wat gebruiken jullie als bodembedekker in de stal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

whissie

Re: wat gebruiken jullie als bodembedekker in de stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 22:47

voornamelijk stro. ik haal wel elke dag de poep en natte plekken eruit, want anders gaat mijn paard er een nog dikkere bende van maken, alsof hij het gaat mixen, zodat je de volgende dag gewoon de hele stal leeg moet halen. als ik het keurig elke dag verfris houdt hij het redelijk netjes, rondom de stront en in het midden 1 plek nat.
Bij de shet doe ik ook stro, maar in de hoek dat hij piest leg ik er zaagsel bij onder, aangezien hij net in de hoek piest waar het afloopt.... in een andere hoek poept hij, en daar leg ik een super dun laagje stro. in de rest van de stal gewone laag, niet te dik, niet te dun.

ibouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 22:48

vlas!
bevalt prima!
het ruikt lekker fris en het blijft lekker droog.
ik ben ook goedkoper uit dan stro!
ik heb een box van 4,5 bij 4 meter en daar heb ik 8 balen van 23 kilo á 4,75 in gegooid. nu ben ik voor eerst klaar en een paar balen om bij te vullen.

groeten

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 22:50

Houtkrullen omdat allebei mijn paarden allergisch zijn voor stro.
Ik heb vlas nog even overwogen, maar houtkrul bevalt me eigenlijk nog steeds wel dus vandaar dat ik nog niet ben overgestapt naar vlas.

De rest bij ons op stal staat gewoon op stro, en ik moet toegeven dat ik stro gezelliger vindt, maar mijn paarden gaan allebei verschrikkelijk hoesten als ze op stro staan.

whissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 22:59

ietepiet schreef:
vlas!
bevalt prima!
het ruikt lekker fris en het blijft lekker droog.
ik ben ook goedkoper uit dan stro!
ik heb een box van 4,5 bij 4 meter en daar heb ik 8 balen van 23 kilo á 4,75 in gegooid. nu ben ik voor eerst klaar en een paar balen om bij te vullen.

groeten

hoeveel balen ben je dan per maand nodig?? of hoelang doe je met die ene vulling van 8 balen??
want voor dat geld kan ik ca 9 tot 10 weken stro halen Haha! en dan verschoon ik het elke dag, 2 stallen van elk 4x4

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 10:51

Wij hebben er eerst rubbere matten onder liggen, en daarna een laag vlas. Wij doen er volgens mij best lang mee.

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 18:25

Mijn verzorgpony staat alleen op rubberen matten. Is wel heel makkelijk in het onderhoud, en ze kan zelf haar stal in en uit lopen.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 18:26

Alle paarden staan bij de stal waar ik sta op vlas.