Tijd en aandacht voor je paard..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

San

Re: Tijd en aandacht voor je paard..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 01:03

Langer doorleren 's avonds.. een nieuws slaappatroon aanmeten en gewoon gaan... dat is de enige manier die er bij mij voor zorgt dat ik alles op een dag in kan passen. Mijn paard zal er iig nooit bij in schieten..

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 01:23

oke hier is dan een eigenwijsje van de wereld.... huiswerk bestaat niet voor mij:P hou me altijd van de domme als het woord huiswerk valt.ik zit altijd tot 4 uur op school of werk behalve op maandag. als ik zou willen zou ik smiddags een uurtje aan me huis werk kunnen zitten en dan om een uurtje of 7 naar me paardje gaan. en dan rond een uurtje of half 11 thuis. maar aangezien ik geen huiswerk maak vul ik dat uurtje vaak al met me paard ( heb een snorfiets dus vloep zo heen en weer). dan ga ik savonds even rijden is ze al gepoetst en wel. en kan ik daarna nog gezellie naar me vrienden. moet er welop wijzen dat ik ipv van huiswerk maak die tijd vaak vul met de pc.

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 10:28

Ik ga niet meer naar school, maar werk.
Tot vorige week 36 uur, verdeeld over 4 dgn, nu 1 dag minder (werk dan 28 uur)
Ik werk sowieso tot 6 uur, 1 dag tot 8 uur.
Die dag dast ik tot 8 werk, doet mijn verzorgster Thirsa in ieder geval.
's ochtends sta ik een uur eerder op om haar buiten te zetten.
Ik ben héél blij dat ik een dag minder werk nu, meer tijd voor Thirsa. Pling
Na werken ben ik er rond half 7 (ga meteen vanuit mn werk naar haar toe) en dan rond 9uur thuis, dan eten en slapen..
Op mn vrije dagen ga ik 's ochtends poetsen, rijden, wandelen, waar ik dan maar zin in heb Knipoog
En natuurlijk uitmesten ed.
Dan gaat ze naar buiten en zet ik haar 's avonds weer binnen.

delete

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 11:28

Ik ga nog wel naar school, zit zelf op havo. Soms is het indd lastig, en moet ik dingen afzeggen. Ik kom meestal thuis om gemiddeld 4 uur. Dan ga ik naar me paard en ben ik 6 uur half 7 weer thuis. Daarna eten, en leren.
Meetsal om Maandag krijgt ze een dag vrij, en ga ik savonds nog even bij haar langs om in de bak te zetten. ( ben dan 4 uur uit ) Verder ga ik inprencipe iedere dag even langs haar om een borstel erover heen te halen, appeltje te geven. En even los te laten, en stal doen.(als die niet is gedaan )
Soms kom in een dag niet, maar dat is dan door omstandigheden.
De meeste keren vind ik het ook nog een goede afleiding, met school e.d.
Succes, en ik leer liever gewoon inet, en dan slaap ik wel goed.

PS: Ik zou trouwens eerst naar je paard gaan en daarna leren, dan heb je even wat anders dan schol aan je hoofd, en kan je weer leren Ja

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 11:33

Sansje schreef:
Langer doorleren 's avonds.. een nieuws slaappatroon aanmeten en gewoon gaan... dat is de enige manier die er bij mij voor zorgt dat ik alles op een dag in kan passen. Mijn paard zal er iig nooit bij in schieten..

Hier hetzelfde. Ik zit wel in een wat andere situatie (werk fulltime, daarnaast doe ik de universiteit ). Ik ben minder gaan slapen, sta tegenwoordig om zes uur op, dan ben ik om zeven uur op mijn werk en mag ik om half vier weg. Paardrijkleren achter in de auto, en ik kleed me op stal om. Dan ben ik bezig tot een uur of half acht ( minimaal ) en dan naar huis om te koken en te eten en als laatste komt mijn huiswerk. En dan rond half elf naar bed, maar als er iets af moet wordt dat natuurlijk later. Als ik 's avonds moet werken eet ik gewoon niet warm en slaap ik minder, mijn paarden zijn nooit de dupe. Niet echt gezond, maar je moet wat.....

