Afmetingen paardenstal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Esther

Re: Afmetingen paardenstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 11:27

Mariekje22 schreef:
ik zou je stal niet te groot maken, een paard moet ook rustig in zijn stal kunnen staan, en als de stal te groot is blijven ze vaak bewegen, gaan ze staan wiegen of hoe je dat ook noemt, dat is ook niet goed, zo heeft je paard nooit de rust die hij juist nodig heeft als hij op stal staat toch?

Oeps hoe moet dat dan bij ons op stal, de paarden staan in de kudde in een loopstal met uitlooppaddock. Clown
Volgens mij krijgen ze hun rust wel hoor, er is er geeneen die er oververmoeid uitziet.

Vorige week wilde de stalhouder 's morgens vroeg een paard rijden, lagen de andere paarden allemaal te slapen voor de uitgangen. Hij moest dus achter via het hek van de paddock eruit (poort naar de wei) en via de weg weer naar voren lopen... Haha! Haha!

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 11:35

Mijn ene paard heeft op dit moment een stal van 6 bij 7 meter. En ze komt zeker aan haar rust, ze ligt iedere avond languit te snurken, en ik kom er dan altijd even bij liggen....
Als we de schuur gaan verbouwen worden de afmetingen ongeveer 3 bij 2,5 meter en 2 veulen stallen van 3 bij 5meter.

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 11:36

Mijn paard is trouwens ook veel rustiger en liever geworden sinds ze in deze stal staat, dus lijkt mij eigenlijk juist beter dan een kleinere stal

Jimbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 11:57

Ik geloof dat in engeland de standaard 5x5 is
In nederland 3x3
Hoogte lijkt me logisch 3 a 4 meter (ivm steigeren en ventilatie en dergelijke)
Zo groot mogelijk is altijd goed dacht ik

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 16:44

De stallen bij ons op stal zijn 3,3 x 3. Voor mijn E-pony is het goed, maar voor een paard van 1.80 m net iets te klein. Ik denk dat een stal van 3 m hoog wel goed is, maar dat ligt aan de stokmaat van het paard wat erin staat.

INGEMUIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 18:11

mijn verzorg pony staat in een stal ( gister nog opgemeten Tong uitsteken ) 3,5 breed , 5,5 lang en 2 meter hoog (schat ik). De stal ik lang maar niet zo breed Knipoog