Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

), en bekapt en beslaat regelmatig paarden die net van de paardenmarkt of handelaar afkomen. Niet normaal wat je ziet, hoeven hebben duidelijk een hele grote achterstand opgelopen.Citaat:Runningkawa, bedoel je hiermee die 550 miljoen dieren die in de bio-industrie gehouden worden?
Quote:
oja nog ff vermelden dat ik vind dat in Nl de dieren veel vriendelijker gehouden worden dan in andere landen.
Ik ben het met je eens dat Nederlanders over het algemeen beter zorgen voor hun huisdieren. Maar het aantal huisdieren in NE is velen malen lager dan het aantal dieren hier in de bio-industrie. En zoals ik al eerder vermeld had, Nederland is een van de weinige landen waar dieren op een dergelijke wijze gehuisvest worden. Mijn voorkeur gaat toch echt uit naar een dier op de wei/vlaktes (andere vleesindustrie landen, zoals Argentinië en Amerika en de hooglanden van Engeland) dan een kalf/kip in een kist/kooi, of een varken in een hokje (zoals in Nederland en België). Maar ja, meningen verschillen.
germie schreef:DAt van die ziektes valt ook wel mee hoor, heb ik ook wel gelezen, maar dan moeten ze alles verbieden/afschaffen, dus ook wedstrijden en keuringen. Vergeet niet dat die paardenmarkten nog altijd de prijs bepalen. Zonder de markten is het vraag/aanbod-principe verstoord en zullen de paarden duurder worden.
Op wedstrijden komen ook paardne bij elkaar en worden ook ziektes overgebracht. En om de eeuwenoude traditie te niet te doen omdat er zgn. MKZ en varkenspest zou kunnen worden verspreid (hoeft dus niet), dan ga je echt te ver. Dus ik heb echt niet gelezen wat ik wilde lezen. MAar ik vond de duidelijk onterechte uitspraken over 'zielige' paarden zonder eten/drinken (tweede deel) het meest irritant. Dat heeft die Fabian alleen van horen en zeggen, duidelijk niet van zichzelf.