Een paard met iemand samen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 18:10

Ik raad het je zeker af om samen met iemand een paard te rijden of te fokken en ik spreek uit ervaring. Het kan natuurlijk altijd goed gaan, dat verwachtten wij ook. Als we geweten hadden hoe het zou lopen, zouden we het echter nooit gedaan hebben.

Mijn eerste paard kocht ik samen met een vriendin, nog geen 9 maanden later was hij alweer verkocht. Zij wilde op een dure pensionstal blijven staan, omdat ze hem anders niet aankon. Ik wilde terug naar de boerderij waar we (voordat hij ingereden werd) vandaan kwamen, want ik kon hem wel aan en ik kon geen dure stal betalen. Verder klikte het niet zo met het paard en toen was het snel gedaan.

We hebben toen allebei een eigen paard gekocht (ik een veulen), enkele jaren later besloten we dat ik zou gaan bijrijden op haar nieuwe paard en dat we er samen een veulentje uit zouden fokken. We hebben de afgelopen tijd om de haverklap onenigheid gehad over het veulen en ook irriteerden we ons regelmatig aan de manier waarop de ander met het paard omging.

Nu heb ik zelf een ouder paard gekocht en ben gestopt met bijrijden, het veulen is binnenkort oud genoeg om bij mama weg te gaan en wordt verkocht aan vrienden van mij. Ik zal nooit meer een paard nemen met een vriendin. We hebben de afgelopen tijd teveel ellende gehad en dat is het echt niet waard.

anja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 11:23

ik zou het ook nooit doen!
want ik wilde het ook doen met een vriendin van mij.
maar als ik dan het paard heb dan komt zij ook en dat zie ik niet zitten.
enne eentje gaat de baas spelen en dat is echt niet leuk voor de ander.
en je heb toch al 2 paardjes, dan hou je die toch gewoon.