met deze hitte en je paardje?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 09:59

vanwege die smerige dazen is het geen doen om het bos in te gaan. In de bak is het een stofzooi dus kun je daar of vroeg of s-avonds laat lekker gaan stofhappen. Gisteren zijn we dus met z'n 2en lekker de stad in gegaan en hebben we een flinke rit van drie uur gemaakt. In de middag was het niet meer uit te houden en hebben de paarden daasvrij op stal gestaan.

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 10:41

met dit ontzettend warme weer heeft ze gwoon rust en staat ze op de wei... kan ze zichzelf beweging geven Lachen (doet ze dan ook) en ik haal er elke dag een paar keer uit de wei om lekker af te spuiten..... verder doe ik nisk met haar!

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 10:47

Ik ga lekker het bos in en heb geen enkele last van dazen (zie mijn paardenpraat topic Knipoog ) met mijn dekentje Lachen In de bak in de warme zon is killing, zowel voor mij als voor waldo Haha!

Tiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 10:55

Lekker stuk stappen, en zwemmen met de paarden Haha! *fun*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 11:13

zaterdag en zondag concours gehad. Gewoon gereden dus, ook op het heetst van de dag. Wel kort losgereden (+/- 10 minuten ipv 20), lekker gewassen daarna, en geweekte zemelen met een beetje electrolyten bijgevoerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 11:17

Even op het land en savonds rijden. De stallen zijn bij ons koel en luchtig, dat is fijner dan buiten in de volle zon.
Bij ons op stal was er gisteren een paard niet lekker van de hitte, die had de hele dag buiten gestaan.

New-Forest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 11:19

Overdag rij ik niet, te warm vindt ik. Ik spuit ze dan wel gewoon soms een paar keer per dag af en spuit ik ze ook in met vliegenspray en zet ze de hele dag op de wei. Of ik rij vroeg in de ochtend of 's avond rond zo'n uur of 9/10.

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 11:33

Ik heb gister rond half acht een stapritje over het strandgemaakt, lekker het water in. Flair was alleen wel zeiknat toen we terugkwamen, ze maakte zich een beetje druk op de terugweg. Vanavond haal ik haar denk ik gewoon uit het land, en ga ik haar wassen.

Boogiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 11:36

gewoon 's morgens of 's avonds rijden(of longeren of iets).

Alice

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 13:38

Gewoon lekker 's ochtends vroeg of 's avonds even wandelen, en ik denk dat ik woensdagochtend vroeg even lekker ga zwemmen, als het 's ochtends niet al te druk is.

Jive

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 13:48

ik ben met hem naar buiten geweest in het bos is het best vol te houden .
daarna lekker afgespoten en even in de wei gezet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 14:07

vanavond laat lekker rijden, om een uurtje of 10!!

Deetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 14:43

Ik rij met deze hitte alleen s'ochtends vroeg of s'avonds laat en pas ook dan de arbeid aan.
Als je je paard goed kent dan weet je wanneer hij zich niet happy voelt en dan stop je.
Ik ga dus niet zwaar dressuren maar even lekker het bos in.
Let op met afspuiten na het werk!!
De spieren op de rug zijn nu extra warm en het is absoluut niet goed om daar ineens koud water op te zetten.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 15:02

Ik haal altijd een nat sponsje over de ruggegraat en zadel-zweetplek heen , zet er idd ook geen tuinslang op vanwege de warme rugspieren.

Zelfde als dat je met benen afspuiten onder de knie blijft !

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 15:44

Ik heb gister "gewoon" lekker gereden, Heb hem een drie kwartier lekker aan het werk gezet en hem daarna helemaal afgespoten. Je kunt je paard wel rust geven, maar als je een wedstrijd hebt en het is zulk weer, dan zal hij ook gewoon moeten werken. Dus heb ik dat gister lekker gedaan. Vanmorgen zou ik eigenlijk les hebben om 9 uur, maar mijn instructrice kon niet, toen ben ik met een groepje lekker naar buiten gegaan en daarna heb ik hem ook weer helemaal afgespoten. En met Tryntje heb ik straks om zeven uur wel gewoon les.
De wei in met dit weer vind ik alleen maar kunnen, als je voldoende schaduw voor alle paarden hebt, anders kun je ze beter in een goed geventileerde stal houden en dan bijv. 's nachts naar buiten, ik blijf zelf nu ook niet in de volle zon buiten zitten, dus waarom de paarden wel?

jamylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 15:55

Ik spuit mijn paard af en longeer hem,daarna op het land en 's avonds weer op stal (drinkt absoluut niet uit sloot Boos! )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 16:40

Ik heb ze nu dag en nacht in het land lopen, ze kunnen ook een eindje het bos in en hebben dus beschutting genoeg.
Momenteel rijd ik niet maar dat heeft andere oorzaken (blessure en hoogdrachtig).

wodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 17:49

vanaf zaterdag niet meer gereden veels te warm en zelf om half 9 'savonds is het nog te heet om hard te gaan werken. Wel lekker wodan een douche gegeven zodat hij wat kon afkoelen en verder weinig.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 18:02

Ik heb vandaag gewoon lekker gereden. 1 van de eerste keren weer. Wel alleen gestapt en een klein stukje gedraaft, maar ze deed het super! Ookal was het paard in de wei een beetje heel erg aan het flippen, en ging mevrouw wel een paar keer mee met een bokje, liep ze echt super en heb ik niet gemerkt dat ze last had van de hitte. Daarna nog even lekker afgespoeld en Make ook, de eerste keer dat ze beide stil bleven staan. Haha!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 18:05

Ik heb gister alletwee mijn beestjes gereden(de driejarige tien minuten en die andere 20) Met dit weer mogen ze als ze braaf zijn snel naar stal, maar ik heb wel even gereden. Vandaag hebben ze vrij, want ik moest tot half zeven werken en we gaan zo barbeknoeien *LOL*
Maar ik laat ze niet snel staan om het weer...op concours kun je het ook treffen...Haha! (zowel storm als hitte *LOL* )

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 18:16

ze stonden zaterdag in de volle zon, en ik wou ze in de schaduw hebben, ik had drie verschillende groepn gemaakt van paarden en koeien die bij elkaar konden. de een niet teveel gras en de hengst niet naast de merrie's. eerst wou het niet, de hengst aan een spit onder bomen gezet, maar hij raakte in p[aniek met een sneetje in zijn been als gevolg Boos!
later gelukt! wou de haflingers met (koud)water afspuiten maar dat vonden ze maar nix,brrr.....

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 18:30

's Avonds rijden, komt goed uit aangezien ik overdag aan het werk ben.
Mijn paard heeft toch best last van de hitte, zweet vrij veel. Heb deze week toch wat meer rustdagjes ingelast dan normaal, t kost best veel energie voor ze heb ik het idee.

Klijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 18:33

Ik heb ook gewoon gereden. Aan Arie merkte je niet eens dat het warm was, hij was zelfs wat drukker dan normaal. Ik had wel zijn manen in een hengstenvlecht gedaan anders was het voor hem echt niet te doen denk ik. En last van dazen heeft hij ook niet, hoe dat kan weet ik niet maar die van Hanneke (mijn lesgeefmens) word er door lek geprikt en super gek van.

iloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 19:03

ik had gabber gisteren helemaal gewassen en daarna een buitenritje gemaakt.
en vandaag ben ik ook ff de weg op geweest,lekker een eindje gestapt en toen weer terug in het land gezet

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 07:29

Bij Ameretto lijkt het wel: hoe hoger de buitentemperatuur, hoe heter in het koppie... Beest blijft maar rennen met die hitte!