Felisie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-06 15:01

Wauw... Vind het wel super dat jullie ondanks tijdgebrek jullie gewoon helemaal aanpassen aan je paardje! Zelfs met baan en universiteit enz. Ik ga het ook zo doen! Mijn slaappatroon valt dan niet zoveel aan aan te passen. Ben sochtens altijd om 6 uur wakker en ga om 11 uur slapen. Maar ga er nu alvast aan wennen, anders is het straks een nog grotere stap! (Word het zoiezo! Knipoog )

chaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 15:27

Tsja, op de middelbare school was het eigenlijk een makkie qua tijd die ik had voor mijn pony, nu ligt het allemaal iets ingewikkelder.. Nagelbijten / Gniffelen

Met de uni is alles iets minder makkelijk te combineren, maar het gaat. Ik rijd nu wel twee extra paarden bij, en heb autorijlessen en werk 1 avond per week. Ik ben ook gewoon minder gaan slapen, ik ben meestel pas rond half 11 thuis en moet dan nog aan mijn huiswerk beginnen, en ben in de weekenden vaak 1 of 2 dagen op concours. Het is wel veel, maar compenseert de rottijd op school Slim

Met 1 paard is het allemaal goed te doen, zorg gewoon dat je een rijbroek en laarzen op stal hebt liggen en je kunt gelijk door. Op hele drukke dagen geef je je paard een dag vrij, dat kun je vast weel compenseren op een korte schooldag. Ik heb ook gister alle3 de paarden vrij gegeven, en ze vanmorgen gereden. Moet kunnen. En als je nog zo jong bent willen je ouders je vast wel even op en neer rijden als het 's avonds donker is, dat doen die van mij ook nog steeds Haha!

Felisie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-06 16:41

Ja, ik heb zelf ook gescheiden ouders en ik moet ook af en toe naar mijn vader, hij betaald waarschijnlijk ook het meeste als ik mijn paard krijg Tong uitsteken. Ik heb het er met hem over gehad dat ik een keer in de 2 weken naar hem toega op de zondag en op de feestdagen. Hij komt dan ook af en toe naar mij toe in het weekend. Aangezien de stalling waar ik mijn paard ga zetten bij mijn moeder ligt zal ook voor het meeste bij haar moeten blijven.

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 16:45

ik werk zelf 40 uur in de week (van half 9 tot 5) en volg daarnaast nog een avondopleiding (1x in de week een avond naar school) Mijn paard staat bij een oudere boer en die vind het leuk om haar 's morgens te voeren en zet haar daarna lekker buiten. Dan mest hij meestal ook nog de stal voor me uit ( Bloos ). Op de dagen dat ik niet kom zet hij haar 's avonds binnen en geeft haar weer eten. Ik ga door de week 3x naar haar toe en 2x in het weekend. Dus ze heeft 2 dagen in de week vrij, die besteed ik dan aan mijn huiswerk en dan weet ik dat ze goed wordt verzorgd door de boer.
Heerlijk he?

Jelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 16:53

DIe pony is voor mij ook een goede motivatie om nog beter me best te doen op school, ben namelijk bang dat ik anders minder vaak mag Haha!

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 17:17

misschien een verzorgster nemen, desnoods voor 1 dag dat je in die dag lekker aan werkstukken kunt beginnen of huiswerk wat je al opgekregen heb. veel huiswerk in het weekend maken.
verder snap ik niet dat mensen binnen 2 uur hun paard klaar kunnen hebben. ik ben altijd wel 4 uur lang bezig. als ik niet ga rijden wat minder.
ik ga ook vaak uit school alvast stal uitmesten en hooi klaarzetten. en dan doe ik 's avonds voer en rijden en het paard zelf verzorgen.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 21:36

Ik heb persoonlijk tijd zat.
Ik kom uit school, naar huis fietsen, even iets drinken, dan omkleden en op de fiets naar stal. Half uurtje fietsen is dat. Dan 2 paardjes poetsen, ben ik een kwartiertje mee bezig. Dan ga ik rijden, duurt ongeveer 3 kwartier. Afzadelen, paard krijgt wat eten. Terwijl hij staat te eten mest ik uit en veeg ik de uitloop aan. Als het nodig is longeer ik de pony (nog jong dus niet te vaak). Dan de paarden weer lekker op het land. Met anderhalf uur ben ik klaar, weer op de fiets naar huis, precies op tijd voor het avondeten (tenzij ik moet werken). En dan 's avonds huiswerk.

