Ja ik heb michelle ook al in geen jaren gewassen hoor,maar ik moet zeggen dat de shampoo(tea tree) helemaal niet bruin werd!
En idd m'n witte dekje was erna weer bruin aan de onderkant
BBL
Geplaatst: 29-07-02 13:08
Heb mijn knollie gisteren ook lekker gewassen...eerst gereden (half uurtje maar, maar 't was meer dan genoeg) en toen lekker onder de douche. Ik durf het niet aan om hem te wassen met koud water, dus heb ik de warme douche genomen. Daarvan is de temperatuur met dit weer naar beneden aangepast tot handlauw, dus net niet helemaal koud...ik ben bang dat het anders echt een aanslag is op zijn spieren. Vanavond spuit ik hem lekker bij de benen af, en dat doe ik dan wel met koud water... }>
astridh
Geplaatst: 29-07-02 14:52
Ik zou mijn paarden nooit helemaal met koud water wassen. Toen ik nog geen warm water had liet ik een zwarte emmer met water in de zon lauw worden en spoelde mijn paard dan met een spons af. Nu ben ik in de gelukkige omstandigheid dat ik warm water heb en gebruik altijd lauw water.
Marije_jiplover
Geplaatst: 29-07-02 15:41
Ik ben niet zo'n wassert, maar met dit weer gaan de paarden wel onder de slang, want afspuiten met dit weer doe ik wel. Lekker na het rijden al dat zweet er afspuiten en dan lekker langs de graskant in de zon gaan staan om ze op te laten drogen en da lekker in de koele stal in de schaduw. Met zulk weer hou ik ze ook het liefst overdag binnen, want onze wei kent geen schaduwplaatsen en in de zon vind ik het een beetje te warm, ik blijf zelf ook niet in de volle zon zitten nu.
Shaienne
Geplaatst: 29-07-02 15:47
Eigenlijk was ik wel met koud water. Maar die heeeeeele lange slang ligt de hele dag in de zon, waardoor het water eigenlijk altijd lauw tot warm is.
XoNo
Geplaatst: 29-07-02 15:57
Zolang je rustig aan doet met he koude water, en niet meteen de straal op de buik zet kan het makkelijk. Het koelt de paarden heerlijk af, zolang het maar geleidelijk gebeurd. De mijne ga ik morgen ook lekker helemaal afspuiten Vind hij heeeerlijk met deze tropische temperaturen.
Frank
Geplaatst: 31-07-02 08:16
Zaterdag toen ik samen met Linet even in Loenen was stonden Tristan, Goofy en Camilo lekker in de weide onder de sproeier!!! Lekker dat ze 't vonden joh!!
Grtjs Frank
Deetje
Geplaatst: 31-07-02 11:28
Benen afspuiten/wassen met koud water kan geen kwaad (is zelfs aan te bevelen na arbeid). Was je paard nooit helemaal met koud water, gebruik lauw water. Als je denkt dat het verfrissend is voor je paard dan is dat slechts tijdelijk en hij zal het na de wasbeurt zelfs warmer krijgen. Denk maar aan jezelf als je onder een koude douche gaat, even is het heerlijk maar daarna niet meer omdat je het dan warmer krijgt. Dat komt omdat er dan extra bloedtoevoer komt. Lauw water is het beste. Ook is koud water niet goed voor de spieren!!