Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Welshcobfan schreef:2,20 stro. was vorig jaar 2.10 maar het stro heeft te lang op het land gestaan en is daardoor minder in hoeveelheid en ziet er ook minder mooi uit (maar werkt wel erg goed)
Juin schreef:Wij betalen dit jaar 85 euro per ton stro, en dan te bedenken dat we vorig jaa 70 euro per ton betaalden is dat een forse stijging (ik heb het hier over grote balen, en dan gaat de prijs per 1000 kilo) We hebben wel eens een jaar gehad dat we 60 euro betaalden, dus dat betalen we nu ruim 1,5 x zoveel.
Dat is best veel als je je pensionprijzen hebt berekend op 60 a70 euro per ton stro.
Maar goed voor jou ook vervelend, maar probeer het ook een van de andere kant te bekijken.
ik vind niet dat je maar zuiniger aan moet doen omdat het stro duurder is... weet ook niet wat de ts aan stallingskosten betaald maar hij zal er heus niet op verliezen
Kit_for_ever schreef:Waarom wil iedereen mooi geel stro? Doe mij maar zo donker mogelijk, dat neemt het meeste vocht op. Dat blanke stro wat ik nu heb neemt 0,0 op.