Op hoeveel stallen heb jij gestaan?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MirandaB

Re: Op hoeveel stallen heb jij gestaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 10:11

Hier nog een verhuizer.

Eerste stal, weggegaan ivm afstand, baktijden en teveel zelfbediening. (na 4 maanden, had hier mijn paard gekocht)
Tweede stal, super plekje maar ivm stalgenoot en reactie van pensionhoudster vertrokken. (1,5 jaar)
Terug naar eerste stal. Daar tot de zomer prima gestaan, maar toch brak afstand baktijden en zelfbediening me weer op. (helaas)
Naar stal 3. Dicht bij huis (2 km), ruim weidegang, goede sfeer etc. Maar werd beknibbeld op, in mijn ogen, verkeerde dingen, dus irritatie.
Terug naar stal 2. Bewuste stalgenoot was vertrokken, met pensionhoudster eea uitgesproken. Dus terug naar super plekje. (Alle luxe etc) Helaas is pensionhoudster nog jong en wilde toch haar vleugels uitslaan buiten de paarden en wilde er niet meer in investeren. (tijd).
Dus inmiddels naar stal 4 in 4 jaar tijd en 5 verhuizingen verder..
Daar bevalt het tot nu toe nog prima ! Sta hier nu 3/4 jaar.
Ik vond de verhuizingen ook echt niet grappig. Maar ik ga geen honderden euro's neerleggen om op een plek te staan waar ik me niet lekker voel. Het is hobby en dat moet wel zo blijven Knipoog
Laatst bijgewerkt door MirandaB op 26-11-06 10:24, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 10:19

In 1,5 jaar 5x verhuisd Haha!
1e stal was dubbel verhuurd, dus ik moest na een paar weken weg, ze hadden er op gerekend dat er voor die tijd iemand anders zou vertrekken ivm een verhuizing maar dat ging niet door....

2e stal heb ik precies 1 dag gestaan, veel te kleine en te warme boxen met nagenoeg geen weidegang, was dan ook even een noodoplossing.

3e stal stond ik perfect, mooi ruime boxen met luik op het gangpad, dagelijks weidegang, prima buitenbaan en binnenbak, solarium, trainingsmolen, etc...
Helaas kreeg mijn paard een fikse blessure en moest een jaar het land in en vond ik het zonde om te betalen voor faciliteiten die ik toch niet gebruik...

4e stal leek heel mooi maar helaas werden er afspraken niet nagekomen...

5e stal sta ik nu al een paar maanden naar volle tevredenheid, paarden zien er super uit en zitten goed in hun vel.
Niet zo luxe als stal 3 maar wel ruime boxen met zowel buitenluik als luik op het gangpad, bij goed weer de hele dag in de wei en met slecht weer zolang mogelijk in de paddocks, goede buitenbaan, mooie wasplaats met solarium.
Al met al betaal ik hier voor 2 paarden net zoveel als op stal 3 voor 1 Haha!
Denk dat ik hier dus de komende tijd wel zal blijven Ja

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 10:21

3 keer verhuisd in 3 jaar

Naar eerste stal toe
1e stal, stond te koop (dus geen zekerheid) en liep niet zo goed met iemand die daar stond
2e stal, groeide binnen een half jaar van 8 naar 20 paarden en liep niet alles even goed.
3e stal, staan we nu (kwam hij oorspronkelijk ook vandaan) wordt over heel veel dingen meegedacht en is veel bespreekbaar. Dus blijf lekker staan!

Ondertussen weet ik wel heel goed wat ik zoek in een stal dus als ik ooit weer op zoek zou moeten zou ik eerdere fouten niet meer maken hoop ik.

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 10:27

Ik sta nu al 2jaar op de tweede stal. De reden van verhuizing was omdat de andere stal er mee ging stoppen.

Inderdaad, een stalhouder en een stalhouder? Dat kan nogal eens verschillen!!

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 10:31

Ik ben ook lekker bezig:
- eerste stal waar ik stond ben ik met mijn paard naar de buren weggestuurd, hij was te druk en at het hek op.. Daarbij was ik er in een vervelende periode voor die mensen, dus ze konden mij er niet bij hebben
- tweede stal was dus de buurvrouw, ik heb het heerlijk naar mijn zin gehad, maar die vrouw lag in een scheiding en het huis zou verkocht worden. En ik had uiteraard geen zin om om opeens op straat te staan.
- toen ben ik naar een grote manege verhuisd, heel erg naar mijn zin gehad, maar het werd te druk. Mijn paard werd steeds sjacherijniger, en ik wilde graag dat hij vaker op de wei kwam etc.
- Nu de stal waar ik van plan om langer te blijven staan, hij wordt 3x per dag losgegooid, het is heel dicht bij mijn huis en er staan maar weinig paardjes. Perfect.

