg!. Een tinker ook in een superkleine stal je vraagt je af of hij zijn kont daar wel kon draaien. De ene stal nog viezer dan de andere stal. De meeste stonden zonder daglicht enkel om zeg maar groot te groeien vermoed ik. En geen enkel paard heeft uitloop of komt naar buiten.
Nou ja, ik heb mijn ogen in ieder geval uitgekeken en een wijs besluit genomen: aan deze commerciele toestand kan ik toch niks veranderen, hij zal me vierkant uitlachen als ik wat wil veranderen, dit is handel wat kan hun mijn ene paardje schelen als daar hele fokkerijen hun paarden zo goedkoop mogelijk neer gaan zetten. En het voorgeschotelde mooie plaatje met dat ze de hele dag lekker vanuit de nieuwgebouwde groepsstal naar buiten kon lopen en alleen 's nachts op stal zou staan is dus blijkbaar niet meer aan de orde.
In ieder geval heb ik nu een ander adresje waar ze volgende week heen kan gaan, als het goed is ga ik haar zaterdag brengen. Daar komt ze wel hele dagen in de wei voorlopig met een veulen maar het is in ieder geval veel beter dan waar ze nu staat(de hele dag geen daglicht en komt er niet uit).
In ieder geval ben ik een stuk wijzer dat er ook zoiets als bioindustrie in de paardenopfok bestaat!.

Ps ze staat niet bij Fantasy Stable

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 22:49

wat erg! Boos!
maar, laat je je paard nu nog een hele week in dat hok staan??
kun je niet aan een boer in de omgeving vragen of ze daar zolang op het land mag?
de koeien staan nu toch allemaal binnen. (dus lege weides zat)
ik zou mn paard daar ECHT serieus geen dag, nee nog geen uur langer laten staan, er is toch wel iets op te verzinnen even?
wat verschrikkelijk hoe het daar gaat, ik zou toch zeker met de dierenbescherming bellen in zo'n geval!!

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 22:55

Ik zou mijn paard absoluut niet in een vieze stal willen laten staan maar die ruit vind ik eigenlijk nog erger. Bij het doortrappen van het ruitje had er zo maar een pees doorgesneden kunnen worden of een ader geraakt.

westfalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 22:59

je paard weghalen en naar www.irmasieling.nl gaan. is daar super! is wel iets duurder maar zoveel voordelen! Pling

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 23:00

Misschien stel ik nu een hele domme vraag, maar ben jij niet eerst op die stal wezen kijken voor jij je paardje daar naartoe bracht?
Ze kunnen mij per mail vanalles beloven, maar ik wil toch echt eerst zien waar mijn paard terecht komt.
Als je was wezen kijken, had je toch direkt gezien dat die mooie grote loopstal niet bestond?
of ben ik nu te kritisch?
In elk geval super dat je een nieuw mooi plekje hebt gevonden.

Nope

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 23:11

www.dutch-joy.nl

hier gaat mijn toekomtige veulen zeker heen. op advies van mijn dierenarts ben ik hier terecht gekomen en echt super.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-06 23:35

luxje schreef:

Citaat:
Misschien stel ik nu een hele domme vraag, maar ben jij niet eerst op die stal wezen kijken voor jij je paardje daar naartoe bracht?
Ze kunnen mij per mail vanalles beloven, maar ik wil toch echt eerst zien waar mijn paard terecht komt.
Als je was wezen kijken, had je toch direkt gezien dat die mooie grote loopstal niet bestond?
of ben ik nu te kritisch?

Jaja, natuurlijk ben ik eerst wezen kijken voor ik haar daar naartoe bracht. Toen ik ging kijken moesten ze de loopstallen nog bouwen maar hij legde uit hoe ze het gingen bouwen, er kwamen allemaal groepshokken en een pad naar buiten toe. Hij ging het vervolgens ook uitleggen waar dan precies dat looppad kwam, en waar die groepshokken kwamen. Later waren idd die stallen al een heel eind gebouwd en af toen ik mijn paard bracht maar er stond nog geen paard binnen in de groepsbox. Omdat het nog zulk goed weer was kon ik haar ook eerst continue in de weide laten dus dat heb ik toen besloten. Ze stond ook op een perfecte wei en niks mis mee. Maar sinds een week staat ze opgesloten in de schuilstal en blijkt de loods waar ze in zou komen helemaal bomvol te staan met andere leuke raspaardjes in alle mooie kleurtjes die je maar bedenken kan.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 12:53

paarden met afgenkipte staarten met veulentjes??? slachtpaarden met veulentjes of hebben die veulentjes de staarten afgenaagd... mmm, gauw wegwezen daar!

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 13:00

Klinnkt idd niet goed !!!

Gauw wegwezen daar. Je kan em dan nog beter in je eigen achtertuin zetten als een dag langer in de onberouwbare puinhoop !!!

Succes !!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 18:48

mmm dit klinkt zeker niet positief. sterker nog, probeer eens foto's te maken van de situatie en laat de DB er eens naar kijken.
zo te horen hebben die beesten daar alles behalve een paard waardig bestaan

jessy1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 12:41

als ik jou was zou ik mijn paard daar snel weghalen
desnoods op een pensionstal zetten en daarnaast zoeken voor een goed plekje

naiade

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 22:44

ik zou haar daar geen dag langer laten staan.
echt heel erg.
je hoort het wel vaker.
heb er vorige week ook 2 in opfok gekregen, eentje ook in hele slechte conditie.
morgen komt de veearts kijken want hij is gewoon niet okay.
ze vertelde mij dat haar 2 rijpaarden er na een maand daar ook super slecht uit zagen.
goedkoop is duurkoop geworden voor haar want haar rijpaard merrie heeft blijvende schade aan haar been en haar veulen is nu ook niet okay.

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 22:42

TS hoe is het ondertussen afgelopen?

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 23:01

Ik vind eigenlijk dat als je je jaarling erg weg hebt je er melding van moet maken bij de dierenbescherming.
Zij gaan dan wel kijken en vellen een oordeel en misschien krijgen de andere paarden het dan een stuk beter.

pompom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 23:11

Ulfeino schreef:
Ik vind eigenlijk dat als je je jaarling erg weg hebt je er melding van moet maken bij de dierenbescherming.
Zij gaan dan wel kijken en vellen een oordeel en misschien krijgen de andere paarden het dan een stuk beter.

Eigenlijk vind ik ook dat je er wel ergens melding van moet maken.

Kan me trouwens niet voorstellen dat je een paard bij dit soort opfokfabriek laat staan.
Zijn er echt mensen die hun paard zonder ook maar enige controle aan een ander overlaten.
Ik kan me dat niet voorstellen,ik moest jaren terug 2 uur in de auto zitten maar ging toch met regelmaat kijken(en ze stonden er iedere keer weer perfect bij Haha! ).

Triest voor de paarden,dit moeten de onbezorgde jeugdjaren zijn.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 23:19

hmm klinkt niet pluis om eerlijk te zijn

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 11:03

Het is geen schande om de dierenbescherming in te lichten en te vertellen wat je hebt gezien.
Zij gaan deze persoon ook echt niet vertellen van wie ze de melding hebben.
Doordat ze medlingen krijgen van oplettende mensen kunnen deze dieren worden geholpen of kan in ieder geval de eigenaar van de opfokstal erop gewezen worden e.e.a. te verbeteren.
Hij wordt dan ook in de gaten gehouden.

Ik zou me niet zomaar om kunnen draaien en er niets aan doen, als je er melding van maakt heb jij je best gedaan en misschien heb je wel een hele goede daad verricht zo voor de Kerst Vork