Geen trailer. Hoe los je dat op?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

daan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 18:22

Ik start alleen bij ons op het bedrijf!
Kun je niet van iemand op stal een trailer huren ofzo? Misschien voel je je minder bezwaard als je ervoor betaald? Anders inderdaad een wedstrijd in de buurt zoeken waar je over de weg heen kan?

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 19:04

Ik ken het probleem, we hebben zelf ook geen trailer en mijn ouders zijn ook niet van plan er binnenkort één te kopen. En zelf heb ik er helemaal geen geld voor. Dus huren we elke keer van de manege een trailer. En dat is een hele goede, we kunnen er ook één gratis lenen, maar dat is zo'n oud geval dat ik liever een nieuwe huur. Voor 23 euro mogen we de trailer de hele dag meenemen. Het kost ook wat, maar dan heb je wel een fatsoenlijke trailer.

Prima

Re: Geen trailer. Hoe los je dat op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 20:08

Margreet"]
[quote="MirageGidran"][quote="Margreet schreef:
en zelf kan en wil ik het niet betalen.

Ik geloof dat je als je het niet WILT betalen ook niet echt kunt zeuren.......toch???
[/quote]

Is dat zo vreemd dan? Dat ik als student zonder hoog inkomen geen paar duizend euro uit wil (om nog maar niet te spreken over kunnen) geven voor de aanschaf van een trailer als ik een andere (op dit moment voor mij belangrijkere) bestemming heb voor dat geld?

En dat is dan nog zeuren ook? Verward Mag je me toch eens uitleggen!
[/quote]

Ik geef Mirage wel gelijk. Kijk alles is een kwestie van kiezen. Of je kiest voor het 1 of voor het ander. Als je voor het andere kiest en niet voor het 1, dan moet je niet nog eens gaan zeuren over 1 Haha!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-02 20:21

Ik kies inderdaad voor het andere, maar dat betekent niet automatisch dat ik zeur over het 1. Sh it happens, het is niet anders, zeuren verandert er niets aan dus dat doe ik ook maar niet.
Ik vroeg me gewoon af hoe andere mensen die geen trailer hebben dat oplossen en ik moet zeggen dat er absoluut nuttige tips tussen staan!

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 21:02

Herkenbaar probleem!
Ik wil na de vakantie ook een keertje gaan starten, (misschien als het leuk is wel vaker) maar ook ergens anders gaan rijden (rij nu altijd het zelfde rondje, of heb het al gereden met de kar)
Sinds dat we Tos hebben, zijn we pas 1x met een trailer weg geweest, en toen hebben we hem viavia geleend, en dat mocht zo, aangezien die man ons wel als kopers zag, maar gezien de prijs en kwaliteit van de trailer leek het ons niks.

Me moeder heeft nu sinds een maand een jeeppie, door me vader aangesmeerd om een trailer te kunnen trekken... en me vader vind nu ook al de marktplaats --> paardentrailers...
We zijn lekker opweg Schijnheilig

Maar, je kunt bv wat je al zegt, jij rijdt mensen bv de ene zondag op en neer, en de volgende zondag mag jij de trailer lenen. Elkaar helpen, dan zijn jullie allemaal geholpen!
Of zijn er niet mensen met 2 paardstrailers op stal, die toevallig op het zelfde terein of in de buurt rijden?
Of misschien kun je met iemand die zijn trailer minder gebruikt een deal afsluiten, dat je bv zoveel keer per maand de trailer mag gebruiken voor zoveel euro, of in ruil daarvoor doe jij... vul maar in

snap best dat je nu niet in zijn grote investering zit te wachten, en liever je geld ergens anders aan besteed, en lenen is ook niet alles,...
Zet er iets tegen over of betaal er wat voor...

succes!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 23:28

Huren mag misschien goedkoper zijn maar er gaat toch niets boven het gemak van een eigen trailer, die altijd voor je klaar staat.

Dat is ook een van de redenen waarom ik die van mij niet snel zal uitlenen en zeker niet op lange termijn. Stel dat ik ineens zin krijg om een buitenrit te maken of ergens ver weg te gaan lessen, en ik heb mijn trailer al uitgeleend, neuh, dacht het niet ...

Ik vond het ook een hele bedoening iedere keer, Margreet, met halen en brengen en van mensen afhankelijk zijn, dat ik toch zo snel mogelijk een trailer heb gekocht.
't is idd maar net waar je je prioriteiten legt.

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 09:09

Ik zou niet steeds gaan lenen, straks gaat er iets kapot of raakt er iets beschadigd.
Die strippenkaart lijkt me idd wel handig! Ga ik zelf ook even voor informeren.
Sparen is de beste oplossing denk ik Knipoog

obsession

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 09:22

Ik heb sinds kort een superdeluxe tweepaards trailer. Ik had hem speciaal gekocht zodat ik iemand van stal kon meenemen!
Nou het is me zo slecht bevallen dat ik nooit meer iemand meeneem!
Je krijgt stank voor dank!
En als je een auto huurt omdat je trailer te zwaar is dan moet je smeken om je geld.
Nee ik bedank ! Niemand neem ik meer mee in mijn trailer en uitlenen doe ik al helemaal niet!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-02 09:35

Tja, je hebt van die types....
Mensen van wie ik een trailer leen krijgen een bloemetje en een bedankje. Als ze zelf meegaan als groom dan is de hele dag al het eet- en drinkwerk op mijn kosten. Verder spuit ik na gebruik de trailer schoon aan de binnenkant (ook als ze dat zelf nooit doen omdat ze het niet nodig vinden) en zet 'm netjes weer op z'n plek. Heb een paard dat rustig op de trailer staat en zelden iets sloopt, mocht er toch iets beschadigen (nog nooit meegemaakt overigens) dan wordt dat direct vergoed/gerepareerd. Eventuele brandstofkosten worden uiteraard ook vergoed.
Meer kun je niet doen.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 09:46

Met zijn drinken zal Hielke blij zijn. Dat is een regelrechte koffieboon. gezondheidszorg he. Daar drinken ze te veel koffie. Nee hoor. Wij zijn keurig heel goedkoop in onderhoud. We zien wel hoe het loopt. Hij heeft er zin in. Vindt het te gek met de trialer rijden. We doen het te weinig eigenlijk. maarja, geen Gaija meer, nu even geen reden om hem te pakken. behalve jou naar je wedstrijd brengen. Gelukkig anders staat hij figuurlijk ook maar weg te rotten.

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 10:04

Ik mis de optie 'met iemand meerijden' nog. Mijn springinstructrice gaat vaan met 4 paarden en dus twee trailers opweg, soms heeft ze er maar 3 mee en dan is er mooi een plekje voor mij over! Lachen Verder brengt een vrouwtje mij wel eens weg omdat ik haar paard rijd en vlecht en scheer.
Maar met iemand meerijden die een tweepaardstrailer heeft is wel het meeste praktisch (en dan even afstemmen wanneer je rijdt) Nu ik in de L kom is dat alweer handiger aangezien ik dan geen vrijdagavonden meer hoef te rijden terwijl alle anderen op zaterdag rijden Boos! Ook is er een vrouwtje dat mij brengt als ik op de andere dag met ahar meega om dr voor te lezen Lachen Ideaal!