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 10:39

Een hek is ook niet om op te eten Tulandro Knipoog

Amulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 10:40

Ik sta nu 6 jaar met mijn eigen pony's op dezelfde stal. Hiervoor kwam ik al 3 jaar op deze stal om de pony's van de staleigenaar te verzorgen. In totaal 'sta' ik nu dus bijna 10 jaar op dezelfde stal

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 10:41

Elzepelze schreef:
Een hek is ook niet om op te eten Tulandro Knipoog

Haha! Vertel dat maar aan mijn paard. Maar daarbij mocht ik als het had geregend geen gebruik maken van losgooien in de bak, nou, probeer dan een 3jarige maar onder controle te houden. Dus als wraak ging hij het hek opeten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 10:43

Kleine aanvulling, voor mijn grote verhuisavonturen had ik mijn paarden bij mijn ouders staan.
Zij zijn echter gescheiden en mijn vader bleef op de boerderij wonen, hij werd echt zo zuur en vervelend dat ik de paarden heb weggehaald en er niet meer kom....

mickey1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 10:49

Eeerst thuis gestaan in de zomer, die winter naar een manege in de buurt, beviel niet, veels te veel geroddel. Toen naar een manege wat verder weg, werd ik gepest. Toen maar weer thuis. Daarna in de winter naar een manege nog verder weg, heb ik twee winters gestaan, veel te veel pennies. De winter daarop ben ik naar Asten Heijligers gegaan en sindsdien sta ik daar. Ik denk nu al 4 jaar ofzo. Ik wil nooit meer weg.

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 10:55

Ik heb eerst op een manege gereden, toen kocht ik mijn pony en toen wou ik mijn pony daar eigenlijk stallen.
Toen heb ik toch naar andere stallen gekeken wegens te kleine stallen daar, en toen ben ik bij mijn huidige stal gekomen.
Ben van plan er nog lang te blijven. Lachen

LaDar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 11:00

Ik sta nu op mn derde stal in 6,5 jaar. Heb het op alledrie de stallen erg naar mn zin gehad maar mijn huidige stal is lekker dichtbij, betaalbaar en mijn paard heeft het er erg fijn (ik ook trouwens) wil dus niet meer weg!

elledani68

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 11:48

Ikzelf heb samen met de paarden ook al de nodige stallen aangedaan. De grootste reden van de verhuizingen was het niet nakomen van beloftes van de staleigenaren. Er is altijd een mooi verkooppraatje maar als je er eenmaal bent blijkt het vaak toch net iets anders te zijn.Op dit moment sta ik prima met de paardjes alhoewel de afstand van mijn huis naar stal wel erg groot is.Ik woon zelf in de randstad en er zijn niet echt veel stallen hier in de buurt en bij maneges word het gewoon een te kostbare zaak met drie paarden buiten het gene wat nu wel kan en bij een manege toch wat moeilijker is.Ik heb wel gemerkt dat ze paardjes met de verhuizingen best wel veel moeite hebben gehad en elke keer weer moesten ze weer opnieuw wennen aan de situatie. ook heb ik geleerd me met niemand anders te bemoeien en gezellig kletspraatje en verder niets dan blijft het heel leuk en heb je ook met niemand moeite

hafgirl15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 11:50

poeh, heb mijn paardje nu bijna 5 jaar en hij si nog nooit verhuist bij mij Lachen

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 11:58

Op mijn vorige stal heb ik 3 jaar gestaan maar ben vertrokken omdat ik zelf verhuisde.
Nu in mijn nieuwe woonplaats heb ik mijn paard hier pas 3 maanden staan wat op zich best bevalt.
Maar heb het hier nu wel opgezegd i.v.m. te zuinige vloerbedekking Tong uitsteken

Ben momenteel dus op zoek naar een nieuwe stal hier,wat niet meevalt als je onbekent bent in de omgeving.

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 12:06

elledani68 schreef:
Ikzelf heb samen met de paarden ook al de nodige stallen aangedaan. De grootste reden van de verhuizingen was het niet nakomen van beloftes van de staleigenaren. Er is altijd een mooi verkooppraatje maar als je er eenmaal bent blijkt het vaak toch net iets anders te zijn.Op dit moment sta ik prima met de paardjes alhoewel de afstand van mijn huis naar stal wel erg groot is.Ik woon zelf in de randstad en er zijn niet echt veel stallen hier in de buurt en bij maneges word het gewoon een te kostbare zaak met drie paarden buiten het gene wat nu wel kan en bij een manege toch wat moeilijker is.Ik heb wel gemerkt dat ze paardjes met de verhuizingen best wel veel moeite hebben gehad en elke keer weer moesten ze weer opnieuw wennen aan de situatie. ook heb ik geleerd me met niemand anders te bemoeien en gezellig kletspraatje en verder niets dan blijft het heel leuk en heb je ook met niemand moeite

Ben het volkomen met je eens,maar sommige staleigenaren zijn zo dom dat ze niet beseffen dat jij als paardeneigenaar veel medepaardeneigenaren kent en tegenkomt door de jaren heen en ze dan voor zichzelf zorgen voor slechte mond op mond reclame en zo op den duur toch met lege stalletjes blijven staan en daar snappen ze dan niks van! Frusty Blond En inderdaad wanneer een stalgenoot bij mij uit ontevredenheid over het stalbeleid of iets dergelijks gaat beginnen verwijs ik die persoon direkt naar de desbetreffende persoon dat ze daar moeten zijn en niet bij mij lopen mekkeren in de hoop dat ze je voor hun karretje kunnen spannen Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 12:10

Danielle_1 schreef:
Maar heb het hier nu wel opgezegd i.v.m. te zuinige vloerbedekking Tong uitsteken

Was in het begin op mijn huidige stal ook zo.
Ik heb het daar met ze over gehad en ze waren zelf ook niet blij met het stro dat ze hadden.
Nu hebben ze ander stro en wordt er beter opgestrooid.
Praten heeft in dit geval dus prima gewerkt.....

