Merrie tilt staart niet op bij doen van behoefte. Wat doen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PBA_

Re: Merrie tilt staart niet op bij doen van behoefte. Wat do

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 19:06

Ataxtie is een verlammings verschijnsel in de zenuwbaan. Net als koliek heb je verschillende soorten ervan. Zo had de dierenarts het uitgelegd aan mij. Even googelen dan vind je het ook.

Moni_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 21:10

Als ik het verhaal zo lees denk ik dat het een vorm avn ataxie is.. Vandaag is een vriendin van mij ook met haar paard naar de kliniek gweest omdat haar paard sinds een paarden dagen niet meer de staart optilde bij het mesten.. Eerst dacht ze dat het koliek was ofzo, maar ze heeft toch voor de zekerheid de dierenart maar gebeld die haar vandaag heeft doorverwezen naar een kliniek.. Misschien kun je hier wat mee.. Suc6 in ieder geval..

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 22:46

En mocht dit zo zijn, het is niet het einde van de werled hoor. met een goede osteopaat kom je al een heel eind. Ligt er ook dan aan hoe lang ze het al heeft maar ze kunnen nog genoeg. Die van mij loopt nu endurance en gaan 2de klasse starten volgend jaar. Ze wordt telkens goedgekeurd door de dierenartsen daar Doordat je weinig ziet

Ment

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 10:45

Kijk eens in dit topic voor uitleg over ataxie: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=3&t=685477

Maar het is nog helemaal niet gezegd dat jouw paardje dat heeft hoor, misschien zijn, zoals eerder gezegd, de staartspieren wel niet goed ontwikkelt. Misschien weet een fysio of da daar wel oefeningen voor?

Ik zou idd de dierenarts laten komen, dan weet je het straks zeker.

Succes!

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 11:24

hoe gaat het nu met haar. al iets meer te weten gekomen?