Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Heb nu een rood mineralenlikblok en dat likt ie maar al te graag
SOET schreef:Maybe, Wie zal het zeggen hé?:) Maar volgens mij kun je het vergelijken als: Een kind die zegt tegen z'n moeder ik heb geen honger en dat de moeder zegt, je moets iets eten,want je moet gezond blijven?
love_fire schreef:wij hebben het altijd idd ook in de voerbak,.. dan eten ze er toch wat van,, en vinden het misschien daarna wel lekkerder,, en savonds likken ze meestal ook wel dat ze zin in wat hebben,.
Urielle schreef:
Zeker niet in de voerbak leggen!
De key van een liksteen is juist dat een paard zelf doseert hoeveel hij nodig heeft, leg je je steen in de voerbak dan komt er door het schuren veel zout tussen de brokjes. Teveel is enorm belastend voor de nieren.
Overigens heeft een paard meestal juist in de zomer meer behoefte aan zijn liksteen, omdat hij dan meer zweet.
)
, we hadden een hele grote liksteen voor haar gekocht, maar ze likte er niet aan..
en die had binnen 1 week die halve liksteem "opgelikt" het is blijkbaar een kwestie van smaak ?
urselin schreef:Mijn pony is ook echt anti-liksteen.
Een zoutliksteen heb ik geprobeerd, een mineralenliksteen, een Lick-it, mevrouw liet ze allemaal links liggen.

berk schreef:Die himalaya likstenen met dat touwtje er door vind ik maar lastig. Hang je het netjes op, paard likt er aan, je draait hem elke dag, paard draait hem ook en voor je het weet is een kant schoongelikt en heeft het touwtje geen houvast meer. Ding valt op de grond, paard staat er op, vermorzeld. Heb je maar de helft gebruikt. In de voerbak wil bij ons niet, we hebben daarvoor te kleine voederbakken.
Ze hebben allebei rode strepen over hun lijf en in de manen
Judith_ schreef:Paarden weten zelf wel of ze minerale nodig hebben of niet. Vaak zit er meer dan genoeg in de bix, ik vind het dan ook onzin om te zeggen dat ze het in de winter perse nodig hebben.
De mijne heeft er ook een, likt er af en toe aan. Hij bepaalt zef wel of hij hem nodig heeft of niet.
kiekjee schreef:ik had dit probleem ook, we hadden een hele grote liksteen voor haar gekocht, maar ze likte er niet aan..
een paar weken later werd haar veulen geborenen die had binnen 1 week die halve liksteem "opgelikt" het is blijkbaar een kwestie van smaak ?