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 12:17

Van af van mijn eerste pony tot nu ( 26 jaar) 6 stallen. OOk goede ervaringen hoor.
De laatste ( 4 jaar terug) heeft mij doen besluiten tot een verhuizing naar een andere provincie zodat ik mijn paarden bij mij thuis kan hebben. Het ergste wat mij overkomen is op mijn laatste pensionstal is mijn anderhalf jarige merrie gedekt en drachtig door een ponyhengst van de pensionstaleigenaar. Zonder dat dat mij is verteld en een pony laten afmaken door een verbreizeld achterbeen na nalatigheid van de pensionstaleigenaar.
Toen was voor mij de maat vol!

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 12:21

Eerst thuis, daarna twee maanden op de manege aangezien ik de ziekte van pfeiffer had en een paard thuis niet kon behappen. Dat beviel niet zo dus na 2 maanden is ze naar mijn tante gegaan, na een half jaar weer naar huis en nu blijft ze lekker thuis Haha!

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 16:44

elledani68 schreef:
Ikzelf heb samen met de paarden ook al de nodige stallen aangedaan. De grootste reden van de verhuizingen was het niet nakomen van beloftes van de staleigenaren. Er is altijd een mooi verkooppraatje maar als je er eenmaal bent blijkt het vaak toch net iets anders te zijn.

Juist, dat heb ik ook ervaren. Het is pas perfect als je ze bij je thuis hebt, zodat je kunt doen en laten wat jij precies wil.

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 18:55

In bijna 4 jaar tijd staan we nu op de 3de stal. Op de eerste stal weg gegaan omdat we hem in de winter meer buiten wilden hebben en dichterbij een uitrijgebied wilden staan. Tweede stal was aan de rand van een uitrijgebied en het leek erop dat ie daar meer buiten zou komen. Toen we daar stonden bleek dat ie niet zoveel buiten kon staan als van tevoren gezegd was, en daar was heel weinig land waar ze maar een bepaald dagdeel in konden als het land droog was. Nu staan we dus op de derde stal waar hij zomer en winter buiten komt en dat vinden we erg belangrijk. Staan nu wel weer verder van uitrijgebied en als we erheen willen moeten we langs een enge weg lopen maar we vinden het belangrijker dat hij veel buiten komt. Verder is het er gewoon klein (totaal 9 boxen) en lekker rustig, stalhouder wil eventueel medicijnen voeren als je het klaar zet en verwisselt dekens en dat vind ik fijn, er is best veel bespreekbaar. Minder vind ik dat de bak vrij klein is en snel nat maar op de andere stallen waren de bakken ook snel nat alleen iets groter.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 20:50

Poeh dan ga ik even goed terugdenken.
Met 2 van mijn pony's zijn we 5 keer verhuist. Op de eerste stal hebben we jaren lang heerlijk gestaan, maar helaas moesten we daar weg omdat de boerderij werd verkocht.
Met mijn andere pony ben ik ook 5 keer verhuist. De eerste stal van deze pony was de teede stal van de andere pony's.
De stal waar ze nu staan is heerlijk!

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 11:16

1 plekkie, lekker thuis!!! Nooit gedoe met andere pensionklanten of stalhouders.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 12:50

Tulandro schreef:
elledani68 schreef:
Ikzelf heb samen met de paarden ook al de nodige stallen aangedaan. De grootste reden van de verhuizingen was het niet nakomen van beloftes van de staleigenaren. Er is altijd een mooi verkooppraatje maar als je er eenmaal bent blijkt het vaak toch net iets anders te zijn.

Juist, dat heb ik ook ervaren. Het is pas perfect als je ze bij je thuis hebt, zodat je kunt doen en laten wat jij precies wil.

Aan thuis, zitten ook nadelen hoor!
Altijd voeren, ook als je een dagje weg wil, moet je dat van te voren goed regelen en als je op vakantie wil is het ook een heel geregel.
Geen binnenbak Bloos
Vaak alleen, dus geen hulp (proefje voorlezen, of ff wat laten halen)

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 14:13

Mijn pony staat nu op haar 3e stal
Ik heb eerst 9 maanden op een manege gestaan maar dat was echt bagger. Daarna heb ik nog 4,5 jaar op een pension stal gestaan, maar daar werd het erg druk, kwamen meer regels etc. ( Voordeel van ze aan huis hebben staan, geen regels) En ik sta nu sinds 2 maanden op een nieuwe stal Lachen