Vanacht buiten of binnen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sukidayo

Re: Vanacht buiten of binnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 00:24

net op het journal gehoort....noordelijke provincies..windkracht 10!! ...gelukkig staat tetra lekker binnen...

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 00:26

De mijne blijven ook gewoon lekker buiten. Het zijn nog steeds paarden en geen mensen, ik doe ze er geen plezier mee als ik ze binnen haal.
Bovendien staat er nu een schuilstal (waar ze nog steeds geen gebruik van hebben gemaakt) dus mocht er een zeikerd tussen zitten... maar zelfs met stromende regen staan ze vrijwillig midden op de weide.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 00:31

ook hier staan ze nog lekker buiten, oef moet er niet aan denken Kyana binnen te zetten die breekt heel de tent af en richt meer schade aan dan die storm zelf, is totaal niet gewend op stal te staan en timo kan als hij wil toch lekker in de schuilstal gaan staan, ze hebben zelf de keus.

Peet_Paneel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 00:53

ik pieker er nie over om ze met dit weer buiten te laten staan die van ons zijn dat ook niet gewend!normale regen niet erg gewoon een regendeken op en klaar maar zulk ontstuiming weer.. neej lkkr na binnen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 01:19

die van ons staan ook nog buiten, hebben genoeg vet, en ze kunnen wel wat hebben, bovendien is de grote stal nog niet klaar, en om ze nou met zn 3e in 1 box de hele nacht te proppen is ook sneu, nee ze blijven mooi buiten, hij heeft al een dikke wintervacht en genoeg vet dus dat komt wel goed

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 10:58

Wij hebben de paarden vannacht gewoon buiten gehad. Ze kunnen beschutting zoeken bij de bosrand, maar ik heb liever dat ze midden op de wei blijven staan.
Ik was bang dat er bomen om zouden gaan, en dan staan ze daar het veiligst...

Vannacht om half een nog wezen controleren en alles was in orde bij de paarden, een uurtje later knapt een grote boom naast onze slaapkamer af en beland gelukkig tussen huis en weilandomheining in.
Om half zeven vanmorgen de paarden weer gecontroleerd en alle 4 liepen ze door de bak te dansen en even later stonden ze weer rustig in de wei.
Ik hoop dat de rest van de bomen blijft staan...
Schuilstal in wording staat gelukkig ook nog overeind.

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 15:29

Leuk hè joyce, je eigen prive bos Haha!

Onze jaarlingen (2) en oudere merrie (11) hebben de nacht buiten doorgebracht. Weer of geen weer, ze gooien hun kont in de wind en vreten gewoon door Haha!

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 18:38

JorisDy schreef:
Ik vind zowieso dat je paard s'avonds op stal moet staan met al die maffen mensen

En dat is nou juist de reden dat die van mij in de wei blijven, kunnen ze ze niet zomaar te pakken krijgen, paarden zijn in een stal veel makkelijkere prooi.

monky27

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 18:59

ik vind ook beter als je paardje gewoon lekker buiten blijft (hangt met noordweer wel vanaf wat voor weiland het is en waar het ligt. (als het ergens zonder toezicht is en aan het water, zou ik ze wel binnen zetten) Ik denk dat een paard zich wel red, als ze maar beschutting hebben. De paarden bij ons thuis staan altijd buiten ook met dit weer en die redden zich ook prima. (hangt ook beetje van het ras af misschien)

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 19:40

hi hi, ja Rubywhite, t heb z'n voor en nadelen Knipoog Tong uitsteken
Gelukkig geen schade... De wind stond de goede kant op...
Onze paarden hebben ook lekker staan eten en liggen slapen op het land in de storm van vanmorgen...

Ashquar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 20:01

Onze paarden staan altijd binnen 's nachts als het regent en koud wordt. Vanaf september staan ze nu 's nachts binnen. Ik vind het eigenlijk ook best zielig om ze buiten te laten. Ze staan s' avonds al bij het hek om naar binnen te gaan. Knipoog

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 23:25

Way staat vanaf 1 november weer op stal en dan rond april doe i hem weer dag en nacht naar buiten met mijn pony emara,daar verheug ik me nou alweer op,als het weer beter weer wordt dit is ook niets bah.