stalling gevonden voor wintermaanden, vreemde man???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Charaz

Re: stalling gevonden voor wintermaanden, vreemde man???

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 20:38

Ik snap niet dat je er nog over denkt om je paarden bij die man te stallen hoor, lees je eigen verhaal nou eens na.

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 20:38

Charos schreef:
Ik snap niet dat je er nog over denkt om je paarden bij die man te stallen hoor, lees je eigen verhaal nou eens na.

idd

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-06 21:36

ik heb in augustus al advertenties geplaatst, alle boerderijen en stallen in buurt afgegaan, en niks, ja waar ik nu sta, maar daar moet ik helaas weg omdat van natuurbeheer niet mag na dec. Ik zal nogmaals advertentie zetten , hop en dat daar iets uitkomt. Moet nl wel in de buurt zijn.
en nee, mn vriend kan niet elke keer mee, dus idd ik zal er vaker alleen zijn.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 21:49

wat een rot situatie zeg!!

maar ondanks dat, wat ga je doen als je paarden bij die man staan, je daar bezig bent in een stal, er niemand is, en hij ineens bij je in de stal staat en aan je gaat zitten?
ik zeg het nu heel cru, dat weet ik wel, maar het is niet ondenkbaar, en wat doe je dan??
ik zou je willen adviseren deze optie (deze stallen) helemaal te vergeten, ik hoop dat er op korte termijn een oplossing komt, kunnen die twee gewone paarden (dus niet die bejarde) niet tijdelijk in een opfok of weet ik veel, en dan die oude op die stal ofzo??
of dat je ze in friesland stalt, is wel onwijs ver, maar ik weet een adres, voor alleen weidegang betaal je 7,50 per week per pony.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 23:48

ik zou mijn paarden beslist niet bij zo iemand neerzetten. maar ja ik zou ook niet aan drie paarden beginnen als ik geen goede mogelijkheid/ geld voor pension had eerlijk gezegd. ik vind deze man nogal eng overkomen en zou er zeker niet gaan staan. volgens mij komen daar enkel problemen mee...

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 08:56

Klinkt misschien wel heel onaardig maar als je geen geld hebt om die paarden te verzorgen zou je er dan niet beter een verkopen en de andere wel naar je eigen idee goed onderhouden?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-06 09:03

eeehm ik heb altijd geld gehad, ik heb eigen weiland en stallen gehad en dat ging prima, door omstandigheden moest ik hals over koop weg, Voor zomer heb ik weer weiland, wil alleen schuilplek hebben nu. Zeg me nu niet aub dat ik de paarden moet gaan verkopen,w ant dat doe ik niet. is nu een vervelende situatie waar ik snel weer uit hoop te zijn, door nieuwe stal gevonden te hebben. Volgend jaar zou ook een stuk tegenover mijn ouders vrijkomen, en dara kan ik wel stal opzetten. Is nu alleen voor die 3 ( mss 4) natte koude maandne dat ik ze niet op moerasgrond wil zetten.
En naar Friesland brnegen, nee, ik wil mijn paardjes regelmatig kunne zien ( liefst elke dag) en dat is 4 uur rijden, woon in Limburg. Opfok is hier in de buurt geloof ik niet, alleen pensionstallingen. en die zijn allemaal min, 200,- pm. zijn dus 600,- pm voor 3 paarden
Ik had er al over nagedacht om een paard uit te huren, maar dan heb ik er nog 2.

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 09:10

Misschien kun je met een manege wat regelen bijvoorbeeld dat je stalwerkzaamheden verricht of dergelijke in ruil voor korting op de stalprijs.

Ik zou ze niet bij die enge kerel plaatsen... straks gebeurt er iets met jou of met je paarden. Vooral omdat hij weet dat je omhoog zit.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 09:15

Hm ik vind het van veel bokkers vrij kort door de bocht om te zeggen; verkoop een paard, of zoek een andere stal. Denk dat de TS alle opties wel heeft overwogen. Ik zou alleen naar die man gaan, kijken naar de stallen. Als hij weer zo'n opmerking maakt, gewoon wat van zeggen. Das misschien even lastig, maar dan is het wel gelijk duidelijk. Hoop dat het zo werkt bij deze meneer, op de stal waar ik bijna 5 jr heb gereden was ook zo'n man, met van de vage opmerkingen enzo Rolleyes Daar heeft t wel gewerkt, hij heeft nog een paar x iets raars gezegd, gewoon zuchten, niet op ingaan en weglopen. En verder zou je kunnen kijken dat er altijd iemand met je meegaat, bijv een vriendin ofzo?

