Lengte dressuurzweep

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe lang is jullie dressuurzweep?

Ik rijd zonder zweep
16 (20%)
Ik gebruik een kort zweepje (springzweep)
1 (1%)
Mijn zweep is langer dan een springzweep, maar korter dan 1 meter
5 (6%)
Mijn zweep is 1 meter
12 (15%)
Mijn zweep is 110 cm
18 (22%)
Mijn zweep is 120 cm
16 (20%)
Mijn zweep is 130 cm
6 (7%)
Mijn zweep is 140 cm of langer
2 (2%)
Net wat er op de bakrand ligt
3 (3%)

Totaal aantal stemmen: 79

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 17:28

Ik heb net een nieuwe gekocht. Ik sta dan dus ook rustig te zwiepen en te zwabberen bij het zwepenrek. Hij moet flexibel zijn, zodat ie wel lekker "kletst" maar niet zo zijn dat ie heen en weer gaat en Isolda kriebelt.
Ze heeft een periode gehad dat ze terug ging slaan naar de zweep. Heel irritant, dan kan je geen gekriebel gebruiken Haha! Dat is gelukkig voorbij, maar dat gekriebel lijkt me niet echt fijn, net een vlieg die maar niet weg gaat *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 17:47

Citaat:
Hoe krijg je dat trouwens voor elkaar dat een andere ruiter jouw paard aantikt met z'n zweep? Passeer je elkaar dan niet op een wel hele korte afstand?
Of het moet natuurlijk een achterlijke lange zweep zijn en een ruiter die 'm niet netjes naar achter laat wijzen maar er een beetje mee in de rondte zwaait

Gewoon passeren, maar als je iemand met pianohandjes hebt (die er blijkbaar heel veel zijn) dan hoef ik toch geen verdere uitleg te geven Haha!

* Ellen *

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 18:03

Mijn paard wordt helemaal zenuwpezerig als je een zweep pakt. Dan wil hij ineens superhard gaan rennen Haha! Een zweep heeft bij hem dus alleen succes als hij heel duf en sloom is maar dat is hij bijna nooit.

maar ik heb één zweep in mn kast van ±95 cm wat officieel eerst een dressuurzweep was. verder rij ik wel altijd met stompe spoortjes van 2,5 cm.

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 19:51

Ik heb er meestal een van 120 cm en dat bevalt prima. Ik heb er ook een liggen van 130, maar die gebruik ik voor Harald. Dat is ook een maatje groter paard, dus dat past best.

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 20:31

Die zweep met die houten knopjes erop heb ik me net aangeschaft,eigenlijk meer om als stok Verward achter de deur te laten werken...
Niet zo verschrikkelijk duur ( 18,50 euro) maar het ligt heerlijk in je hand je hoeft em niet vast te houden.

www.fleck-co.de

onder de kop presse,
dan naar Feldmann-Gerte.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 22:01

Mooie zweep, Margreet !
Mijn zweep is 1.20 / 1.30 lang, weet het niet precies, maar zo ongeveer.....
Tijdens het rijden heb ik hem wel altijd bij de hand, maar er zijn dagen / weken bij dat ik hem niet een keer gebruik.
Meer als stok achter de deur dus.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 00:28

Ik reed met een zweep van 1.20m Lachen Ik gebruikte alleen mijn zweep om bijvoorbeeld een bok of iets in die strekking te straffen. Vandaar dat ik er een had waarbij ik niet helemaal achterover moest gaan hangen en op zijn reet moest richten. Ik heb nagenoeg alleen moeilijkere pony's gereden, dus was alleen daarvoor nodig Knipoog

Pava

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 07:43

Ik rijd ook altijd met zweep, eentje met de maximaal toegestane lengte.

Margreet, kijk je wel uit dat ie niet gejat wordt op wedstrijden of dat je 'm op de wielkast van de trailer laat liggen ofzo.... Daar hebben Fitzroy en ik namelijk ervaring mee Frusty

Poohbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 08:47

mijn zweep is 1.30m. Kalista is een vrij klein paardje en zo kan ik mijn handen stil houden en toch bij haar achterbenen om af en toe even bij te tikken

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 10:44

Ik heb voor buiten 1 zweepje van 1 mtr.
Verder rij ik met 1.10 mtr, 1.20 mtr zwiept te veel heb ik wel, maar die moet ik dan wel onder het handvast vast houden.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 11:43

Pava schreef:
Ik rijd ook altijd met zweep, eentje met de maximaal toegestane lengte.

Margreet, kijk je wel uit dat ie niet gejat wordt op wedstrijden of dat je 'm op de wielkast van de trailer laat liggen ofzo.... Daar hebben Fitzroy en ik namelijk ervaring mee Frusty

Mijn record ligt momenteel op 3 zwepen in anderhalve week tijd!!!
Wie doet me dat na?

Mijn zweep is trouwens 1.30 m en dan moet ik hem wel helemaal bij de knop vasthouden wil ik Fitz zijn achterpootjes bij kunnen tikken. Fitz is vrij lang dus ik heb ook een lange zweep nodig.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-02 21:20

Pava schreef:

Worden er echt zwepen gejat op wedstrijden?! Wat ontzettend laag zeg...

Ik maak -uit ervaring Haha! - altijd even een rondje rondom de trailer voor het wegrijden, dus dat zal me niet overkomen *LOL*
Op stal hoef ik niet bang te zijn dat 'ie gejat wordt gelukkig. Punt 1 worden er gewoon geen spullen gejat, hooguit geleend, maar die komen altijd weer terecht en punt 2: hij past precies tegen de binnenkant van het deksel van m'n kist aan, met 2 van die gereedschapklemmetjes waar je 'm zo in kunt klikken. Ook handig voor aan je boxdeur trouwens, slingert hij niet over de grond en gaan er geen paarden op staan enzo.