Bodem buitenbank (Agterberg of zeezand????)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Bodem buitenbank (Agterberg of zeezand????)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 10:28

Dat is denk ik nogal verschillend hoeveel er gereden word.
Maar word er elke dag flink gereden is elke dag even slepen wel aan te bevelen Ja

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 10:39

ShannaY schreef:
Skipper schreef:
Als mijn zeezand bodem gewoon goed is (dus niet door maand geen regen los en zwaar) en ligt dan vooral niet gaan slepen. Nergenst voor nodig

Nergens voor nodig? Wat denk je van een lekkere stabiele vlakke bodem voor je paard zijn benen? Ik zou niet zo 1-2-3 weten waar het niet goed zou zijn om een bak elke dag te trekken... Is alleen maar beter!

Het moet niet te nat / vochtig zijn met zeezand, dan trek je hem namelijk los of maak je er blubberzooi van! Daarom is het niet goed om elke dag bak te trekken! Is het droog is dit geen probleem.

En als er maar 1 of 2 paarden per dag in lopen zoals bij ons en hij ligt goed en stevig is het totaal niet noodzakelijk en maak je hem alleen maar slechter. Zeker als hij goed stevig ligt dan zit er nog zoveel water in bodem (vocht) dat als je dan gaat trekken je er een blubberzooi van maakt.

Dus ligt maar net aan de bodem, hoeveel er in wordt gereden, en wat hij doet als je sleept en hoe je sleept.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 10:43

Wij hebben een agterberg bodem, geen zandbodem. Dit word al járen zo gedaan. Wij hebben 48 pension paarden, maar die worden uiteraard niet allemaal gereden. Er ligt bij ons amper een hoefslag, en dat is ideaal, niet alleen voor je paard zijn balans, maar ook voor zijn benen. Ik vind niks lekkerders dan in een net getrokken bak te rijden..

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 12:59

Wij hebben hier zeezand, vind het echt 3 keer niks. Zomers veel te zwaar en bij teveel regen ligt de bak (ook wegens geen goede drainage) blank.
Gelukkig staat er voor komende zomer op de planning dat we de bak compleet gaan omgooien en vernieuwen incl goede drainage en onderlagen.
Voor de toplaag wil ik zekerweten geo-vlokken of iets wat er op lijkt! Ja