zware bak slecht?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Re: zware bak slecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 23:28

Als ik in een zwaardere bak heb gereden stap ik altijd uit op steen!! Ik doe dat trouwens zoveel mogelijk. Een zware bak is niet goed, net als een hele zuigende of harde etc etc, maar het ligt ook aan waar je met je paardje mee bezig bent. Hoe ver is je paardje en wat weet je zelf. Ik denk dat door onwetendheid en te weinig ervaring van mensen die zomaar rijden overal en maar wat doen je altijd en overal je paardje stuk kan krijgen.

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 00:45

onze binnenbak is momenteel nog erg zwaar. Maar ik merk wel als ik ergens anders rij dat ze lekker loopt dan! Ze loopt er veel beter voor, maar in de zomer rij ik meestal in de buitenbak die is lichter en dan rijd ik langer.

Kenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 08:40

Een zware bak is idd niet goed voor paardenbenen. Ze moeten 'harder' de benen optillen en kunnen hierdoor blessures krijgen. Ik zou heel erg oppassen met een zware baan. Iig zou ik als ik jou was zeker 10 a 15 min instappen en als dat kan op het harde zodat de pezen en dergelijke al warm gelopen zijn en ik zou ook op de harde bodem uitstappen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 08:47

Is niet goed voor de benen, toen mijn paard net was in gereden kregen we een andere bak.Die was erg zwaar en hij was nog niet verkleersmak,zodat we niet naar buiten konden.Ik heb hem nagenoeg toen 2 maanden stil laten staan, toen ging hij de wei op en hebben we het rijden daar ingehaald.

Feeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 00:04

Mijn verzorgpaard heeft ook een tijd in een hele zware bak gereden, gevolg was een blessure aan zijn been waardoor die 2 maanden stil moest staan..

Ik vind het daarnaast ook niet echt prettig rijden.

SweetGirliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 14:24

nou er zit wel vering in onze bak en hij wordt steeds beter gelukkig.

Feeder schreef:
Mijn verzorgpaard heeft ook een tijd in een hele zware bak gereden, gevolg was een blessure aan zijn been waardoor die 2 maanden stil moest staan..

Ik vind het daarnaast ook niet echt prettig rijden.

hoeveel x per week had je dan in die bak gereden? en hoelang? zat er vering in? en waren er ook goede plekken?

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 19:41

Volgens mij zit er in een zware bak nooit vering, omdat een paard er in moet "ploegen".

SweetGirliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-06 20:38

Jol1 schreef:
Volgens mij zit er in een zware bak nooit vering, omdat een paard er in moet "ploegen".

nou ja er zitten aan lange zijde van de bak grote 'kuilen'. net als op het zachte zand van het strand, als je daar in loopt is het ook best zwaar. maar de bak veert wel.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 23:33

volgens de DA is onze zware bak waarschijnlijk mede de oorzaak geweest dat mijn paard atrose heeft ontwikkeld.

hij had het anders waarschijnlijk ook wel gekregen, maar dan later en misschien ook in mindere mate.

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 09:27

Loulou, precies dat is wat ons paard ook is overkomen. Als ik dat van te voren had geweten, dan was ik direct al naar een andere stal gegaan.

SweetGirliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-06 11:14

dat is nou mijn probleem , ik weet niet of de bak slecht is voor mijn paard. hij is al wel een stuk beter dan eerst, maar ja of dat goed genoeg is.. ik rijd er nu 3 x per week in.