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 22:46

Ik heb ook tijd zat Haha! Huiswerk doe ik niet. Ik ga naar school daarna naar mijn paard en 's avonds tv kijken en achter de computer. Gevolg is wel dat ik in de proefwerkweek bijna alleen maar bezig ben met leren, dus dan ben ik ook niet zo lang bij mijn paard te vinden.

Felisie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-06 15:35

Wel makkelijk ja, zonder huiswerk. Helaas is dat voor mij (ik denk wel veel meer mensen) geen optie! Lachen

INGEMUIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 18:28

Felisie schreef:
Wel makkelijk ja, zonder huiswerk. Helaas is dat voor mij (ik denk wel veel meer mensen) geen optie! Lachen

Haha nee absoluut niet nee, ik heb met mijn ouders de afspraak gemaakt dat we eerst zouden kijken hoe het gaat met een verzorgpaard om te kijken of ik het wel kan Gaaaap dus als ik nu mijn school zou verwaarlozen is het afgelopen..

liseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 20:00

ik zit sinds dit jaar ook op de univ en heb ook een tijdgebrek. ik sta dan ook nog op een stal, waar niets van licht is dus, 3 dagen op 7 kan ik niet gaan.
ik heb gewoon een verzorgmeisje genomen. echt heel makkelijk eigenlijk.

ppl0026

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 22:02

Sja dat zal je voor jezelf gewoon een beetje moeten puzzelen. Hoe je dat doet met fietsen enzo. Het helpt mss om je spullen alvast klaar te zetten. Ik zit tijdens de les op school altijd alvast te bedenken wat ik die middag naar stal aantrek Bloos En huiswerk? Doe ik in de les wel. Of niet.
Ik zit trouwens in 6 gymnasium, werk 3x per week en ga elke dag naar stal (25 minuten fietsen). En heb zat tijd om op stal rond te hangen Haha!

Jamezy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 22:05

yunis schreef:
ik weet niet hoe oud je bent maar moest jeje ouders nu eens overtuigen een brommer te kopen voor je?

Dat wilde ik ook zeggen Haha!

Hmm... anders misschien voor school gaan? Ik ga regelmatig voor werktijd naar stal; lekker rustig! Nu scheelt het natuurlijk dat ik pas om tien uur hoef te beginnen...

Felisie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-06 15:23

Ja, zou kunnen. Moet ik wel rond half 6 opstaan (als ik me een beetje haast)! Moet om 08.00 uur naar school toe fietsen. Half uurtje heen en halfuurtje terug naar de stalling.. Ik zou het niet doen voor minder dan een uurtje. Anders maakt het toch niet zoveel uit, als ik dan een keer (smiddags) me zou laten brengen met de auto kan ik dat halfuurtje makkelijk dan inhalen! Lachen Tenzij ik een uurtje vrij heb. Dan gaat het gemakkelijk!! Tong uitsteken

nrps_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 15:26

Mijn pony komt voor huiswerk! Ik zeg altijd, als het donker is kan ik niet meer naar mn pony, maar nog wel aan mn huiswerk Vork

Sylhouet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 21:17

erleyne schreef:
Sansje schreef:

Hier hetzelfde. Ik zit wel in een wat andere situatie (werk fulltime, daarnaast doe ik de universiteit ). Ik ben minder gaan slapen, sta tegenwoordig om zes uur op, dan ben ik om zeven uur op mijn werk en mag ik om half vier weg. Paardrijkleren achter in de auto, en ik kleed me op stal om. Dan ben ik bezig tot een uur of half acht ( minimaal ) en dan naar huis om te koken en te eten en als laatste komt mijn huiswerk. En dan rond half elf naar bed, maar als er iets af moet wordt dat natuurlijk later. Als ik 's avonds moet werken eet ik gewoon niet warm en slaap ik minder, mijn paarden zijn nooit de dupe. Niet echt gezond, maar je moet wat.....

Hmmmm herkenbaar !!!!
Ik werk fulltime en doe nog een HBO opleiding daarnaast.
Maar ik sla nooit een dag over om naar mijn paard te gaan, maakt niet uit hoe ik het moet plannen, dan maar wat minder slaap Clown Clown !