sjaslique schreef:Ik heb ze laatst bij de stal waar mijn verzorgpaard staat hierover horen praten. Er is zoveel concurrentie schijnbaar in de omgeving dat ze op den duur wel omhoog moesten en er was teveel aanbod of iets. Het was in ieder geval nodig volgens zeggen. De stal waar mijn verzorgpaard staat is ook in Cromvoirt.
Zal best wel, maar is natuurlijk onzin, als je je stallen vol hebt, heb je geen concurrentie meer. Ga je verhogen, krijg je verloop en dan heb je idd concurrentie. Idd wordt er in deze omgeving steeds meer stallen gebouwd, maar ken de omgeving goed zat en de meesten vragen gewoon veeeeels te veeeel voor wat ze te bieden hebben. Dan moet je ook nog goed uitkijken of de verzorging van je paard daadwerkelijk voor dat geld goed gedaan wordt. Of de bak daadwerkelijk zo goed is, zeker in de winter is het daar een natte bedoeling, ligt vrij laag en het regent aan die kant meer dan aan de andere kant. Spreek uit ervaring. Als je bak s'winters bijna altijd te nat is, bijna nooit getrokken wordt, heb je er niets aan. Als er weinig wei is, of als je zelf moet buiten/binnen zetten, als de stallen slecht uitgemest worden of erg weinig stalbedekking. Ken genoeg stallen waar je daar goed op moet letten.
Ondertussen reizen de stallen als paddestoelen de grond uit, kleine hokjes, verder steeds meer luxe om ook wedstrijdruiters aan te gaan trekken, en idd prijzen daar wordt je naar van. Volgens mij omdat we in een groot natuurgebied zitten, zitten ze hier kwa prijzen op de top en accomodatie is niet naverwant. Maar een binnenbak is schaars hier en daar betaal je voor.
Groot gelijk dat je weggaat voor zo een vette verhoging. Was nl een leuke boerenstalling, maar geen super de luxe pensionstalling zoals ik ze elders in het land heb gezien voor hetzelfde maandbedrag of zelfs nog minder.........
Ik heb je trouwens nog nooit gezien! Wat je hierboven zegt is idd grote onzin.. Juist als de concurentie zo hoog, zou het logisch zijn om in de prijs te zakken. En tuurlijk zullen ze zeggen dat een verhoging nodig was.. ze kunnen moeilijk zeggen dat ze er zoveel geld voor de lol op gooien 
Tis jammer, maar had het al aan zien komen. Toen ik voor het eerst op die stal kwam, was het allemaal heel informeel en gezellig. Nu, zo'n 2-3 jaar later gaat alles opeens heel zakelijk.. Hij heeft gewoon besloten om het niet meer als leuke bijverdienste te zien, maar als een flink winstgevende nevenactiviteit.
En misschien niet alleen voor mezelf