Mijn paard word niet meer wit.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

RUBYWHITE

Re: Mijn paard word niet meer wit.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 21:10

Ik heb ook een of ander nieuw shampoo, soort hyperallergeen oid? Heel geconcentreerd iig. Maar werkt super, merk weet ik zo even niet.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 02:07

Ik was ook echt niet elke week, ik heb hem geloof dit jaar 2 keer gewassen en dat is het. Voor wedstrijden zou ik hem idd ook wassen gewoon omdat die van mij naast zijn eigen vlekken ook genoeg andere vlekken kan produceren. Gewoon in het dagelijks leven maakt het me niet veel uit hoeveel kleuren hij heeft.

josboere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 02:10

bij mij zit een texaco kan je hem door de wasstraat heen halen Haha! Haha!

zonder gekheid bekend probleem zoals hierboven zilvershampoo en biotex dat is echt super

succes

Jos

xxmiszlizzxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-06 17:29

Heb vandaag weer zilvershamppo gebruikt.. maar hij werd niet helemaal witt Boos!:(.. maar die van mij heeft ene egte wintervacht dus ik denk dat dat het is.
Maar zilvershampoo helpt heel erg goed.. en ga nu ook biotex gebruiken, pas prima bij mijn paard , want die heeft ook Tex(as) whahaa.. ,,
maar zijn sommige shampoos niet schadelijk??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 18:48

Als je pony buiten moet staan zonder deken, zou ik op zijn vacht nu niet zomaar wassen. Want dan was je de bescherm laag weg.

Zijn staart kan gaan kwaad (uiteraard goed uitsppelen)

jinglebells

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 19:03

Hoi
ik heb ook zo'n lekkere smeer tinker. Heb je dr net gewassen voor de wedstrijd effe in de wei. Vind ze die ene hoop strond die er ligt natuurlijk bah en gevolg....Vieze tinker...Maar wees niet getreurd...Ik heb mijn tinker in een stal met zaagsel gezet, en het werkt echt hoor...Want in een stro stal blijven de gele deeltjes van de urine meer zitten als in zaagsel. In een stro stal "vergelen" paarden veel sneller is mijn ervaring en tja cliché die zilvershampoo werkt wel maat LET OP!!! niet te lang laten inwerken dan word je paard paars. Verward Is mij ook al een keer gebeurd had ik een tinker met lila sokken Haha! hahahaha. Ze werd pas echt wit toen ze in de winter meer op stal bleef. Maar dat is niet voor elk paard geschikt.
Groetjes

Redseven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 20:21

Ik heb een bonte pony en ik gebruik Coat whitener DCM,
vloeistof met sproeier om witte benen en/of aftekeningen snel weer helder wit te maken. En ik kan het aanraden. Had afgelopen zaterdag wedstrijd, vrijdag benen gewassen en je raad het al zaterdagmorgen poepvlekken op de hakken, Coat whitner gebruikt en ze was weer schoon. Een acht voor de verzorging Pling .

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 11:22

Voor de staart zweer ik bij Vanish.
Oplossen in lauw/warm water in een emmer.
Staart er een kwartiertje inhangen tót de staartwortel.
Dat goed inwrijven.
Na een kwartier goed uitspoelen en nawassen met een conditioner.
Werkt perfect!