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 09:18

ja maar het is wel een verschil of zo'n man in 'stallen' rondloopt, of dat je remi op zijn priveterrein bent en afhankelijk van hem bent,en er elke dag heen moet, en je paarden er hebt staan!

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 09:20

Ja klopt, heb je helemaal gelijk in. Maargoed, dat was een heel groot terrein en we waren regelmatig samen daar. Maar ik kon idd makkelijker van m weglopen.

Wel een lastig verhaal ..

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-06 09:53

ik weet niet hoe het uitziet, had hem gebeld voor afspraak te maken. Is oude man van 75, dus denk ik dat sterker en snelle rben als hem, maar toch, blijf voorzichtig.
Ik denk eerlijk gezegt dat gewoon een oud mannetje is met enge praatjes, en zal er volgende keer echt iets van zeggen, 1e paar keren dat ik hem in het echt gezien heb en we best lang gesproken hebben was het eigenlijk niet zo, deed hij normaal.
Mijn paard wegdoen omdat ik nu in een ongemakkelijke situatie zit is geen optie, Ik ben er van overtuigd dat alleen nu de wintermaanden zijn, dan heb ik nog de hele zomer en lente om wat anders te zoeken. manege hie rin buurt heb ik vroeger gewerkt, maar hun hebben alls stallen al bezet, had al nagevraagd

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 09:56

Klinkt als een ouwe geile kerel, dus als dat geen probleem voor je is... Ik zou wat anders zoeken, zou geen zin hebben in zulke aandacht.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-06 09:57

en er staan geen andere pensionklanten, hij heeft een prive stalling waar hij wel 2 oudere stallen brij kon maken voor noodgevallen. Ik neem elke dag mn hond mee ( als dat mag) en zorg dat ik gsm in buurt heb en dat ik zoveel mogelijk andere meeneem als ik erheen moet. zijn 3 maanden, oet toch goekdomen hoop ik.
Gisteren trouwens met politie gebeld, heb nl aangifte tegen oude eigenaar van mijn weiland en stallen gedaan wegens diefstal en ook om feit dat ik van een op andere week wegmoest en hij gedreigd heeft om wei open te zetten. Politie zou over week weer bellen met me, ben al ruim 3 maanden aan w8en met wat nu gaat gebeuren, Ik ben heel veel materialen kwijt, mn kat erdoor kwijtgeraakt, en mn weiland waar ik alles zo goed geregeld had. had 2 pensionklanten en daardoor mijn eigen paarden gratis. bak op 5 min afstand ( binnebak manege) Bah, ben het echt moe aan het worden nu, al dat geregel

Kylin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 10:16

Ik ben in het verleden wel eens telefonisch benaderd door mannen die vroegen of ik voor ze wilde komen rijden. Dat verhaal begon dan heel normaal en over paarden en als ik dan echt geinteresseerd werd dan begonnen ze ook altijd over hengsten en de "gevoelens" van hengsten en of ik daar dan opgewonden Stoom uit je oren van werd. Nou nee, niet echt dus alleen pissig over dat soort gesprekken. Jaren later nog weer eens gebeld door een andere man met hetzelfde soort verhaal. Deze mensen hebben dus helemaal geen paarden (gok ik) en als ze ze al hadden dan zou ik ze voor geen goud willen rijden, want ik zou me niet veilig op zo'n stal voelen. Met jouw verhaal krijg ik hetzelfde soort gevoel als wat ik toendertijd bij die telefoontjes had; ze beloven je dingen die jij heel graag wil en als ze denken dat ze je in hun "macht" hebben dan komt de ware reden van hun "vriendelijke aanbod" naar boven. Ik kan je dan ook maar 1 ding aanraden; GA HIER NIET OP IN!!!! Dan maar wat langer zoeken naar een andere plek want dit soort mannen is een soort vrouwelokkers en daar wil je niet afhankelijk van zijn (in dit geval doordat hij ZEGT dat jij daar voor een klein bedragje je paarden mag stallen). Waarom zou hij anders zo onder de prijs van de andere stallen daar in de buurt gaan zitten? Om jou te helpen? Denk het niet, om zichzelf te helpen gok ik. Pas heel goed op!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 10:23

Ik zou het wel weten. Daar zou ik nooit meer heen gaan.

Sylhouet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 20:47

Inderdaad, ik ook niet!
Van dat soort opmerkingen ben ik niet gediend. Als je dat soort opmerkingen gaat maken tegen iemand die je verder helemaal niet kent, en die stalling bij je wil huren, dan spoor je toch niet Clown ??

Maar ik snap wel dat je in een vervelende situatie zit voor wat betreft het onderkomen van je paarden.
Succes in ieder geval met het vinden van een betere plek!

