Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
kill3rgirl schreef:jinglebells schreef:MAg ik even zeggen dat jullie een paard onderhouden wel erg dramatisch maken!!!!
Ik heb een eigen paard en mijn ouders hebben mij ook ondersteund. Ga er niet van uit dat er iets ernstigs met je paard gebeurd. Wat de kosten betreft....Ik betaal voor een volledige stalling 155 euro in de maand zit ontworming bij in. Ga ervan uit dat je je paard zo'n 4 keer per jaar moet ontwormen, hoeft niet erg duur te zijn. Kijk zelf maar eens bij een ruitersportzaak of welkoop. DAn de hoefsmid mijn hoefsmid komt denk ik 5 keer per jaar zo hard groeien de hoeven van mijn paard niet. Kost alleen voor bekappen 25 euro per keer. En spullen vervangen, mag ik je een advies geven vet je hoofdstel regelmatig houd hem schoon dan gaat het allemaal heel lang mee. En een paard moet 1,5 keer geent worden per jaar ik kom op deze berekening:
120 stalling
4 ontwormen (uitgaant van 12 euro per keer)
10,40 hoefsmid (gemiddeld berekend)
3,15 voor enting (gemiddeld 25 euro voor een basisenting)
bij elkaar:
137,55 dus dat is 17,55 per maand boven op de stalling en dit is wat ik kwijt ben per maand.
Kijk alles wat je extra doet is aan jezelf de prijzen voor hoefsmid ed kunnen afwijken in formeer gewoon even bij je dierenarts en hoefsmid wat het per keer kost.
Ik kom aan deze cijfers uit mijn opleiding paardenhouderij waar ik op heb gezeten.
Groetjes en veel plezier met je paard!!!!!
an jou heb ik wat!
je bent geweldig!!!!
heel erg bedankt!
groetjes wendy

). Ik heb hem zelf gekocht toen ik begon met werken en onderhoud hem ook helemaal zelf, mijn ouders hebben dus geen zeggenschap en kunnen hem ook nooit verkopen, maar als de nood hoog is willen ze wel bijspringen. Een paard is een hele verantwoordelijkheid en die moet je wel kunnen nemen en niet alleen financieel... 

kill3rgirl schreef:dan lijkt het me handig om een verzekering te nemen van 60 per jaar...dus dat doe ik dan maar als ik daarmee honderden euri's bespaar!
tita schreef:misschien moet je eerst zelf beter orienteren wat je moet doen......lijkt net alsof je er geen verstand van hebt
tita schreef:nou doe es zelfstandig zoek op internet naar verschillende verzekeraars en bestel brochure
kill3rgirl schreef:nou bedankt daarvoor.. klinkt lekker!
ik heb wel degelijk verstand van paarden.. ik werk er al 7 jaar mee...
er zijn alleen dingen waar je niet aan denkt als je geen eigen paard hebt zoals verzekering..en dit topic is dus bedoeld om daar meer over te weten te kome!