slachtprijs

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 00:17

samantha5"]
[quote="chanickyo schreef:
misschien hebben hun een verkeerd zadel en is het een heel lief paard om mee te rijden
ik hoop het voor je

Verward Verward Verward een verkeerd zadel daarom is dat paard zo, slaat werkelijk nergens op maarja wie ben ik Verward

maar slachtprijs van 700 euro kan wel kloppen, bij ons op de manege toen die ging sluiten waren er paarden voor de slachtprijs 1500 gulden, maar daar kon je nog op rijden. eerder denk ik rond de 400 a 500 euro omdat je er niet op kan rijden
[/quote]

nou, deze reactie vind ik dus nergens opslaan.
een paard kan door veel dingen niet (makkelijk) te rijden zijn, oa door karakter, maar ook een slecht gebit, verkeerd zadel of bit, voerhoeveelheid, ruiter, rugpijn, beenproblemen en ga zo maar door.
een zadel zou dus heel makkelijk de reden kunnen zijn waarom het paard zo doet, het hoeft niet, maar het kan wel.

trouwens, voor een slachtprijs moet je de hoogte weten, het ras en het gewicht, niet de kleur en gedrag en of je er nou op kan rijden of niet ed.
van daaruit berekenen ze hoeveel vlees eraan zit en per kilo krijg je dan een bepaald bedrag, of je er nou nog op kan rijden of niet.
je hebt het eerder over een handelaars prijs dan een slachtprijs.

*+*
om even op Marielle terug te komen, ik zou niet weten wat ze ervoor kunnen vragen, aangezien ik de prijzen van de slagers nou niet echt interresant vind om te volgen en het aantal kilo's vlees van het paardje ook niet weet, hoe hard dat ook klinkt en je dus ook geen berekening kan maken.
maar niet veel dunkt mij.
als gezelschapspaardje?
is het paard daar zelf ook blij mee?
De mijnes zou het ok vinden, zich erin berusten iig, maar dat paardje ook?
Maargoed, als gezelschap lijkt het me wel wat voor een ander beestje, tenminste als het gedrag naar andere dieren wel goed is, maar voor je andere plannen?

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 01:05

Waarom ga je niet gewoon een kijkje nemen?? Als het in de buurt is ben je dan ook nix extra's kwijt Knipoog

Buitenzorg

Re: slachtprijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 07:30

marielleaartsen schreef:
Ik zag net een advertentie dat een pony weg moet voor de slachtprijs maar wat is de slachtprijs van deze pony?

Op dit moment staat er een Arabisch volbloed van 4 jaar te koop. Het is een ruin, kleur is schimmel. Dit paard is geen makkelijk dier. Dit paard loopt als een kip, ziet er niet uit als een Arabier en heeft een vervelend karakter. Het enige waar hij goed voor zou kunnen zijn is als gezelschapspaardje voor een ander paard. Hij is te koop voor een slachtprijs.

Het vetgedrukte is dat ook de originele advertentie?

Sorry, maar ik denk dat je grandioos in de maling wordt genomen hoor! Wie zet er in hemelsnaam zo'n paard te koop?! Dat breng je toch gelijk naarde slacht? Sorry als ik hiermee cru overkom, zo bedoel ik het niet, maar welke handelaar zal er met zo'n paardje de moeite doen om hem particulier te verkopen? En dan ook nog erbij vertellen dat het paard als een kip loopt Verward en een vervelend karakter heeft?

Ik denk dat deze adv. gewoon geplaastst os door een paar 'grappige' pennymeisjes!

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-02 08:29

dit is echt de advertentie ik heb al gebeld hij staat bij divoza wel 3 keer