ff een vraag tussendoor,hoe zet ik deze foto bij mn naam?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

melissa20 schreef:belangrijk is ook een goede / beschikbare buitenbak en of binnenbak tenminste als je regelmatig wil rijden
.staar je niet blind op weidegang in de winter.Weide betekent dan vaak ook in de blub staan bij nat weer en op harde/ onregelmatige bodem staan bijn vorst.en zand happen als er weinig gras staat.
Mijn pony vindt het prima om op stal te staan in de winter, als ik kom gooi ik hem in de paddock en doe ik zijn stalletje. daarna ga ik rijden. In totaal ben ik 3 uur of meer bezig met hem. Alle paardjes staan op stal en er is altijd bedrijvigheid.genoeg te doen( eten) en te zien. Sommige mensen vinden het zielig voor hun paard als ze veel binnen staan maar ik vind het niet. Hij is het gewend.

Auky schreef:melissa20 schreef:belangrijk is ook een goede / beschikbare buitenbak en of binnenbak tenminste als je regelmatig wil rijden
.staar je niet blind op weidegang in de winter.Weide betekent dan vaak ook in de blub staan bij nat weer en op harde/ onregelmatige bodem staan bijn vorst.en zand happen als er weinig gras staat.
Mijn pony vindt het prima om op stal te staan in de winter, als ik kom gooi ik hem in de paddock en doe ik zijn stalletje. daarna ga ik rijden. In totaal ben ik 3 uur of meer bezig met hem. Alle paardjes staan op stal en er is altijd bedrijvigheid.genoeg te doen( eten) en te zien. Sommige mensen vinden het zielig voor hun paard als ze veel binnen staan maar ik vind het niet. Hij is het gewend.
Ben ik niet met je eens. Regelmatig rijden kun je ook zonder een bak, maar dat is maar net waar je prioriteiten liggen. Voor mij is het het belangrijkst dat mijn paard zoveel mogelijk buiten komt en ik denk dat ieder paard daar wel het gelukkigst mee is, wat een mooie bak, spuitplaats of wat er dan ook bij een stal zit. Ik vind het inderdaad niet kunnen dat een paard hele dagen op stal staat, het zijn nu eenmaal bewegingsdieren.
In de blub staan gaan ze ook niet stuk van, ik ben juist van mening dat je paard een veel hogere weerstand krijgt door 's winters buiten te blijven.
melissa20 schreef:quote jij mij dan quote ik jou![]()
in de blub staan is een grote belasting voor de pezen. In de wei staat in winter nauwelijiks tot geen gras( tenzij je 10 hectare hebt). En bewegen doen ze nauwelijks, tenminste niet die van mij, die staat na 10 min al bij het hek gedurende 5 uur ( voorheen stond die s winters ook in der wei).

Citaat:in de blub staan is een grote belasting voor de pezen. In de wei staat in winter nauwelijiks tot geen gras( tenzij je 10 hectare hebt). En bewegen doen ze nauwelijks, tenminste niet die van mij, die staat na 10 min al bij het hek gedurende 5 uur ( voorheen stond die s winters ook in der wei).
Door een paard 23 uur op te sluiten in een kleine box ontmeen je de belangerijkste dingen die een paard nodig heeft. Zonder sociale contacten, beweging en vermaak kan een paard imo niet lekker in zijn vel zitten.
Jol1 schreef:Jullie boffen dat jullie aan de andere kant van het land wonen, want hier in het westen zijn nauwelijks pensionstallen te vinden waar 's winters paarden buiten staan. .