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 11:46

Ah joh, niet zo preuts, verwen hem een keer en je stalling is geregeld Lachen

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 14:33

mmm, ach ja, die oudere kereltjes heb je hier n de buurt ook
als het zo'n oud boertje is met af en toe wat dubbelzinnige opmerkingen...
zit meestal niet veel kwaads in ...
ik zou als het kan wel gaan kijken en vanuit daar verder denken/beslissen

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 14:56

Ik zou daar zeker niet meer heengaan!

En als het zo moeilijk is kwa geld om een paard in pension te zetten, waarom heb je er dan 3? Je kunt toch beter 1 paard hebben waar je wel genoeg geld voor hebt, hem op een leuke stal zetten waar je het naar je zin hebt, dan dat je 3 paarden hebt, en noodgedwongen naar een stal moet gaan uitwijken(met hond, gsm) waar iemand zich aan jou loopt op te geilen?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-06 15:25

ik heb al uitgelegd waarom ik 3 paarden en en dat ik nu geen geld voor pension heb, ik heb altijd wieland mets tallen gehad, en daar betaal je geen 200 pp voor. En 1 loopt erbij, is niet van mij, maar betaald het om erbij te mogen lopen. Die pensionkosten zijn dus niet voor mij, maar weet niet of die eigenaar er wel zo blij mee is allemaal. En is maar voor 3 of 4 maanden, verder wil ik de paarden gewoon 24/7 buiten hebben.

Toevallig dat hij me net belde, of ik vandaag tijd had, heb gezegt dat ik nu op werk ben en vanavond kom. Gelijk na werk vertrek ik, is wel al donker maar er zou licht op het terrein zijn. Ik neem een bekende mee, moet nog even bellen wie meegaat, maar ga niet alleen. Dit keer deed hij normaal aan de telefoon, geen dubbelsinnige of vreemde uitspraken gedaan
Ben benieuwd.

tax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 16:57

Succes in ieder geval!!

Laat je wel even weten hoe het was?

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 18:46

ik zou iets anders gaan zoeken

Maaiikii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 19:20

Ik zou daar niet gaan staan in iedergeval. Laat je nog even weten hoe het afloopt?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-06 19:34

Ben geweest nu net
Hij deed heel normaal, best aardig, was al donker en stal lag niet bij zijn huis dus kom hem niet tegen, of we moeten rond dezelfde tijd daar zijn. Ligt een huis naast, dus als iets is kan ik ook daarheen gaan.
Hij had zelf 2 hengsten, 1 ruin en ik geloof 5 of 6 merries. 1 van 34 , de rest tussen 5 en 12 jaar oud. Mooie beestjes zeg, ben al helemaal verliefd op 1 zwarte hengst.
Prijs is 300,- voor aparte stal, naast die van hem waar ik de sleutel van krijg. Liggen 2 weialnden en een bak bij ( was donker maar ligt vlak langs een weg waar ik dagelijks kom en ik heb dat vaker vanuit de weg gezien)
is 1 grote stal waar ze samen inkunnen en 1 aparte, in soort L vorm liggen die. Brok kon ik er neerleggen, wel zelf betalen, Stro kon ik er kopen ( 22,- voor grote rol is dat normaal? ik heb altijd pakjes) en hooi had hij niet genoeg dus moest ik ook zelf halen. ik heb nog 100 pakjes ergens liggen ( moeten nog betaald worden, 2.- per pak) en kan ik halen als ik nodig heb. Kon bij die man in een hok ook neerleggen dan.
Dus als ik snel uitreken wat gaat kosten: 300 pm aan stal, hooi ( 2 pakken per dag voor hun 3en, ponny die veel te dik is , e pony en paard??, ik heb allang geen paard meer op stal gehad staan voor ongeveer 20 uur per dag) en brok, als ik 100 kg per maand aanhoud, kost me dat ongeveer 25.00
dus 300.00 stal
25.00 brokken
22.00 stro ( red ik dat met 1 grote baal?)
120.00 hooi ( als ik uitga van 2 pakken per dag)
376- per maand dus, en dan zelfverzorging.

dat ene paard kon ik stallen voor 100.- pm incl hooi en stro onbeperkt, maar dan moet ik nog steeds elke dag naar 2 stallen rijden, kost me ook benzine. PFFFFFFFFFFFFFFF wat moet ik doen???

Is niet echt luze, vrij oud allemaal, wel stevig en niet rot maar wint geen schoonheidsprijs. Komen alleen vrij weinig op wei aangezien het niet kan als zijn paarden erop staan, en na mijn werk al donker is. 3 dagen per week kan ik ze paar uur buiten zetten, 4 dagen alleen even laten rennen als ik stal schoonmaak